fair tilbud på rengøring?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Aaliya81
Indlæg: 36
Tilmeldt: 17. jan 2016, 16:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 45

fair tilbud på rengøring?

Indlægaf Aaliya81 » 31. okt 2016, 14:35

Er igang med at finde rengøringshjælp, har modtaget et tilbud baseret på at det skulle tage 3timer at gøre en standardlejlighed (3vær ca 65m2 indvendigt) rent, udover standard rengøring er det afkalkning af bad og vaske køleskab af indvendigt, samt vaske døre og skablåger) - lyder 3timer
Bad og køkkenmæssigt er det en type a la denne
http://www.estate.dk/ejerlejlighed/2300 ... 42/9618ahl
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf Daflo » 31. okt 2016, 14:43

Det synes jeg lyder helt fair.
Vi har tre timers rengøring i vores lejlighed der er større end din, men til gengæld får vi ikke gjort de ekstrating du nævner.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf Aquadorable » 31. okt 2016, 15:08

Vores rengøringshjælp bruger tre timer på rengøring af vores lejlighed på 90 m2. Vi får ikke rengjort køleskab m.m. på denne tid.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf milisa » 31. okt 2016, 22:04

......jøsses...... da jeg gjorde rent, brugte jeg 1,5 time på 120 m2 til støvsugning, afstøvning (herunder borde, bordplader, køkkenlåger udvendigt), badeværelse plus 20 min til ekstra, fx køkkenskabe/skuffer indvendigt, køleskab osv.

Min egen lejlighed bruger jeg 1 time til ovenstående inkl gulvvask. Jeg synes 3 timer lyder helt horribelt! :D
0
Tally-ho
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf Thestral » 1. nov 2016, 08:10

Jeg har 3 værelser på 60 kvm og der bruges der 2 timer uden ekstra ting
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf milisa » 1. nov 2016, 17:45

Dikus skrev:
milisa skrev:......jøsses...... da jeg gjorde rent, brugte jeg 1,5 time på 120 m2 til støvsugning, afstøvning (herunder borde, bordplader, køkkenlåger udvendigt), badeværelse plus 20 min til ekstra, fx køkkenskabe/skuffer indvendigt, køleskab osv.

Min egen lejlighed bruger jeg 1 time til ovenstående inkl gulvvask. Jeg synes 3 timer lyder helt horribelt! :D


Jeg ville ikke være tilfreds med kvaliteten af dit arbejde :blush:


......det var noget af en dybt uretfærdig udmelding, når du aldrig har set det udført. Men jeg er game. Kom til Aalborg med et stopur og et par hvide handsker, så skal jeg med glæde demonstrere.
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf milisa » 1. nov 2016, 19:23

Dikus skrev:
milisa skrev:Men en støvsuger kan bare kun svinges så hurtigt over et gulv og møbler, hvis den skal støvsuge ordentligt.


Sandt, men en god kvalitetsstøvsuger kan dælme svinges hurtigt, hvis man virkelig vil det og ikke er bange for at få pulsen op og sved på panden. Tiden er selvfølgelig også afhængig af, om man gør rent i et minimalistisk hjem eller et hjem fyldt med bitte små nipsgenstande, eller om det er et hjem udelukkende med gulvtæpper og stofsofaer eller et hjem med trægulve og lædermøbler.

Det er skam også 100% fair, at du ikke tror en tøddel på mig, men derfra og så til at sige, at du pr. definition ikke ville være tilfreds med mit arbejde, der er sgu langt. Nu har jeg gjort rent professionelt i en del år, så jeg bliver i den grad fornærmet over din påstand, når jeg aldrig i mit liv har fået andet end anbefalinger og forespørgsler om at komme i flere hjem - og når jeg i øvrigt er husstøvmideallergiker og rengøringsfanatiker med tics for selv den mindste nullermand.

Min påstand er, at mange går og pussenusser med at gøre rent. Det går i et adstadigt tempo og måske ovenikøbet så'n lidt frem og tilbage mellem diverse andre opgaver. Når jeg gør rent, så er det i rask trav uden pauser før, jeg er færdig. Jeg har begge hænder i gang samtidig fx. med to klude eller tørrer spejl af med den ene hånd og håndvask med den anden, og mit tempo er nok til at gøre mig forpustet.

Men som sagt: Jeg står til rådighed for dig og andre, som har lyst til at udfordre mig, og jeg indgår gerne væddemål! :dance:
1
Tally-ho
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf LadyFox » 1. nov 2016, 19:35

Dikus skrev:
milisa skrev:......jøsses...... da jeg gjorde rent, brugte jeg 1,5 time på 120 m2 til støvsugning, afstøvning (herunder borde, bordplader, køkkenlåger udvendigt), badeværelse plus 20 min til ekstra, fx køkkenskabe/skuffer indvendigt, køleskab osv.

Min egen lejlighed bruger jeg 1 time til ovenstående inkl gulvvask. Jeg synes 3 timer lyder helt horribelt! :D


Jeg ville ikke være tilfreds med kvaliteten af dit arbejde :blush:

Jeg synes faktisk også det er en urimelig melding at komme med, når du ikke har set det omtalte arbejde.
3
...
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf godtnavn » 1. nov 2016, 19:58

Man får jo hvad man betaler for, vil man have gjort meget grundigt rent så kan det ikke lade sig gøre på den tid der nævnes, der kan gøres ganske fint rent, men selvfølgelig kan der gøres grundigere rent på 3 timer end 1,5. Så det er da ikke unfair at sige at man ikke vil være tilfreds med 1.5 times rengøring af 120 kvm, hun siger jo ikke at det er dårlig rengøring, eller sjusket, blot at den kvalitet hun ønsker ikke kan nås på 1.5 time, det er vel fair nok?

Mon ikke melisa også selv mener hun kan gøre grundigere rent på 3 timer end 1,5?
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf milisa » 1. nov 2016, 22:42

godtnavn skrev:Man får jo hvad man betaler for, vil man have gjort meget grundigt rent så kan det ikke lade sig gøre på den tid der nævnes, der kan gøres ganske fint rent, men selvfølgelig kan der gøres grundigere rent på 3 timer end 1,5. Så det er da ikke unfair at sige at man ikke vil være tilfreds med 1.5 times rengøring af 120 kvm, hun siger jo ikke at det er dårlig rengøring, eller sjusket, blot at den kvalitet hun ønsker ikke kan nås på 1.5 time, det er vel fair nok?

Mon ikke melisa også selv mener hun kan gøre grundigere rent på 3 timer end 1,5?


Selvfølgelig er det unfair at udtale sig skråsikkert om, at man pr. definition ikke vil være tilfreds med 1½ times rengøring, når man ikke ANER, hvad kvaliteten af denne 1½ time indebærer. Naturligvis kan man nå mere på 3 end på 1½ time, det giver sig selv. De gange, jeg brugte 3 timer på rengøring, gjorde jeg hovedrent. Dvs køleskab og fryser rengjort, alle skuffer og skabe indvendigt i alle rum, alle hylder i reoler uagtet hvad og hvor meget, der stod på dem, alle fodlister, alle møbler ud fra væggen (pånær dem, der var boltet fast...), lofter og vægge aftørret osv osv osv.

Hvordan kan du eller Dikus vide hvilken kvalitet, I ville opnå, hvis jeg gjorde rent hos jer? Det aner I da ikke, for I ved da ikke, hvem jeg er! Som jeg skrev før: Fair nok, at I ikke tror på, hvad jeg siger. Fair nok, at I betvivler, at jeg har ret. Men man skal sgutte udtale sig om kvaliteten på mit konkrete arbejde uden at vide, hvad man taler om!

Desuden: Ingen har nævnt MEGET grundig rengøring. Alle har talt om standard rengøring, hvilket jeg har antaget, var alm ugentlig rengøring - dvs støvsugning, håndvaske, toilet, støv væk fra flader, evt gulvvask. TS nævnte, at hun udover standard ville have køleskab rengjort og afkalket badet, men det kræver jo ikke andet, end at man sætter det "i blød" i starten og så ordner øvrig rengøring, inden man afslutter med badeværelset - som man jo alligevel havde tørret over ifm almindelig rengøring. Med andre ord: En afkalkning tager ikke meget mere end 5 minutters ekstra tid. Dvs så er der 5 kvarter til et køleskab. Det er enten et MAJET stort køleskab eller et ualmindeligt klamt et.

DISCLAIMER: Jeg antager, at afkalkning i denne sammenhæng ikke betyder, at man skal stå manuelt med en spatel og skrabe kalk ned fra hver enkelt flise. Det vil i så fald kræve noget længere tid, men jo så også kun være den første gang. Efterfølgende gange er det jo bare alm afkalkning, som kan klares med syre og lidt knofedt og 5 minutter, hvis man har iblødsat i forvejen.
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: fair tilbud på rengøring?

Indlægaf milisa » 1. nov 2016, 22:52

Nå, sorry TS. Jeg skal selvfølgelig lade være med at hijacke din tråd, fordi jeg bliver ramt på min stolthed! :blush:

Jeg synes, 3 timer lyder er meget, men ift de andre i tråden, er det nok nærmere mig, der er outlieren end dit tilbud.
0
Tally-ho

Tilbage til "Bolig"