Huslejestigning/forbedringer

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Huslejestigning/forbedringer

Indlægaf Pityt » 5. okt 2016, 16:09

Jeg bor (relativt billigt) til leje i en privatejet ejendom og har boet i min lejlighed i 19 år.
Nu er ejendommen sat til salg. I den forbindelse er det ved at blive undersøgt om lejerne kan købe ejendommen og lave det til andelslejligheder.

Det er jo slet ikke sikkert, at der er nok der er interesserede, men under alle omstændigheder er det ikke økonomisk muligt for mig både at skulle låne penge til andel OG stige i husleje.

Min lejlighed er ikke istandsat,- det vil sige, at jeg har gammelt badeværelse og køkken. De lejligheder der ER istandsat, koster ca. 2000 mere pr måned i leje.

Men nu er jeg blevet gjort opmærksom på, at de nye ejere måske kan kræve istandsættelse af min lejlighed, hvilket ville betyde huslejestigning.

Jeg ved absolut ingenting om lejeloven og jeg er blevet endnu mere forvirret af at lede efter information om emnet, så nu håber jeg på, at I er kloge :)

Kan de nye ejere gøre det? Kræve at installere nyt køkken og badeværelse? :nerve:
0
What's done in the dark will be brought to the light
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Huslejestigning/forbedringer

Indlægaf IrmaPigen » 5. okt 2016, 20:12

Ja.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Huslejestigning/forbedringer

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. okt 2016, 20:32

Pityt skrev:
Kan de nye ejere gøre det? Kræve at installere nyt køkken og badeværelse? :nerve:



Ja det kan de sagtens.

Det er virkeligheden i mange af 60'erne og 70'ernes betonblokke. De er blevet energirenoveret, har fået nye badeværelser, køkkener, vinduer osv. og er steget faktisk betragteligt i husleje.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Huslejestigning/forbedringer

Indlægaf 2SHY » 5. okt 2016, 20:38

Der er til gengæld nogle regler om hvor meget huslejen må stige pr år. Prøv evt at kontakte LLO og hør dem ad
http://www.forbrug.dk/Klageinstanser/ll ... FA810B9AB0
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Huslejestigning/forbedringer

Indlægaf Pityt » 6. okt 2016, 09:26

Tak for svarene, som (selvfølgelig IKKE lige var, hvad jeg havde håbet på :( )
Jeg må se tiden an og afvente hvad de nye ejere finder på :gruble: og hvis det bliver aktuelt, må jeg jo undersøge hvor stor stigningen kan blive :nerve:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Bolig"