Misfarvning/skjpld efter Rodalon?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Misfarvning/skjpld efter Rodalon?

Indlægaf Pandesteg » 5. okt 2016, 06:05

Vores sofa er blevet vasket med Rodalon (katteuheld) og efter sofaen er tørret er der en ret tydelig skjold/misfarvning i kanten hele vejen rundt hvor der har været vasket af. Jeg har vasket af med varmt vand igen her til morgen i håb om at det vil få det til at være mindre tydeligt.... Hvad kan man ellers gøre? Andre gode råd? Sofaen er mørkegrå btw.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Misfarvning/skjpld efter Rodalon?

Indlægaf S_imse » 5. okt 2016, 17:36

Pandesteg skrev:Vores sofa er blevet vasket med Rodalon (katteuheld) og efter sofaen er tørret er der en ret tydelig skjold/misfarvning i kanten hele vejen rundt hvor der har været vasket af. Jeg har vasket af med varmt vand igen her til morgen i håb om at det vil få det til at være mindre tydeligt.... Hvad kan man ellers gøre? Andre gode råd? Sofaen er mørkegrå btw.


Jeg har lige prøvet lidt det samme, dog uden Rodalon. Vi havde fået en plet som jeg prøvede at fjerne med vand og sæbe, men det endte med kæmpe skjold, der hvor sofaen havde været våd.
Vi lejede en Tæpperenser i silvan, og nu har vi en fin og ren sofa igen :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Misfarvning/skjpld efter Rodalon?

Indlægaf Pandesteg » 5. okt 2016, 18:37

S_imse skrev:
Pandesteg skrev:Vores sofa er blevet vasket med Rodalon (katteuheld) og efter sofaen er tørret er der en ret tydelig skjold/misfarvning i kanten hele vejen rundt hvor der har været vasket af. Jeg har vasket af med varmt vand igen her til morgen i håb om at det vil få det til at være mindre tydeligt.... Hvad kan man ellers gøre? Andre gode råd? Sofaen er mørkegrå btw.


Jeg har lige prøvet lidt det samme, dog uden Rodalon. Vi havde fået en plet som jeg prøvede at fjerne med vand og sæbe, men det endte med kæmpe skjold, der hvor sofaen havde været våd.
Vi lejede en Tæpperenser i silvan, og nu har vi en fin og ren sofa igen :)

Åh tak, det vil jeg undersøge!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Misfarvning/skjpld efter Rodalon?

Indlægaf Pandesteg » 5. okt 2016, 18:38

Falstria skrev:Hvis tæpperenseren (gætter på det er en damp renser) ikke virker, så vasker du bare resten af sofaen også, så den bliver ensfarvet igen.


Det gør den jo ikke, når det er kanten af pletten der er skjoldet.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13009
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Misfarvning/skjpld efter Rodalon?

Indlægaf Pandesteg » 5. okt 2016, 19:07

Falstria skrev:
Pandesteg skrev:
Falstria skrev:Hvis tæpperenseren (gætter på det er en damp renser) ikke virker, så vasker du bare resten af sofaen også, så den bliver ensfarvet igen.


Det gør den jo ikke, når det er kanten af pletten der er skjoldet.


Du udvidder pletten til hele sofaen.


Øhm ja, det var jeg klar over at du mente i første omgang. Men hvis du læste mit indlæg, så ER ikke en plet på hele sofaen, kun en randmisfarvning hvor der er renset. Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at ødelægge min sofa med en million grimme skjolder?! Men går ud fra du prøver at være sjov.... :sarkasme:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Misfarvning/skjpld efter Rodalon?

Indlægaf Daflo » 5. okt 2016, 20:09

Pandesteg skrev:
Falstria skrev:
Pandesteg skrev:
Falstria skrev:Hvis tæpperenseren (gætter på det er en damp renser) ikke virker, så vasker du bare resten af sofaen også, så den bliver ensfarvet igen.


Det gør den jo ikke, når det er kanten af pletten der er skjoldet.


Du udvidder pletten til hele sofaen.


Øhm ja, det var jeg klar over at du mente i første omgang. Men hvis du læste mit indlæg, så ER ikke en plet på hele sofaen, kun en randmisfarvning hvor der er renset. Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at ødelægge min sofa med en million grimme skjolder?! Men går ud fra du prøver at være sjov.... :sarkasme:


Jeg tror Falstria er helt alvorlig og mener, at hvis du renser hele sofaen er der ingen randzoner og dermed ingen skjolder. Jeg har selv skjolder på min sofa fra noget lignende, og jeg tror det kunne virke på mine pletter.
0

Tilbage til "Bolig"