Have-sniksnak-tråden

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Pandesteg » 28. maj 2022, 19:48

Jeg synes vi har mange snegle, men de spiser sjovt nok ikke mine lupiner. De spiser bare min kål i stedet :whine:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10074
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18116

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf .Magic. » 28. maj 2022, 19:56

MrsHyacinth skrev:Men seriøst. Se lige hvor PÆN den er :love:

De er SÅ smukke.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf godtnavn » 28. maj 2022, 20:01

Pandesteg skrev:Jeg synes vi har mange snegle, men de spiser sjovt nok ikke mine lupiner. De spiser bare min kål i stedet :whine:


JEg har verdens mindste have, mange snegle og to pindsvin, det giver absolut ingen mening. Heldigvis er mine grøntsager i højbed med sneglekant så dem spiser de ikke, men har indset jeg næppe for glæde af et eneste af mine bunddække jordbær i år.
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf MrsHyacinth » 28. maj 2022, 20:02

Jeg sagde det med sneglene for tidligt. Var lige ude og se til mit ene højbed med blandede et-årige blomster, gladiolus, solsikker og jordbær. De har så aflivet en minisolsikke ved jordniveau, så resten var helt slatten.

Røvbananer :sur:

Heldigvis ser mine 50+ store solsikker dyrket fra frø ud til at klare sig fint. Jeg krydser fingre for, at flertallet overlever og leverer et gult/orange blomsterflor på trods af møgsnegle.
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf MrsHyacinth » 28. maj 2022, 20:07

godtnavn skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes vi har mange snegle, men de spiser sjovt nok ikke mine lupiner. De spiser bare min kål i stedet :whine:


JEg har verdens mindste have, mange snegle og to pindsvin, det giver absolut ingen mening. Heldigvis er mine grøntsager i højbed med sneglekant så dem spiser de ikke, men har indset jeg næppe for glæde af et eneste af mine bunddække jordbær i år.


Her har jeg ikke set vores pindsvin endnu i år. Mistænker de er rykket ind til genboen, efter jeg ryddede det viltre hjørne med masser af snegle og gemmesteder.

Jeg savner at se dem tusse rundt i haven, men overall er det dog win, hvis oprydningen og skvalderkålskrigen netto har givet færre snegle. Jeg kan jo altid forsøge at lokke pindsvinene over vejen (det er nærmest en cykelsti, og der kører ingen biler) med lidt strategisk placeret vand og kattemad :-D
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2022, 10:31

Jer med regnvandstønder, hvordan gør I når I skal bruge vandet?! Muligvis et dumt spørgsmål, men jeg har lige opdaget at trykket er for lavt til at vandet kan komme fra tønden ud i vandslangen, så alternativet er at tappe over i vandkander og det er kæmpe no go med den kæmpe køkkenhave jeg har. Kan bare ikke helt forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre, der er jo lavet en tilkobling til at kunne sætte en slange på…
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Fræksak » 29. maj 2022, 17:18

MrsHyacinth skrev:I det hele taget har det givet samtlige løgplanter og stauder et boost at slippe af med det omfattende skvalderkålsrodnet. Jeg havde 20+ høje kæmpetulipaner i år, hvor der tidligere stod fem forkølede gnallinger, høstanemoner pibler frem overalt (jeg troede kun, jeg havde et par stykker), og Iris + pæon er næsten 50% højere i år.


Kommer du så ikke hjem til mig og yder din magi på skvalderkålen? :-D :-D
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf MrsHyacinth » 29. maj 2022, 18:43

Fræksak skrev:
MrsHyacinth skrev:I det hele taget har det givet samtlige løgplanter og stauder et boost at slippe af med det omfattende skvalderkålsrodnet. Jeg havde 20+ høje kæmpetulipaner i år, hvor der tidligere stod fem forkølede gnallinger, høstanemoner pibler frem overalt (jeg troede kun, jeg havde et par stykker), og Iris + pæon er næsten 50% højere i år.


Kommer du så ikke hjem til mig og yder din magi på skvalderkålen? :-D :-D


Jo! Hvis du passer min turbotoddler imens? :-D
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Fræksak » 29. maj 2022, 18:49

MrsHyacinth skrev:
Fræksak skrev:
MrsHyacinth skrev:I det hele taget har det givet samtlige løgplanter og stauder et boost at slippe af med det omfattende skvalderkålsrodnet. Jeg havde 20+ høje kæmpetulipaner i år, hvor der tidligere stod fem forkølede gnallinger, høstanemoner pibler frem overalt (jeg troede kun, jeg havde et par stykker), og Iris + pæon er næsten 50% højere i år.


Kommer du så ikke hjem til mig og yder din magi på skvalderkålen? :-D :-D


Jo! Hvis du passer min turbotoddler imens? :-D


Ja!!!! :love2: Seriøst, det er SÅ meget en aftale (og du ved vist ikke hvor meget skvalderkål jeg har, muahahaha)
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1957
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6279

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf MrsHyacinth » 29. maj 2022, 20:09

Fræksak skrev:
MrsHyacinth skrev:
Fræksak skrev:
MrsHyacinth skrev:I det hele taget har det givet samtlige løgplanter og stauder et boost at slippe af med det omfattende skvalderkålsrodnet. Jeg havde 20+ høje kæmpetulipaner i år, hvor der tidligere stod fem forkølede gnallinger, høstanemoner pibler frem overalt (jeg troede kun, jeg havde et par stykker), og Iris + pæon er næsten 50% højere i år.


Kommer du så ikke hjem til mig og yder din magi på skvalderkålen? :-D :-D


Jo! Hvis du passer min turbotoddler imens? :-D


Ja!!!! :love2: Seriøst, det er SÅ meget en aftale (og du ved vist ikke hvor meget skvalderkål jeg har, muahahaha)


Du ved ikke, hvor hurtigt min toddler løber :devil:
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Fræksak » 29. maj 2022, 21:03

MrsHyacinth skrev:
Fræksak skrev:
MrsHyacinth skrev:
Fræksak skrev:
MrsHyacinth skrev:I det hele taget har det givet samtlige løgplanter og stauder et boost at slippe af med det omfattende skvalderkålsrodnet. Jeg havde 20+ høje kæmpetulipaner i år, hvor der tidligere stod fem forkølede gnallinger, høstanemoner pibler frem overalt (jeg troede kun, jeg havde et par stykker), og Iris + pæon er næsten 50% højere i år.


Kommer du så ikke hjem til mig og yder din magi på skvalderkålen? :-D :-D


Jo! Hvis du passer min turbotoddler imens? :-D


Ja!!!! :love2: Seriøst, det er SÅ meget en aftale (og du ved vist ikke hvor meget skvalderkål jeg har, muahahaha)


Du ved ikke, hvor hurtigt min toddler løber :devil:


Jeg spærrer ham inde på trampolinen!
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf JoyNips » 6. jun 2022, 18:12

Er der nogen der er skarpe i nøgensnegle? :slem:

Har mødt de her i haven. Har jeg ret i nr 3 er en agersnegl? Hvad er nr 1 (agersnegl eller ung dræbersnegl?) og 2?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26706

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Santa » 6. jun 2022, 19:18

Nr 3 ligner en lille smule en jaguarsnegl. Men mønsteret er ikke helt rigtigt, måske en unge?

Hvis man har dem i haven, så er det en rigtig god ting, for de æder nemlig dræbersneglene. Eller deres æg? I hvert fald er det godt. Men de er lidt sjældne.

Argh, sorry!! Den hedder en leopardsnegl, den jeg tænker på. Jaja, en kat er en kat er en kat. :fløjt:
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26706

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Santa » 6. jun 2022, 19:26

Nu kommer der lige lidt havespam her fra.
Jeg har kastet min kærlighed på irisser i år, og den ene slags blomster allerede. Der er fire forskellige i hver krukke. Vanvittig smukke, synes jeg.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26706

Re: Have-sniksnak-tråden

Indlægaf Santa » 6. jun 2022, 19:28

Så har jeg fået gjort den spiselige del af haven klar, ret sent, men sådan blev det lige i år.
Cherrytomater og busktomater i mit lille drivhus, kartofler i spande og en urtehave på hjul.
Jeg har måtte tilpasse kapilærkasserne i bredden, for de er 80 cm, men drivhuset kun ca 60 cm. Så jeg har skåret en bid ud med en kniv og tapet dem sammen igen med gaffa. Virker perfekt! :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Bolig"