Gyngestol på trægulv

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Gyngestol på trægulv

Indlægaf Mani » 25. aug 2016, 18:00

Vi har lige købt en gyngestol og den oprindelige tanke var, at den skulle stå i stuen på et gulvtæppe. Men nu vil vi hellere have den et andet sted, hvor der er trægulv. Mederne er et tyndt rør i metal og jeg er bekymret for om de ridser gulvet.
Jeg har søgt efter møbelsko til gyngestole, men kan ikke rigtig finde nogen. Kan I hjælpe?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Gyngestol på trægulv

Indlægaf Mani » 25. aug 2016, 18:02

Mederne minder om disse:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Gyngestol på trægulv

Indlægaf milisa » 25. aug 2016, 18:49

Mit bud vil være, at ja, det vil ridse. Mit bud vil dog også være, at det ikke vil ridse mere end alm slid, som i, at en alm gulvslibning vil kunne tage det (relevant, hvis lejebolig fx).

Jeg bygger det på min egen erfaring med en J14 fra Wegener. Hvis du ikke kender den, så er den af træ med noget bredere meder end din model. Den har sat et par enkelte trykmærker i gulvet og en masse malingmærker (vores er sortlakeret). Men det er alt sammen meget overfladisk.

Jeg har selv tit tænkt på, at det hele jo kunne løses ved, at man købte et pænt tæppe og lagde under - har dog aldrig gidet, fordi problemet som sagt ikke er værre.
0
Tally-ho

Tilbage til "Bolig"