Lejlighed øverst oppe - Fordele og ulemper?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Lejlighed øverst oppe - Fordele og ulemper?

Indlægaf Annione » 25. aug 2016, 09:40

ulviforklæder skrev:
Ja, vi har kun set den én gang, og det var sammen med dem, der står nummer to på ventelisten, altså under os, så det var en lidt spøjs fremvisning... Min kæreste synes bare, at det er lidt pinligt, når nu vi blev spurgt, om vi havde spørgsmål, eller om der var andet, vi ville se... :mellow:

Men jeg synes også, at det er en stor beslutning af skulle træffe på baggrund af én fremvisning, så egentlig synes jeg, at det vil være meget forståeligt, hvis vi gerne vil se den igen.


Selvfølgelig skal I da se den én gang til - eller 2 gange til. Eller 3. Det er jo et muligt hjem - så det manglede da bare.
Der er meget mere man ser ved 2. besøg - ting som blev "overdøvet" af andet.
Intet pinligt ved det - både sælger og ejendomsmægler tjener jo penge på det her. Så må de arbejde lidt for sagen.
2
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Lejlighed øverst oppe - Fordele og ulemper?

Indlægaf godtnavn » 25. aug 2016, 09:43

Desværre er andelsmarkedet i kbh at folk står i kø, så sælger er lidt ligeglad med om nummer et på listen køber, for de er ikke i tvivl om at en af de flere hundrede på listen vil købe, og ret sikkert også en af de måske 10-20 der har været ude og se lejligheden. Derfor kan man ikke være sikker på de gider at fremvise igen. Men det skader jo ikke at spørge, jeg ville ikke købe hvis jeg var i tvivl og kun havde set den en gang. Faktisk ville jeg ikke en gang vælge en leje-lejlighed hvis jeg var i tvivl.
1
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Lejlighed øverst oppe - Fordele og ulemper?

Indlægaf ulviforklæder » 25. aug 2016, 09:50

Status er, at vi stadig venter på svar fra banken. Hvis de synes, at det ser fornuftigt ud, så beder vi nok om at se lejligheden igen. Jeg er desværre nok blevet meget usikker i forhold til det der med (forhåbentligt) at blive gravid inden for den nærmeste fremtid og så skulle gå op til 4. sal. Og det der med, at lille-bebsen senere skal eskorteres op og ned fra gården... :gruble:

Men nu venter vi som sagt lige og hører, hvad banken siger. Hvis de siger "no go", så er den jo ikke længere.
0
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Lejlighed øverst oppe - Fordele og ulemper?

Indlægaf didaa » 28. aug 2016, 15:04

Jeg bor selv på 3. sal og har et barn, så jeg har både slæbt min del af varer og baby op og ned og været i gården hvor han ofte sov. Hvis lejligheden er den rigtige til den rigtige pris, så ville jeg ikke have nogen betænkeligheder. Hvis man er ung og ikke har noget handicap, så synes jeg det bliver en bekvemmelighedssnak som bliver lidt mærkelig, for de fleste af os rører os ikke nok, og det hjælper altså godt på kondien at tage de trapper. Jeg kan tydeligt mærke det på venner og familie som ikke er vant til at gå på trapper, og jeg ser det kun som en fordel der holder mig og os i gang. Hvis der så været for tunge varer, så har min mand handlet på et andet tidspunkt eller vi har fået leveret. Og ja, man kan sagtens risikere at babyen lige er sat og så kommer man op i lejligheden blot for at høre gråd i alarmen, hvilket er irriterende, men ikke ville være noget der medførte fravalg af en bolig for mig.
1

Tilbage til "Bolig"