Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Malina22
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. mar 2016, 23:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf Malina22 » 20. jun 2016, 21:50

Overskriften siger lidt sig selv. Jeg er død hamrende træt af at rende rundt i MIN lejlighed og lugte til min underbos røg! her skal det siges at røget kan være af forskellige arter......... jeg vil have lov til at have åbne vinduer, og det kan ikke passe at jeg skal rende rundt i hele lejligheden og holde øjne med; Hvilken dør han åbner, er det mon på den ene eller anden side? HVAD har han tænkt sig at ryge? for jeg gider da ved gud ikke sidde og se venner, for pludselig at få den ubehagelige overraskelse. Jeg kan ikke lade være med at tænke; Hvis han ikke gider have det i hans egen lejlighed, hvad i hede hule HELVEDE får ham så til at tro at jeg gider have det i min? jeg ryger slet ikke. Jeg har før fortalt ham, at hans røg generer mig. Han er pisse ligeglad, og åbner nu bare slet ikke sin dør. Boligselvskabet gør ej heller en dyt. Hvad GØR JEG???!!! :whine:
det er så dybt frusterende det her, og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre nu... jeg er kommet derud hvor jeg overvejer at ringe efter politiet når han ryger hash, også kan de tage ham væk herfra så jeg kan få fred. Det kan ikke passe at det er mig der skal flytte??:-(
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf icelady » 20. jun 2016, 22:06

Hvis boligforening ikke vil hjælpe er der nok desværre ikke så meget andet at gøre, end at flytte. Manden vil jo tydeligvis ikke snakke med dig og er ligeglad med, at han generer dig.

Boligselskabet vil nok ikke gøre noget, fordi han trods alt ryger i egen lejlighed; at røgen så stiger op til dig er en ulempe for dig, men de kan jo ikke forbyde ham at ryge i egen lejlighed.


Og at ringe til politiet fordi han ryger hash??? Jeg vil blive meget overrasket, hvis de vil køre ud til ham.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Malina22
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. mar 2016, 23:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf Malina22 » 20. jun 2016, 22:09

Synes bare ikke det kan være rigtigt at han ikke kan påtvinges at lukke sine vinduer. Uretfærdigt!
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf Karkluden » 20. jun 2016, 23:57

Malina22 skrev:Synes bare ikke det kan være rigtigt at han ikke kan påtvinges at lukke sine vinduer. Uretfærdigt!

Selvfølgelig kan han ikke det. Det er ikke ulovligt at ryge.
Jeg ryger ikke selv, og jeg forstår, det er ubehageligt, men jrg synes, du er en kende hysterisk, hvis du tror, nogen kan tvinges til at lukke vinduerne.
18
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf icelady » 21. jun 2016, 06:24

Malina22 skrev:Synes bare ikke det kan være rigtigt at han ikke kan påtvinges at lukke sine vinduer. Uretfærdigt!



Ja, uretfærdigt for dig, og pisseirriterende og træls.

Da du flyttede ind vidste du jo at der var risiko for at folk røg.

Som en anden skriver, så spørg da boligforening om de har røgfrie boliger: på den måde kan du være sikker på ikke at blive generet.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf Hewlett » 21. jun 2016, 06:42

At anklage TS for at være hysterisk fordi hun er træt af og frustreret over at hendes hjem lugter af røg, synes jeg godt nok virker usympatisk.

Og hvordan ved man at der er en risiko for at man bliver generet at røg når man flytter ind i en lejlighed, hvis lugten ikke er der ved fremvisning af lejligheden? Banker man på hos over- og underbo samt eventuelle naboer fra andre opgange og forhører sig om de ryger? Ej...

Til TS: jeg kan godt forstå du er frustreret! Jeg kan huske at have læst en anden tråd som omhandlede samme problem. Her kom der forslag om at tætte eventuelle sprækker og revner i gulvpaneler, hvis røgen sivede op den vej igennem. Trænger røgen kun ind gennem vinduerne er du "heldig", så må du nøjes med at lukke vinduerne når han går i gang dernede.

Kan du evt. foreslå ham at han f.eks. ryger i den ene ende af lejligheden? Så kan du have vinduer åbne i den anden ende.
11
Malina22
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. mar 2016, 23:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf Malina22 » 21. jun 2016, 07:26

Hewlett

Alle vinduer er tætte, og det generer mig når jeg gerne vil have åbne vinduer, og han så beslutter sig for at pulse løs med sit ene og andet.. Udover det er det utæt i mit køkken. Som sagt er boligforeningen helt forfærdelig, så jeg har været på nakken af dem mht. at ordne køkkenet.

jeg ved godt at jeg fremstår hysterisk. Det er forståeligt, at det støder nogle at jeg "råber" på den måde. Jeg er bare så dybt frustreret og jeg kan ikke holde det her ud mere. Og med risiko for at støde rygere, så må jeg simpelthen bare sige: det STINKER! jeg får hovedpine, og jeg kan ikke forstå at han mere ret end jeg har. Som sagt, han gider ikke have det i hans lejlighed, men jeg gider eddermame heller ikke have det i min.
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf Kommodedyret » 21. jun 2016, 07:36

Jeg ville være lykkelig hvis min storrygende underbo gad at lukke sit røg ud af vinduerne. Men det gider hun ikke.
I stedet fiser det op gennem gulvbrædderne.

Gad vide om dit problem overhovedet er løst ved at han holder sine vinduer lukket. Det lyder som om at du bor i en gammel bygning, og sådanne er altså gerne utætte som bare pokker.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf dykkersild » 21. jun 2016, 07:42

Så længe det ikke er ulovligt at ryge - så kan du intet gøre så nej det er ikke uretfærdigt men blot sådan det er. Mit bedste råd må være at du skriver dig op til en lejebolig hvor der er røgforbud - urimeligt eller ej, så er det lovmæssigt det eneste, du har at gøre med, nu når dialog er udelukket.
3
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2016, 09:16

Jeg tror heller ikke, der er noget at gøre ved det - men jeg føler med dig.

Jeg bor i rækkehus, så vi er ganske tæt med naboerne og jeg er så træt af, når de ryger i haven og røgen siver ind i både min have og i huset, hvis døre og vinduer er åbne. Vil fx gerne have åbne vinduer om natten, og så er det bare ikke fedt, når der holdes hyggeaften i haven ved siden af og stiger røg op i soveværelset i timevis.

Og nej, det er ikke ulovligt at ryge i eget hus og på egen grund, men derfor er det da irriterende alligevel. Jeg synes rygning stinker og er rigtig gennemtrængende.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf kidkomb » 21. jun 2016, 09:18

Jeg ville flytte. For jeg bliver kamphysterisk, hvis mit hjem lugter af røg.
Det gjorde jeg i øvrigt også da jeg selv røg. Nærmest endnu mere.
Men det er dig, der er nødt til at flytte. Han kan ikke tvinges til at tage hensyn.
Umiddelbart lyder det heldigvis ikke som om den ejendom er det store tab at flytte fra :kys:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf Karkluden » 21. jun 2016, 14:23

Jeg forstår også godt irritationen. Derfor bor jeg selv kun i røgfrie boliger. Men jeg synes det er lidt hys at tro at man kan forhindre der hvis boligforeningen ikke har regler. Så
Har han jo ret til det. Så jeg ville flytte.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf fisken80 » 21. jun 2016, 16:12

Hewlett skrev:At anklage TS for at være hysterisk fordi hun er træt af og frustreret over at hendes hjem lugter af røg, synes jeg godt nok virker usympatisk.

Og hvordan ved man at der er en risiko for at man bliver generet at røg når man flytter ind i en lejlighed, hvis lugten ikke er der ved fremvisning af lejligheden? Banker man på hos over- og underbo samt eventuelle naboer fra andre opgange og forhører sig om de ryger? Ej...

Til TS: jeg kan godt forstå du er frustreret! Jeg kan huske at have læst en anden tråd som omhandlede samme problem. Her kom der forslag om at tætte eventuelle sprækker og revner i gulvpaneler, hvis røgen sivede op den vej igennem. Trænger røgen kun ind gennem vinduerne er du "heldig", så må du nøjes med at lukke vinduerne når han går i gang dernede.

Kan du evt. foreslå ham at han f.eks. ryger i den ene ende af lejligheden? Så kan du have vinduer åbne i den anden ende.


Fordi der findes folk der ryger.... derfor er der altid en risiko når man bor i lejlighed, medmindre man flytter ind i et røgfrit byggeri. Sådan er det nu engang.
Og jeg må indrømme jeg synes det er flabet at forsøge at bestemme hvor i folks hjem de må ryge.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf fisken80 » 21. jun 2016, 16:14

Dog er jeg lidt usikker på om han ryger i opgangen eller svalegang eller lignende. For det synes jeg sådan set heller ikke er ok, men det er nok svært at gøre noget ved, hvis der ikke er regler om det og boligforeningen er ligeglad.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Malina22
Indlæg: 20
Tilmeldt: 21. mar 2016, 23:20
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Re: Naboens røg - jeg kan ikke mere!:'(

Indlægaf Malina22 » 21. jun 2016, 18:37

fisken80 skrev:
Hewlett skrev:At anklage TS for at være hysterisk fordi hun er træt af og frustreret over at hendes hjem lugter af røg, synes jeg godt nok virker usympatisk.

Og hvordan ved man at der er en risiko for at man bliver generet at røg når man flytter ind i en lejlighed, hvis lugten ikke er der ved fremvisning af lejligheden? Banker man på hos over- og underbo samt eventuelle naboer fra andre opgange og forhører sig om de ryger? Ej...

Til TS: jeg kan godt forstå du er frustreret! Jeg kan huske at have læst en anden tråd som omhandlede samme problem. Her kom der forslag om at tætte eventuelle sprækker og revner i gulvpaneler, hvis røgen sivede op den vej igennem. Trænger røgen kun ind gennem vinduerne er du "heldig", så må du nøjes med at lukke vinduerne når han går i gang dernede.

Kan du evt. foreslå ham at han f.eks. ryger i den ene ende af lejligheden? Så kan du have vinduer åbne i den anden ende.


Fordi der findes folk der ryger.... derfor er der altid en risiko når man bor i lejlighed, medmindre man flytter ind i et røgfrit byggeri. Sådan er det nu engang.
Og jeg må indrømme jeg synes det er flabet at forsøge at bestemme hvor i folks hjem de må ryge.


Han må gerne ryge i sit eget hjem. Men skal jeg lukke mine vinduer, så han kan have sine åbne? Han burde bare lukke sine, da det jo så er indenfor hans egne fire vægge.
0

Tilbage til "Bolig"