Hvad overvejer du at købe til boligen?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf JoyNips » 5. maj 2017, 16:04

Nyt sofabord. Vi har et pk61 med skiferbordplade. Det er jo en dødsfælde når baby snart begynder at kravle. :shock:
Overvejer et par bønneborde...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf Kirstenkp » 5. maj 2017, 17:27

JoyNips skrev:Nyt sofabord. Vi har et pk61 med skiferbordplade. Det er jo en dødsfælde når baby snart begynder at kravle. :shock:
Overvejer et par bønneborde...


Nogle af vores venner havde bønneborde. Da baby havde forsøgt at rejse sig ved dem 10 gange og hver gange væltede dem ned over sig selv skiftede de dem ud med et tungt træbord......

Jeg ved egentlig ikke hvad den ideelle løsning er.....
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf girl_beat » 5. maj 2017, 17:39

Et par Acorn lamper fra Vita Copenhagen... Har luret på dem længe efterhånden :genert:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf Lilleluftballon » 5. maj 2017, 17:59

JoyNips skrev:Nyt sofabord. Vi har et pk61 med skiferbordplade. Det er jo en dødsfælde når baby snart begynder at kravle. :shock:
Overvejer et par bønneborde...


Hvorfor en dødsfælde? Lette møbler er super farlige, de mere massive er klart mere babysikre, synes jeg.

Nå- jeg overvejer om vi skal have en ny seng. Vi smed den gamle ud for 3 uger siden og har stadig ikke købt en ny. Men alle senge er grimme, vil bare gerne have noget super simpelt. Åh det er svært.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf JoyNips » 5. maj 2017, 18:37

Lilleluftballon skrev:
JoyNips skrev:Nyt sofabord. Vi har et pk61 med skiferbordplade. Det er jo en dødsfælde når baby snart begynder at kravle. :shock:
Overvejer et par bønneborde...


Hvorfor en dødsfælde? Lette møbler er super farlige, de mere massive er klart mere babysikre, synes jeg.

Nå- jeg overvejer om vi skal have en ny seng. Vi smed den gamle ud for 3 uger siden og har stadig ikke købt en ny. Men alle senge er grimme, vil bare gerne have noget super simpelt. Åh det er svært.


Det er stål og skifer med lutter virkelig skarpe hjørner og ting der stikker ud. Som i "gå ind i det og du brækker skinnebenet og skal på skadestuen og syes"-agtigt. Jeg forudser åbent kraniebrud når barnet vælter...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf IrmaPigen » 5. maj 2017, 18:52

Børn er mere hårdføre, end man regner med. Man behøver ikke pakke dem ind i vat :wink3:
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf Knirkemis » 5. maj 2017, 18:58

Lismaens skrev:
Knirkemis skrev:Jeg overvejer dette sæt til min altan. Men jeg er i tvivl, om de er gode at sidde i? Så vidt jeg kan se, findes der ingen hynder til.

De er rigtig gode at sidde i. Jeg købte nogle lignende, lidt dybere, hos Coop.dk da jeg havde altan sidste år. Købte et par små, sorte hynder til, i Bilka mener jeg det var. De kostede vist kun en tyver.

Fedt :) Så bliver det dem.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf JoyNips » 5. maj 2017, 19:06

IrmaPigen skrev:Børn er mere hårdføre, end man regner med. Man behøver ikke pakke dem ind i vat :wink3:


Jeg synes egentlig ikke det er at pakke børn ind i vat at forsøge at børnesikre sit hjem en anelse. :)
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf Knirkemis » 6. maj 2017, 09:31

IrmaPigen skrev:Børn er mere hårdføre, end man regner med. Man behøver ikke pakke dem ind i vat :wink3:

De er ikke så hårdføre, at skarpe kanter på et bord, ikke kan give voldsomme skader. Det er ikke dumt, at børnesikre sit hjem.
2
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf JoyNips » 6. maj 2017, 09:39

Knirkemis skrev:
IrmaPigen skrev:Børn er mere hårdføre, end man regner med. Man behøver ikke pakke dem ind i vat :wink3:

De er ikke så hårdføre, at skarpe kanter på et bord, ikke kan give voldsomme skader. Det er ikke dumt, at børnesikre sit hjem.


Kald mig bare curlingmor, men jeg har også tanker om både et trappegitter og at fæstne bogreolen til væggen!
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf Fræksak » 6. maj 2017, 17:06

girl_beat skrev:Et par Acorn lamper fra Vita Copenhagen... Har luret på dem længe efterhånden :genert:


Flash endelig, når du har fået dem op, hvis du har mod på det! :)
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf Lykke » 6. maj 2017, 18:04

JoyNips skrev:
Knirkemis skrev:
IrmaPigen skrev:Børn er mere hårdføre, end man regner med. Man behøver ikke pakke dem ind i vat :wink3:

De er ikke så hårdføre, at skarpe kanter på et bord, ikke kan give voldsomme skader. Det er ikke dumt, at børnesikre sit hjem.


Kald mig bare curlingmor, men jeg har også tanker om både et trappegitter og at fæstne bogreolen til væggen!


Ej, hvis det er curling, så er det begreb da fuldstændig dødt og ubrugeligt.
Selvfølgelig fæstner man reolen - da barnet selvfølgelig vil prøve at rejse sig op af den. Og sådan et lille babyhoved og skifer - ja hvis man vil sidde og vogte sit barn hele tiden, så kunne det måske gå, men det gør man jo ikke.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf girl_beat » 6. maj 2017, 19:21

Fræksak skrev:
girl_beat skrev:Et par Acorn lamper fra Vita Copenhagen... Har luret på dem længe efterhånden :genert:


Flash endelig, når du har fået dem op, hvis du har mod på det! :)

Jeg har dog ikke købt endnu, men skriver dem på fødselsdagsønskesedlen her om et par uger... Hvis jeg ikke får dem, gør jeg nok alvor af anskaffelsen selv :P
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf Lilleluftballon » 7. maj 2017, 06:05

JoyNips skrev:
Lilleluftballon skrev:
JoyNips skrev:Nyt sofabord. Vi har et pk61 med skiferbordplade. Det er jo en dødsfælde når baby snart begynder at kravle. :shock:
Overvejer et par bønneborde...


Hvorfor en dødsfælde? Lette møbler er super farlige, de mere massive er klart mere babysikre, synes jeg.

Nå- jeg overvejer om vi skal have en ny seng. Vi smed den gamle ud for 3 uger siden og har stadig ikke købt en ny. Men alle senge er grimme, vil bare gerne have noget super simpelt. Åh det er svært.


Det er stål og skifer med lutter virkelig skarpe hjørner og ting der stikker ud. Som i "gå ind i det og du brækker skinnebenet og skal på skadestuen og syes"-agtigt. Jeg forudser åbent kraniebrud når barnet vælter...


Ja det lyder ikke rart, jeg tænkte bare at det lød dejligt solidt ;). Dog vil jeg bestemt anbefale noget med 4 ben frem for tre, hvis du vil have noget lidt mere babysikkert.

Vi har også trappegitter og lås på næsten alle skuffer i køkkenet. Hun kommer nok til skade allerede, ingen grund til at udfordre mere!
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Hvad overvejer du at købe til boligen?

Indlægaf Undtagelsen » 7. maj 2017, 06:51

Joynips, vi har et af de store bønneborde og det har aldrig været et problem. Har kun oplevet at det er de små bønneborde, der tipper.
1

Tilbage til "Bolig"