At købe bolig

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: At købe bolig

Indlægaf MyGirl » 22. apr 2016, 06:42

Enig med Ax.. Jeg panikkede total da ejendomsmægleren ringede og sagde, at sælger havde valgt os (vi var flere bydende.)

Kæresten var klar med sushi og champagne og total på cloud nine. Jeg var... Panisk, tænksom og angst :D Det kom over mig on and off fra vi underskrev vores købstilbud og til vi overtog for snart et år siden.

Siden vi overtog har jeg ikke fortrudt 1 sekund! Elsker vores hus og det faktum, at vi kan gøre præcis hvad vi vil med det og haven og gå og lægge drømmeplaner om, hvad der skal ske med det om 2, 5 og 10 år!
Senest rettet af MyGirl 22. apr 2016, 12:06, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: At købe bolig

Indlægaf Velvet-Goldmine » 22. apr 2016, 10:07

MyGirl skrev:...
Siden vi overtog har jeg ikke fortrudt 1 sekund! Elsker vores hus og det faktum, at vi kan gøre præcis hvad vi vil med det og haven og gå og lægge drømmeplaner om, hvad der skal ske med det om 2, 5 og 10 år!


Det er lidt den følelse, jeg håber jeg kan få!
Lige nu kigger jeg på den fordømte have og gider overhovedet ikke gøre noget ved den, for hvad er formålet?

Jeg tror også at jeg måske forstærker min trang til at rykke videre fordi jeg bliver træt af de ting jeg kunne forbedre, men ikke gider poste mange penge i, fordi det netop er leje - og så er det jo nærliggende at finde noget andet i stedet for at være småutilfreds med det man sidder i (indtil man så har boet det nye sted noget tid og opdager alle de ting man godt kunne tænke sig at ændre, men ikke vil bruge penge på og så efterhånden bliver mere og mere irriteret over, og så kan man flytte igen *ring sluttet*).

Det er godt lige at skulle formulere tankerne til andre, så kommer der mere struktur på og løsningen indfinder sig - tak til debatten!! (der nu har kostet mig over en million :shock: :-D )
5
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: At købe bolig

Indlægaf Krølle » 22. apr 2016, 11:21

Hus og have? I freaking love it! Vi kan gøre, hvad der passer os uden at skulle tage hensyn, overholde husordener, bore huller ml 10 og 18, gå ned med skrald fra 4. og bære over med naboernes børn, husdyr og "menneskelarm".

Til gengæld kan vi selv larme, have køkkenhave, plante lige hvad vi vil, kompostere alt grønt husholdningsaffald og dermed belaste meget mindre, parkere bilen lige foran hver evig eneste freaking dag, have udekatte, viktualierum og kummefryser OG slikke sol på terrassen. Win-win-win-win!!

:love:
5
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: At købe bolig

Indlægaf Daine » 22. apr 2016, 12:15

Jeg tror også, det er meget normalt at have hvad-nu-hvis tanker, når man står overfor en potientielt stor omvæltning i ens liv. Det viser vel bare, at man tænker over sin tilværelse? :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: At købe bolig

Indlægaf Velvet-Goldmine » 30. apr 2016, 12:23

Jeg har nu sendt al info til banken, og bedt ham kigge andelsforeningen godt efter i sømmene (jaja, jeg går lige efter "boligkøb light" her første gang). Det virker umiddelbart ret tilforladeligt med "lav" husleje og lidt større indskud. Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg nok skal få lov at låne pengene, så nu er mit store (first world) problem at jeg rejser på ferie på mandag og får let hjertebanken over tanken om at jeg så er for sent på den.

SE lige en terrasse jeg skal bo på hele tiden og konstant :dåne:

.....................

EDIT: Hov, jeg glemte lige at man kunne google billeder og finde min (måske) nye adresse på salgsopstillingen :genert: ... fjernet igen, men det er en stor lukket træterrasse med rhododendron i alle farver omkring.

......................


- og ja, det er skoven lige på den anden side :lun: , så jeg kan rende rundt i bar røv og viklers uden at nogen kan glo på mig.
Resten af hytten er super. Bygget i 2006, gulvvarme overalt, gode materialer, store vinduer og ufattelig nem forhave, så jeg ikke skal rende og slå græs og luge bed.
Jeg er SÅ meget flyttet ind allerede, og kan næsten ikke bære hvis min bankmand siger at foreningen er noget skidt og fraråder købet..... eller at den er blevet solgt inden jeg kommer hjem :nerve:
Jeg vil dog have prisen lidt ned - der er 2 andre andele til salg i komplekset, og de koster en del mindre end denne og umiddelbart kan jeg ikke se at der er lavet vilde forbedringer (nu ér det jo også ret nyt), så det undrer mig. Den har også været til salg et stykke tid, så måske sælger bare ikke vil gå ned. I dunno, men jeg har jo ikke tid til at sætte alt muligt i værk inden freakin' mandag, så jeg må beholde roen og satse på at den står der endnu når jeg kommer hjem (og så i øvrigt slå det helt ud af hovedet mens jeg er på ferie, så jeg kan nyde denne) *suk*
Senest rettet af Velvet-Goldmine 30. apr 2016, 17:02, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Bolig"