Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15000
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25248

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf sigge » 3. maj 2024, 08:05

Jeg har ikke helt en holdning til, om det er skørt at udvide et allerede stort hus. Men jeg kan godt se det fede i at få et lidt større kontor - også med henblik på videresalg en dag, hvor folk måske ville bruge det til børneværelse og derfor gerne ville have det lidt større.

Jeg ville foretrække mellemgangen med mere opbevaring. Jeg bruger ikke mit badeværelse som et rum at hænge ud i ud over det nødvendige, så jeg ville ikke vide, hvad jeg skulle med al den plads. Og I er vist også ude over det stadie, hvor der skal være plads til hele familien på samme tid. Og jeg synes bare aldrig, man kan få for meget opbevaring. :D
3
You can't spell awesome without me.
D.itsen
Indlæg: 3348
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9042

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf D.itsen » 3. maj 2024, 08:44

Bliver det ikke hurtigt rodet i sådan en mellemgang og er det fedt når folk skal igennem det, for at komme på badeværelset? Det er i hvert fald en overvejelse jeg ville tage med
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9679
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7935

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Sophies-mor » 3. maj 2024, 08:44

Jeg foretrækker opbevaring af ting til brug på badeværelset, I badeværelset.
Men ellers - Mellemgang.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6419
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15225

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 3. maj 2024, 08:46

D.itsen skrev:Bliver det ikke hurtigt rodet i sådan en mellemgang og er det fedt når folk skal igennem det, for at komme på badeværelset? Det er i hvert fald en overvejelse jeg ville tage med

God pointe. Det skulle i så fald være med lukkede skabe på hver side.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8999
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25735

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. maj 2024, 08:51

Jeg tror jeg ville gå med en helt anden model.

- Viktualierum, med indgang via skabslåge, der hvor du har lavet det grønt, så en forlængelse af skabsvæg i køkkenet, med indgang via låge, i rummet massere af hylder til alt det der fylder og ikke behøver være lige for hånden i skuffer m.m.
Alternativt bare en lang skabsvæg med højskabe eller evt mere bordplads, der hvor indgang til badeværelset er nu.

- gl. Soveværelse laves til kontor
-udviddet kontor laves til soveværelse
-badeværelse bliver kun tilknyttet soveværelse, med adgang via soveværelset (så ingen adgang vi køkkenet)

På den måde kan i holde det ene badeværelse privat, kun til jer
Det andet badeværelse bruges til gæster og børnene.

Hvis man kigger plantegning for nybyg er det meget ofte sådan man prioriterer badeværelser, så jeg tænker det er noget folk som udgangspunkt gerne vil have.
Jeg ville også selv syntes det var rigtig fint, at "ha mit eget"
Senest rettet af Madam Pomfrey 3. maj 2024, 08:55, rettet i alt 2 gange.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8770
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Artem » 3. maj 2024, 08:52

Stemmer for mellemgang med skabe.
Har før set store badeværelser med mange skabe, og synes det ser helt forkert ud.
Generelt synes jeg godt et badeværelse kan blive for stort. med mindre vi er ude i ren velvære spa luksus, feks med to brusere, dobbelt vask, og spabad. Og hvor man så afskærmer toilet lidt.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6419
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15225

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 3. maj 2024, 08:55

Madam Pomfrey skrev:Jeg tror jeg ville gå ned en helt anden model.

- Viktualierum, med indgang via skabslåge, der hvor du sur lavet det grønt.

- gl. Soveværelse laves til kontor
-udviddet kontor laves til soveværelse
-badeværelse bliver kun tilknyttet soveværelse, med adgang via soveværelset (så ingen adgang vi køkkenet)

På den måde kan i holde det ene badeværelse privat, kun til jer
Det andet badeværelse bruges til gæster og børnene.

Hvis man kigger plantegning for nybyg er det meget ofte sådan man prioriterer badeværelser, så jeg tænker det er noget folk som udgangspunkt gerne vil have.
Jeg ville også selv syntes det var rigtig fint, at "ha mit eget"

Gode overvejelser. I praksis er det dog det store bad vi bruger om morgenen og vi render ud og ind af det. Vi har en stor pige med irritabel tyktarm så hun optager det andet toilet meget af tiden. Så vi ville skulle rende en kæmpe omvej ind til badet hele tiden hvis indgangen flyttes til soveværelset. Men det er godt fået øje på og hvis det kun var os, der boede der, ville jeg måske overveje det!
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17052
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21288

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Misantropen » 3. maj 2024, 11:12

Jeg ville også gå med et viktualierum, som det Pomfrey foreslår, hvor der er markeret med grønt. Bare tanken gør mig helt misundelig :D

Jeg ville ikke prioritere et større badeværelse medmindre I i forvejen mangler plads derude. Det bliver bare spildte kvadratmeter man ikke kommer til at mærke man har fået.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2943

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Kilix » 3. maj 2024, 14:05

Ata skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg tror jeg ville gå ned en helt anden model.

- Viktualierum, med indgang via skabslåge, der hvor du sur lavet det grønt.

- gl. Soveværelse laves til kontor
-udviddet kontor laves til soveværelse
-badeværelse bliver kun tilknyttet soveværelse, med adgang via soveværelset (så ingen adgang vi køkkenet)

På den måde kan i holde det ene badeværelse privat, kun til jer
Det andet badeværelse bruges til gæster og børnene.

Hvis man kigger plantegning for nybyg er det meget ofte sådan man prioriterer badeværelser, så jeg tænker det er noget folk som udgangspunkt gerne vil have.
Jeg ville også selv syntes det var rigtig fint, at "ha mit eget"

Gode overvejelser. I praksis er det dog det store bad vi bruger om morgenen og vi render ud og ind af det. Vi har en stor pige med irritabel tyktarm så hun optager det andet toilet meget af tiden. Så vi ville skulle rende en kæmpe omvej ind til badet hele tiden hvis indgangen flyttes til soveværelset. Men det er godt fået øje på og hvis det kun var os, der boede der, ville jeg måske overveje det!

Så ville jeg stadig gå med Pomfreys ide, og få lavet et lille toilet med håndvask ud til entreen, og resten af rummet er så et mindre master badeværelse inkl toilet lagt til soveværelset.
3
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2943

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Kilix » 3. maj 2024, 14:20

sådan her måske..

nyt bad.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6419
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15225

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 3. maj 2024, 14:34

Kilix skrev:sådan her måske..

nyt bad.jpg

Tak for forslaget! Jeg er dog ikke så meget til det. Også fordi jeg elsker vores vestvendte soveværelse. Jeg gider ikke afgive det bedste værelse til kontor. Det nuværende kontor er nordvendt og vender lige ud mod et stakit. Hvorimod det vestvendte nuværende soveværelse har en fin udsigt til have og skov.

Egentlig er jeg nok heller ikke så meget til det der med master bathroom. Ved godt, det er meget oppe i tiden, men i bund og grund synes jeg, det er lidt mærkeligt, at det bedste badeværelse skal gemmes og reserveres til det soveværelse. Det er nok reelt ikke min præference. :genert:
2
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2943

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Kilix » 3. maj 2024, 14:51

Ata skrev:
Kilix skrev:sådan her måske..

nyt bad.jpg

Tak for forslaget! Jeg er dog ikke så meget til det. Også fordi jeg elsker vores vestvendte soveværelse. Jeg gider ikke afgive det bedste værelse til kontor. Det nuværende kontor er nordvendt og vender lige ud mod et stakit. Hvorimod det vestvendte nuværende soveværelse har en fin udsigt til have og skov.

Egentlig er jeg nok heller ikke så meget til det der med master bathroom. Ved godt, det er meget oppe i tiden, men i bund og grund synes jeg, det er lidt mærkeligt, at det bedste badeværelse skal gemmes og reserveres til det soveværelse. Det er nok reelt ikke min præference. :genert:

Det er jo helt fair, det er dit hus :D
Jeg kan godt lide ideen om master bath, men det skal jo også fungere med de andre rum. Under alle omstændigheder synes jeg det er en god ide med et lille skjultviktualie rum til køkkenet, og så flytte døren til badeværelset til gangen. Jeg er typen der ikke bryder mig om at have døren til toilet/bad ud til køkkenet :D
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10247
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1223
Likede indlæg: 18430

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf .Magic. » 3. maj 2024, 20:04

Skabe :-)
0
TomKah
Indlæg: 4214
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4355

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf TomKah » 4. maj 2024, 04:24

Ata skrev:
Kilix skrev:sådan her måske..

nyt bad.jpg

Tak for forslaget! Jeg er dog ikke så meget til det. Også fordi jeg elsker vores vestvendte soveværelse. Jeg gider ikke afgive det bedste værelse til kontor. Det nuværende kontor er nordvendt og vender lige ud mod et stakit. Hvorimod det vestvendte nuværende soveværelse har en fin udsigt til have og skov.

Egentlig er jeg nok heller ikke så meget til det der med master bathroom. Ved godt, det er meget oppe i tiden, men i bund og grund synes jeg, det er lidt mærkeligt, at det bedste badeværelse skal gemmes og reserveres til det soveværelse. Det er nok reelt ikke min præference. :genert:


Og hvis man gør det så har man sine teenagere rendende hele tiden. Vi har i hvert fald master badeværelse bag soveværelset (huset er bygget sådan selvom det er fra 73) og begge mine teenagere går i bad der fra tid til anden, selvom de har deres eget badeværelse.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6419
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15225

Re: Hvad ville du foretrække? Kæmpe badeværelse eller badeværelse + forgang med skabe

Indlægaf Ata » 4. maj 2024, 05:24

TomKah skrev:
Ata skrev:
Kilix skrev:sådan her måske..

nyt bad.jpg

Tak for forslaget! Jeg er dog ikke så meget til det. Også fordi jeg elsker vores vestvendte soveværelse. Jeg gider ikke afgive det bedste værelse til kontor. Det nuværende kontor er nordvendt og vender lige ud mod et stakit. Hvorimod det vestvendte nuværende soveværelse har en fin udsigt til have og skov.

Egentlig er jeg nok heller ikke så meget til det der med master bathroom. Ved godt, det er meget oppe i tiden, men i bund og grund synes jeg, det er lidt mærkeligt, at det bedste badeværelse skal gemmes og reserveres til det soveværelse. Det er nok reelt ikke min præference. :genert:


Og hvis man gør det så har man sine teenagere rendende hele tiden. Vi har i hvert fald master badeværelse bag soveværelset (huset er bygget sådan selvom det er fra 73) og begge mine teenagere går i bad der fra tid til anden, selvom de har deres eget badeværelse.

Ja, det er nemlig også det jeg ser for mig! Så det er rart at få bekræftet.
0

Tilbage til "Bolig"