Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6394
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 773
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14740

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Pjeps » 11. apr 2024, 12:48

Det lyder som om det er hurtigere at svinge en alm støvsuger, end at gå rundt og flytte på ting.

Jeg har overvejet en robot, men den ide er nu skrinlagt. Tak for denne tråd :D
9
:ninja:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15508
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25937

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Delfin » 11. apr 2024, 13:29

Jeg har også overvejet det. Nu sidder jeg så og kigger mig rundt i stuen, mens jeg overvejer, hvor meget der skal flyttes :gruble:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Campanule
Indlæg: 221
Tilmeldt: 30. jan 2018, 18:27
Kort karma: 4
Likede indlæg: 94

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Campanule » 11. apr 2024, 13:52

Ha ha jeg var så tæt på at købe en robotstøvsuger men jeg er vist også ved at droppe det efter den her tråd. Jeg synes, det er det med at flytte ting for kunne støvsuge, der er det værste ved det hele. Men hvis jeg skal til at flytte rundt på stole, kurve med blade osv. osv., så kan jeg lige så godt bruge en "gammeldags" støvsuger
2
:banan:
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15159

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Ata » 11. apr 2024, 13:53

Pjeps skrev:Det lyder som om det er hurtigere at svinge en alm støvsuger, end at gå rundt og flytte på ting.

Jeg har overvejet en robot, men den ide er nu skrinlagt. Tak for denne tråd :D

Vores hus er 200 kvm og tager cirka en time at støvsuge. Robotstøvsugere inklusiv forberedelse tager nok 15 min. Så der er trods alt tid sparet. Men jeg gider ikke bo i lorterod al tiden af den grund.
2
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1268
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4128

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Galoldriel » 11. apr 2024, 13:58

Pjeps skrev:Det lyder som om det er hurtigere at svinge en alm støvsuger, end at gå rundt og flytte på ting.

Jeg har overvejet en robot, men den ide er nu skrinlagt. Tak for denne tråd :D


Det er ikke nemmere med en almindelig støvsuger for os. Det tager 3 minutter at sætte stole op, m.m., og eftersom vi har et relativt stort hus, så sparer vi ret meget tid med robotstøvsugeren. Jeg er meget glad for den.
2
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5688
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23052

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf POCKETKITTEN » 11. apr 2024, 13:59

Min mand flytter alle møbler. Stole op på bordet og i sofaen og sådan. Det tager nærmest lige så lang tid at rykke møblerne frem og tilbage som at støvsuge manuelt i vores lille hus.

Der skal også bygges en fælde i brusenichen, så den ikke kører derud og sidder fast som en anden Sims-figur.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15159

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Ata » 11. apr 2024, 14:18

POCKETKITTEN skrev:Min mand flytter alle møbler. Stole op på bordet og i sofaen og sådan. Det tager nærmest lige så lang tid at rykke møblerne frem og tilbage som at støvsuge manuelt i vores lille hus.

Der skal også bygges en fælde i brusenichen, så den ikke kører derud og sidder fast som en anden Sims-figur.

Hvad sker der for mænd og deres gadgets!?

Nå, idag ryddede jeg op efter hans rod og det tog 2 min og 40 sekunder. Så det er nok bare det, jeg skal gøre. Synes bare det er lidt pinligt hvis børnene har veninder med hjem og her ligner en røde kors butik. :tie:
0
Mette
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1851

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Mette » 11. apr 2024, 14:21

Den støvsuger dagligt, og jeg flytter ikke på noget. En gang i mellem når den skal vaske, sætter jeg stolene op på spisebordet.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18866

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf PaleSeptember » 11. apr 2024, 15:36

Jer der skriver, at nu vil I ikke have en robotstøvsuger, hvordan havde I forestillet jer, at robotten skulle støvsuge, hvor der står ting ellers?

Det er selvfølgelig op til folk selv, om man vil flytte ting for at robotten kan komme til. For mig tager det maks. et minut at flytte ting og lige sådan maks. et minut at stille ting på plads efterfølgende. Jeg skal ikke bruge tid på at finde en støvsuger frem og gå rundt med den, så jeg kan lave alt muligt andet mens robotten kører.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf godtnavn » 11. apr 2024, 16:07

Vi sætter børnenes stole op på bordet i køkkenet fordi der er for kort mellem benene til den kan komme under, og så flytter jeg af og til gyngestolen og vores store plante på hjul så det ikke er det samme sted den ikke kommer ordentlig til hver gang. Men det tager under ½ minut. Ideen ryger jo lidt hvis det er en rigtig indsats der skal til.
0
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf godtnavn » 11. apr 2024, 16:08

Pjeps skrev:Det lyder som om det er hurtigere at svinge en alm støvsuger, end at gå rundt og flytte på ting.

Jeg har overvejet en robot, men den ide er nu skrinlagt. Tak for denne tråd :D


Men en alm støvsuger kan jo komme lige så dårligt til? Jeg flytter også børnenes stole hvis jeg skal støvsuge med den manuelle, og det tager maks ½ minut at gøre klar til den kan køre, så hurtigt kan jeg ikke selv støvsuge vores lejlighed. Og af og til starter jeg den helt uden at gøre noget hvis jeg ikke er hjemme og lige vil sætte den til at kører før jeg kommer hjem, så får den ikke lige støvsuget den ½ m2 under børnenes stole men klarer resten af hjemmet.
2
godtnavn
Indlæg: 11190
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13049

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf godtnavn » 11. apr 2024, 16:10

POCKETKITTEN skrev:Min mand flytter alle møbler. Stole op på bordet og i sofaen og sådan. Det tager nærmest lige så lang tid at rykke møblerne frem og tilbage som at støvsuge manuelt i vores lille hus.

Der skal også bygges en fælde i brusenichen, så den ikke kører derud og sidder fast som en anden Sims-figur.


Kan I ikke sætte falske vægge i støvsugerens app? Vi har f.eks. sat at den ikke må kører under mandens computerbord fordi den ellers får revet ledninger ud.
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9134
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22052

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Purple Haze » 11. apr 2024, 16:11

Jeg flytter ikke på tingene.
Dvs indimellem flytter jeg en stol eller noget.

Hvis den kører relativt ofte bliver der ikke specielt beskidt.

Men vi har heller ikke rod liggende, jeg er forholdsvis anal med det (tænk Monica fra Friends). Vi har mange ting, men de står på deres plads.

Hvis min kæreste flyttede rundt på møblerne og lod dem stå og rode….! Det gør han ikke, er ikke 100% sikker på om det er fordi han også bedst kan lide det sådan, eller fordi han respektere at det er et behov jeg har.

Tror ikke jeg ville håndtere det særlig godt, hvis han gjorde det. Ved ikke hvordan jeg ville reagere, tror ikke det ville være foreneligt med et fortsat forhold.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9134
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22052

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Purple Haze » 11. apr 2024, 16:13

godtnavn skrev:
POCKETKITTEN skrev:Min mand flytter alle møbler. Stole op på bordet og i sofaen og sådan. Det tager nærmest lige så lang tid at rykke møblerne frem og tilbage som at støvsuge manuelt i vores lille hus.

Der skal også bygges en fælde i brusenichen, så den ikke kører derud og sidder fast som en anden Sims-figur.


Kan I ikke sætte falske vægge i støvsugerens app? Vi har f.eks. sat at den ikke må kører under mandens computerbord fordi den ellers får revet ledninger ud.


Tænker det kommer an på hvilken type man har.

Vi har falske vægge i køkkenet, for at undgå at den sidder fast, det fungere ret godt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1785
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2247

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf lulu-p » 11. apr 2024, 16:19

Vores robotstøvsuger kører dagligt og vi flytter ikke møblerne. 2 gange om ugen flytter jeg en plante som står i et hjørne, så den kan komme lidt længere ind i hjørnet. Den kommer fint rundt om møblerne - også spisebordsstolene.

Vi bor på ca 170 kvadratmeter og vi har aldrig haft det så rent som efter vi fik en robotstøvsuger. Den kører minutiøst på alle flader, og den støvsuger lige så effektivt under seng og sofa som alle andre flader. Der kunne vi godt være knap så grundige da vi selv svingede støvsugeren.

På hverdag kører den om formiddagen hvor vi ikke er hjemme. Det er fantastisk at komme hjem til en ren lejlighed. Og så bliver jeg overrasket over hvor meget den suger op selvom den kører hver dag. Det er tæt på skræmmende.
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...

Tilbage til "Bolig"