Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15158

Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Ata » 11. apr 2024, 10:52

Vi har fået en robotstøvsuger og er glade for den. Jeg er imidlertid ret træt af, at min mand ommøblerer hele stuen to gange om ugen, når den skal køre. Alle møbler bliver stillet spredt, så robotten kan komme rundt om dem. Så ligner huset lort, når man kommer fra arbejde. :rulle:

Jeg havde tænkt at den bare kunne køre uden at vi omrokeres det hele. Men det synes manden er utænkeligt! Hvad gør I andre når jeres robotstøvsuger skal køre?
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11396
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23645

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Mani » 11. apr 2024, 10:55

Altså jeg tager gerne med at jeg skal flytte nogle ting på plads hvis jeg kommer hjem til et rent hus (har tidligere haft et voldsomt godt rengøringsfirma, men hvor tingene ikke stod på sin plads i stuen bagefter.

Vores robot kommer fint rundt, hvis vi flytter to stole, så det plejer vi at gøre (ellers risikerer den at sidde fast).
Har du prøvet hvordan det ser ud uden omrokeringen?
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15158

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Ata » 11. apr 2024, 10:58

Mani skrev:Altså jeg tager gerne med at jeg skal flytte nogle ting på plads hvis jeg kommer hjem til et rent hus (har tidligere haft et voldsomt godt rengøringsfirma, men hvor tingene ikke stod på sin plads i stuen bagefter.

Vores robot kommer fint rundt, hvis vi flytter to stole, så det plejer vi at gøre (ellers risikerer den at sidde fast).
Har du prøvet hvordan det ser ud uden omrokeringen?

Nej, det har jeg ikke, men der er heller ikke så snavset, at det ligefrem vil kunne ses med det blotte øje, hvor den har været…
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Stars » 11. apr 2024, 11:07

Jeg har ikke robotstøvsuger, men "ommøblerer hele stuen" lyder lidt voldsomt.
Jeg tænker, at det giver mening at flytte stolene om spisebordet, men ud over det ville jeg gå efter en møblering, hvor den kunne komme nogenlunde rundt.
4
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Oak123
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4043

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Oak123 » 11. apr 2024, 11:12

Vi flytter stolene om spisebordet, og ligeledes andre ting der fylder på gulvet - vi har en datter der har mange ting i stuen, og vi har også selv mange ting.

Dengang den kørte hver nat, der flyttede vi ikke rundt, men så et par gange i uge flyttede vi rundt, så det hele kunne tages.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15158

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Ata » 11. apr 2024, 11:13

Stars skrev:Jeg har ikke robotstøvsuger, men "ommøblerer hele stuen" lyder lidt voldsomt.
Jeg tænker, at det giver mening at flytte stolene om spisebordet, men ud over det ville jeg gå efter en møblering, hvor den kunne komme nogenlunde rundt.

Det er jo et defintionsspørgsmål om den kan "komme nogenlunde rundt". Han sætter 6 spisebordsstole, 3 lænestole, en lampe, en klaverbænk og en guitar sådan, at det er spredt ud over hele stuegulvet. Hvor jeg måske ville mene, at den kan tage langt de fleste overflader uden at flytte alle de ting.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11396
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23645

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Mani » 11. apr 2024, 11:16

Ata skrev:
Stars skrev:Jeg har ikke robotstøvsuger, men "ommøblerer hele stuen" lyder lidt voldsomt.
Jeg tænker, at det giver mening at flytte stolene om spisebordet, men ud over det ville jeg gå efter en møblering, hvor den kunne komme nogenlunde rundt.

Det er jo et defintionsspørgsmål om den kan "komme nogenlunde rundt". Han sætter 6 spisebordsstole, 3 lænestole, en lampe, en klaverbænk og en guitar sådan, at det er spredt ud over hele stuegulvet. Hvor jeg måske ville mene, at den kan tage langt de fleste overflader uden at flytte alle de ting.

Jeg ville nok sætte spisebordsstolene op og evt guitaren og klaverbænken på en lænestol hvis det var mig - fremfor at sprede det rundt i hele rummet.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Stars » 11. apr 2024, 11:19

Ata skrev:
Stars skrev:Jeg har ikke robotstøvsuger, men "ommøblerer hele stuen" lyder lidt voldsomt.
Jeg tænker, at det giver mening at flytte stolene om spisebordet, men ud over det ville jeg gå efter en møblering, hvor den kunne komme nogenlunde rundt.

Det er jo et defintionsspørgsmål om den kan "komme nogenlunde rundt". Han sætter 6 spisebordsstole, 3 lænestole, en lampe, en klaverbænk og en guitar sådan, at det er spredt ud over hele stuegulvet. Hvor jeg måske ville mene, at den kan tage langt de fleste overflader uden at flytte alle de ting.


Guitaren ville jeg finde en permanet plads til, hvor robotten ikke kunne støde ind i den (hvis det er for at der ikke skal ske guitaren noget)
Klaverbænken og lampen ville jeg ikke flytte.
Lænestolene ville jeg måske flytte en gang eller to om måneden.

Det er jo ikke anderledes end robotten heller ikke kan komme helt ind i hjørnerne. Nogle møbler giver bare stuen et par ekstra hjørner :D
4
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15158

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Ata » 11. apr 2024, 11:22

Stars skrev:
Ata skrev:
Stars skrev:Jeg har ikke robotstøvsuger, men "ommøblerer hele stuen" lyder lidt voldsomt.
Jeg tænker, at det giver mening at flytte stolene om spisebordet, men ud over det ville jeg gå efter en møblering, hvor den kunne komme nogenlunde rundt.

Det er jo et defintionsspørgsmål om den kan "komme nogenlunde rundt". Han sætter 6 spisebordsstole, 3 lænestole, en lampe, en klaverbænk og en guitar sådan, at det er spredt ud over hele stuegulvet. Hvor jeg måske ville mene, at den kan tage langt de fleste overflader uden at flytte alle de ting.


Guitaren ville jeg finde en permanet plads til, hvor robotten ikke kunne støde ind i den (hvis det er for at der ikke skal ske guitaren noget)
Klaverbænken og lampen ville jeg ikke flytte.
Lænestolene ville jeg måske flytte en gang eller to om måneden.

Det er jo ikke anderledes end robotten heller ikke kan komme helt ind i hjørnerne. Nogle møbler giver bare stuen et par ekstra hjørner :D

Sådan tænker jeg det nemlig også. Men manden er altid urokkelig, når han mener at vide bedst.
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 242
Likede indlæg: 4125

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Galoldriel » 11. apr 2024, 11:47

Vi sætter stolene op, og det samme med hundens mad- og vandskåle. Sko og støvler bliver sat op på skohylden. Derudover flytter vi ikke rundt på noget. Det lyder irriterende, det, din mand gør.
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Akehurst2
Indlæg: 14222
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1270
Likede indlæg: 40957

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Akehurst2 » 11. apr 2024, 11:48

Altså, hvis han selv flytter møblerne tilbage, så ville jeg lade ham flytte dem.
7
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6399
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 767
Likede indlæg: 15158

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Ata » 11. apr 2024, 11:58

Akehurst2 skrev:Altså, hvis han selv flytter møblerne tilbage, så ville jeg lade ham flytte dem.

Det gør han ikke. Deraf konflikten... For så står de ofte bare og roder til 3 dage efter, hvor der igen skal støvsuges. Og jeg bliver sindssyg af at se på det rod. Og han mener, at jeg da bare kan flytte møblerne tilbage. Hvor jeg mener, at han kunne starte med at gå lidt mindre drastisk til værks.
0
JoyNips
Indlæg: 12122
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34090

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf JoyNips » 11. apr 2024, 12:18

Nej. Ikke hver nat. Indimellem rykker jeg lidt på nogle ting så den kan støvsuge der hvor de stod eller bag dem.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Akehurst2
Indlæg: 14222
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1270
Likede indlæg: 40957

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf Akehurst2 » 11. apr 2024, 12:26

Ata skrev:
Akehurst2 skrev:Altså, hvis han selv flytter møblerne tilbage, så ville jeg lade ham flytte dem.

Det gør han ikke. Deraf konflikten... For så står de ofte bare og roder til 3 dage efter, hvor der igen skal støvsuges. Og jeg bliver sindssyg af at se på det rod. Og han mener, at jeg da bare kan flytte møblerne tilbage. Hvor jeg mener, at han kunne starte med at gå lidt mindre drastisk til værks.


Ej, hvor er det dog en irriterende vane, han har tillagt sig der. Den ville jeg tage i opløbet.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18866

Re: Flytter I møblerne rundt når robotstøvsugere skal køre?

Indlægaf PaleSeptember » 11. apr 2024, 12:35

Jeg flytter spisebordsstolene ud, så den kan komme rundt om dem og under bordet, og det samme gør jeg med vores to counterstole henne ved køkkenbordet.
Sofabordet bliver også rykket, hvis det står, så den ikke kan komme rundt omkring, og hvis der ligger kattelegetøj, så fjerner jeg også det.
Jeg tager også vores måtte i køkkenet ved terrassedøren og ryster den og tager den væk, mens robotten kører.
Jeg stiller selvfølgelig det hele på plads igen bagefter, når robotten er færdig.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Bolig"