Hvad er mine rettigheder her?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2115
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 13
Likede indlæg: 1212

Re: Hvad er mine rettigheder her?

Indlægaf Dawwty » 21. jun 2023, 12:19

Rapfisk skrev:
NoLady skrev:I købeloven har vi disse:

[...]
(3) uden væsentlig ulempe for køberen under hensyn til salgsgenstandens karakter eller art og køberens formål med at anskaffe salgsgenstanden.

Det er vel så debatten, om det er "væsentlig ulempe" at bære skabet ned. Det er utvivlsomt en ulempe, men om den er væsentlig i Købelovens forstand, kunne jeg godt tænke mig at høre. Er der nogen af Debattens jurister, der har et bud?

At det ikke kræver en uforholdsmæssig stor indsats og hvad det udgøre, definere køberen selv.
0
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Hvad er mine rettigheder her?

Indlægaf AFK » 21. jun 2023, 12:39

NoLady skrev:
Jeg har stillet dit spørgsmål til vores firmas Advokat.
Han har følgende bemærkninger.

Han går ud fra at, det drejer sig om nethandel.

For det første, kan dette ikke bruges.

AFK skrev:Samme sekund du skrev under på at have modtaget varerne, kom de i din besiddelse. Købelovens § 73, stk. 1 er klar på det punkt. Når varen er betalt og leveret, er handlen gennemført og afsluttet. Herefter går man ind i en ny fase, som handler om rettigheder efter købet er gennemført.


Sælgeren af en vare online, har pligt til at gøre det klart og tydeligt, hvornår du gennemfører et køb eller binder dig til en aftale, hvor der er betalingsforpligtelse – det vil sige, der koster penge. Det fremgår af den nye forbrugeraftalelov, der trådte i kraft den 28. maj 2022.

Hvis du har bestilt en vare og klikket på en knap eller lignende funktion, så skal det altså fremgå klart og tydeligt at, du foretager et køb. Ellers er du som forbruger ikke bundet af købsaftalen.



Jeg ved ikke hvad du mener, men vi taler slet ikke om det samme! Min bemærkning er ift. diskussionen om hvornår godset overgår fra sælger til køber.

Din bemærkning går på om der overhovedet har fundet en handel sted, men det er jo ikke det vi diskuterer her. OP ved jo godt, at hun har foretaget et køb af et skab hos COOP, og har det fået leveret af PostNord. Det er der ingen, der bestrider.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvad er mine rettigheder her?

Indlægaf Lisva » 21. jun 2023, 17:12

Bor du i Aalborg eller omegn? I så fald skal jeg gerne hjælpe dig med at bære det ned, så du slipper for yderligere bøvl. :)
9
Nigleb
Indlæg: 711
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1803

Re: Hvad er mine rettigheder her?

Indlægaf Nigleb » 22. jun 2023, 11:55

Lisva skrev:Bor du i Aalborg eller omegn? I så fald skal jeg gerne hjælpe dig med at bære det ned, så du slipper for yderligere bøvl. :)

Desværre ikke, men det var vældigt sødt af dig at tilbyde! :dåne:

Jeg har med en semi-tarvelig besked netop fået at vide, at jeg bare kan beholde skabet. Så det er fint nok.

Tusind tak for jeres hjælp :kys:
20
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20919

Re: Hvad er mine rettigheder her?

Indlægaf Zombie » 22. jun 2023, 22:37

Nigleb skrev:
Lisva skrev:Bor du i Aalborg eller omegn? I så fald skal jeg gerne hjælpe dig med at bære det ned, så du slipper for yderligere bøvl. :)

Desværre ikke, men det var vældigt sødt af dig at tilbyde! :dåne:

Jeg har med en semi-tarvelig besked netop fået at vide, at jeg bare kan beholde skabet. Så det er fint nok.

Tusind tak for jeres hjælp :kys:


Du kan sælge det i den blå avis til halv pris mod at køber selv bærer det ned.
Pengene kan du bruge på sushi og vin, og skåle til ære for den sure dame i kundeservice.
12
aka Forbies

:gammel:
Nigleb
Indlæg: 711
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:48
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1803

Re: Hvad er mine rettigheder her?

Indlægaf Nigleb » 23. jun 2023, 08:50

Zombie skrev:
Nigleb skrev:
Lisva skrev:Bor du i Aalborg eller omegn? I så fald skal jeg gerne hjælpe dig med at bære det ned, så du slipper for yderligere bøvl. :)

Desværre ikke, men det var vældigt sødt af dig at tilbyde! :dåne:

Jeg har med en semi-tarvelig besked netop fået at vide, at jeg bare kan beholde skabet. Så det er fint nok.

Tusind tak for jeres hjælp :kys:


Du kan sælge det i den blå avis til halv pris mod at køber selv bærer det ned.
Pengene kan du bruge på sushi og vin, og skåle til ære for den sure dame i kundeservice.

Det overvejede jeg også ganske kort at gøre :afro: Men jeg pakkede det i stedet ud i aftes og kunne lige akkurat stille det i forbindelse med det andet skab inde på min ældste datters værelse. Skabet er åbenbart the shit i enhver ung pige/kvindes indretning, og nu har hun fået dobbelt op på det. Det bliver et glad efterskolebarn jeg får hjem :jule:
15

Tilbage til "Bolig"