At finde et tæppe

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Fræksak » 5. mar 2016, 21:43

Jeg er klart på Tolomeo'en! Etteren er selvfølgelig mere klassisk sengelampe, men jeg synes toeren bryder alt det hvide lidt, også med sin form.

Edit: det går op for mig, at den muligvis også er hvid, den Tolomeo du viser? Jeg ville tage den i alu.
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Whoosh » 5. mar 2016, 21:45

Jeg kan bedst lide nr 1.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: At finde et tæppe

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. mar 2016, 21:50

Jeg ville gå efter en arkitektlampe med mere farve på. Det er en af de ting, der kan bryde med det hvide, og som er nem at skifte ud, hvis du bliver træt af det.

Jeg er farvet af at være fan af gul, men det tror jeg ville passe godt ind. Eller en retrolampe i petroleum/blågrøn. Eller noget mere metallic. Måske endda kobber - med fare for at ramle hovedkuls ind i en modedille.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 6. mar 2016, 06:42

Tak for svar. :)

Jeg kan ret godt lide Tolomeoen (#2). Jeg synes den vil være ret cool ved sengen - og så er den virkelig fleksibel. Micro-udgaven fås i mange forskellige farver, men de større modeller fås kun i alu, sort og hvid.

En Tolomeo i gul lyder ret fedt, Pocket.

Tolomeo Parete fås også som skrivebordslampe. Skal det være væg- eller skrivebordslampe? Jeg tænker skrivebordslampen kan placeres på Componibili - eller er det spild af plads?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 6. mar 2016, 07:04

En anden kandidat som også kan skræddersys i forskellige farver, og den kan tilmed dæmpes. Dog knap så fleksibel i indstillingerne som Tolomeo.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: At finde et tæppe

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 08:02

Trommedreng skrev:Tak for svar. :)

Jeg kan ret godt lide Tolomeoen (#2). Jeg synes den vil være ret cool ved sengen - og så er den virkelig fleksibel. Micro-udgaven fås i mange forskellige farver, men de større modeller fås kun i alu, sort og hvid.

En Tolomeo i gul lyder ret fedt, Pocket.

Tolomeo Parete fås også som skrivebordslampe. Skal det være væg- eller skrivebordslampe? Jeg tænker skrivebordslampen kan placeres på Componibili - eller er det spild af plads?


Jeg har pillet lidt ved denne lampe, da vi skulle flytte i hus.., og jeg synes ikke, at kvaliteten matchede prisen. Bare hvis du ikke har stået med dem og rørt ved dem... Og med forbeholdfor, at jeg ikke ved hvor meget de er nedsat.

Personligt ville jeg gå efter en autentisk gammel industrilampe, som f.eks. Jieldé, der kan fås i flere forskellige længder / antal arme. Prøv at google den. De kan oftes findes på den blå avis eller lignende steder, da nyprisen er temmelig pebret og de gamle har noget charme, som de nye ikke helt besidder.
Billede
Senest rettet af achillaxedprune 6. mar 2016, 08:03, rettet i alt 1 gang.
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 6. mar 2016, 08:22

achillaxedprune skrev:
Trommedreng skrev:Tak for svar. :)

Jeg kan ret godt lide Tolomeoen (#2). Jeg synes den vil være ret cool ved sengen - og så er den virkelig fleksibel. Micro-udgaven fås i mange forskellige farver, men de større modeller fås kun i alu, sort og hvid.

En Tolomeo i gul lyder ret fedt, Pocket.

Tolomeo Parete fås også som skrivebordslampe. Skal det være væg- eller skrivebordslampe? Jeg tænker skrivebordslampen kan placeres på Componibili - eller er det spild af plads?


Jeg har pillet lidt ved denne lampe, da vi skulle flytte i hus.., og jeg synes ikke, at kvaliteten matchede prisen. Bare hvis du ikke har stået med dem og rørt ved dem... Og med forbeholdfor, at jeg ikke ved hvor meget de er nedsat.

Personligt ville jeg gå efter en autentisk gammel industrilampe, som f.eks. Jieldé, der kan fås i flere forskellige længder / antal arme. Prøv at google den. De kan oftes findes på den blå avis eller lignende steder, da nyprisen er temmelig pebret og de gamle har noget charme, som de nye ikke helt besidder.
Billede


Åh, hvor har jeg stået med dem, kigget på dem og rørt ved dem. Dem alle! :-D

Tak for svar. Jeg kan sagtens følge dig mht. til kvalitet kontra pris, men jeg synes faktisk de er ret fair prissat i forhold til så mange andre "designerlamper". Dens lethed (eller skrøbelighed om man vil), er faktisk et plus i mine øjne - især i forhold til dens fleksibilitet, hvilket normalt er forbundet med lidt tungere og større lamper. Personligt, synes jeg heller ikke, at den virker skrøbelig, men sammenlignet med fx. Lampe Gras eller den Jieldé, du henviser til, så er den. :)
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: At finde et tæppe

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 08:37

Trommedreng skrev:
achillaxedprune skrev:
Trommedreng skrev:Tak for svar. :)

Jeg kan ret godt lide Tolomeoen (#2). Jeg synes den vil være ret cool ved sengen - og så er den virkelig fleksibel. Micro-udgaven fås i mange forskellige farver, men de større modeller fås kun i alu, sort og hvid.

En Tolomeo i gul lyder ret fedt, Pocket.

Tolomeo Parete fås også som skrivebordslampe. Skal det være væg- eller skrivebordslampe? Jeg tænker skrivebordslampen kan placeres på Componibili - eller er det spild af plads?


Jeg har pillet lidt ved denne lampe, da vi skulle flytte i hus.., og jeg synes ikke, at kvaliteten matchede prisen. Bare hvis du ikke har stået med dem og rørt ved dem... Og med forbeholdfor, at jeg ikke ved hvor meget de er nedsat.

Personligt ville jeg gå efter en autentisk gammel industrilampe, som f.eks. Jieldé, der kan fås i flere forskellige længder / antal arme. Prøv at google den. De kan oftes findes på den blå avis eller lignende steder, da nyprisen er temmelig pebret og de gamle har noget charme, som de nye ikke helt besidder.
Billede


Åh, hvor har jeg stået med dem, kigget på dem og rørt ved dem. Dem alle! :-D

Tak for svar. Jeg kan sagtens følge dig mht. til kvalitet kontra pris, men jeg synes faktisk de er ret fair prissat i forhold til så mange andre "designerlamper". Dens lethed (eller skrøbelighed om man vil), er faktisk et plus i mine øjne - især i forhold til dens fleksibilitet, hvilket normalt er forbundet med lidt tungere og større lamper. Personligt, synes jeg heller ikke, at den virker skrøbelig, men sammenlignet med fx. Lampe Gras eller den Jieldé, du henviser til, så er den. :)


Det er nok bare mig, der er alt for voldsom ved mine ting så... :lol: men det er en rigtig fin lampe... Og det bliver spændende at se dit endelige værelse. :gogo:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 22. mar 2016, 17:08

Er stadig uden væglampe, billeder og planter. Dog har jeg fået givet gulvet en god omgang sæbe, skiftet sengebordet ud - det samme med det persiske tæppe og erstattet det med lammeuld og et lidt mindre tæppe.

Jeg fulgte Scrooges råd om at hænge spejlet på væggen i stedet for at have det stående på gulvet. Det giver en illusion af at rummet er større end det syner. Lampen til højre, ved jeg ikke, om jeg skal beholde. Den giver dog et meget behageligt lys pga. bambusskærmen - hmm.

Desuden har jeg bestilt min nye "kontorstol" til skrivebordet. :D

Next destination: DIY sengegavl.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Fræksak » 23. mar 2016, 08:17

^Det ser MEGET bedre ud end "før-billedet"! Især ser der noget mindre klemt ud henne mod vinduerne - at skifte sengebordet ud har givet meget luft! Jeg er egentlig ikke den store Componibili-fan, men det er sgu smart med noget rundt, der fylder mindre :).
Og så hjalp det med spejlet og de nye tæpper ... overordnet synes jeg godt, du kan være tilfreds!

Og fed stol btw :gogo:
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Tibbler » 23. mar 2016, 08:46

Trommedreng skrev:
Desuden har jeg bestilt min nye "kontorstol" til skrivebordet. :D

Next destination: DIY sengegavl.


Hvor er stolen fra?
0
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 23. mar 2016, 09:07

Tibbler skrev:
Trommedreng skrev:
Desuden har jeg bestilt min nye "kontorstol" til skrivebordet. :D

Next destination: DIY sengegavl.


Hvor er stolen fra?


Stolen er fra Bent Hansen, modellen hedder Primum. Jeg har dem også i stuen ved spisebordet, bare i sort. Det er simpelthen den mest behagelige stol, jeg har plantet min popo i.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 23. mar 2016, 12:26

Jeg er ved at kigge på billeder. Jeg tænker enten to store plakater i ramme i str. 70x50 eller 4 mindre plakater i forskellige størrelser i ramme.

Men det er godt nok svært at indskrænke det udvalg, som jeg har fundet mig frem til. Jeg har ca. 20 åbne faner i Safari - kun med illustrationer...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 23. mar 2016, 12:27

Lidt flere...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Tibbler » 23. mar 2016, 12:31

Trommedreng skrev:
Tibbler skrev:
Trommedreng skrev:
Desuden har jeg bestilt min nye "kontorstol" til skrivebordet. :D

Next destination: DIY sengegavl.


Hvor er stolen fra?


Stolen er fra Bent Hansen, modellen hedder Primum. Jeg har dem også i stuen ved spisebordet, bare i sort. Det er simpelthen den mest behagelige stol, jeg har plantet min popo i.


Den er også super flot :gogo:
0

Tilbage til "Bolig"