At finde et tæppe

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 13:55

Trommedreng skrev:Faktisk bruger jeg slet ikke den gulvlampe.
Meningen har altid været at give det bort, men jeg har ikke fået det gjort. Den giver ikke meget lys, men den kaster en varm stemning i rummet pga. den lidt specielle skærm...Jeg har faktisk lige malet selve stellet og foden i hvid for at give den en ny chance. :blush2:

God idé med forskellige tæpper på hver side! Det tror jeg sagtens kan fungere. Spejlet vil jeg dog gerne have frit på gulvet. Det er lidt praktisk at kunne flytte rundt på det, men jeg forstår godt ideen.

Skind på højre side og et alm. tæppe på venstre side - got it. Kan nogle af de tæpper, jeg har smidt op i tråden bruges? Eller har du nogle forslag? :)


Det afhænger af størrelsen du kan få dem i, vil jeg mene. Jeg har tegnet ind på billedet hvor stort jeg tænker at kunne være hvis det skal give maksimalt indtryk af rum, men uden at kende målene på værelset er det svært at give et bud på et tæppe. Hvis du finder et, der ikke er for højt, kan du også lægge et skind på den side af sengen tæppet ligger på. Mht om nogle af de tæpper du har postet kan bruges, så er det jo ret meget et spørgsmål om smag. Jeg er ikke vild med det mintgrønne eller de sidste du postede, jeg tror det mintgrønne vil være for dominerende i rummet og jeg bryder mig ikke om farverne på de andre - men hvis du kan lide dem og tror du vil blive glad af dem, så er det det vigtigste. Jeg tror jeg ville vælge et ensfarvet, evt. et der havde struktur i vævningen. Måske et hvor mønsteret var gjort af skiftevis lange og korte hår?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 14:00

Eksempler på hvad jeg mener: puden viser et tæppe hvis mønster markeres af skift i længden på hårene (men puden er ekstrem), de ande to er eksempler på tæpper der har struktur i vævningen, som jeg synes gør dem mere spændende end et ensartet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 14:24

Jeg har også kigget lidt på nogle vintage-/patchwork-tæpper, som jeg kan placere på venstre side af sengen (spejlets side). Men jeg ved ikke, om de også bliver for dominerende. Gør de det?

Gud, hvor er det egentlig svært at finde det rigtige tæppe.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Trommedreng 27. feb 2016, 15:25, rettet i alt 1 gang.
2
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 14:49

MEGA svært, jeg er helt gad for at det ikke er mig :p
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 16:24

LaScrooge skrev:MEGA svært, jeg er helt gad for at det ikke er mig :p


You don't say! Min hjerne er ristet...og jeg har også overvejet Hay's Peas-tæppe. Den er måske lidt for "no nonsense", men den har struktur som opvejer det lidt.



Jeg har lyst til at være snalret. Nu. Lige nu.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 16:38

Trommedreng skrev:
LaScrooge skrev:MEGA svært, jeg er helt gad for at det ikke er mig :p


You don't say! Min hjerne er ristet...og jeg har også overvejet Hay's Peas-tæppe. Den er måske lidt for "no nonsense", men den har struktur som opvejer det lidt.



Jeg har lyst til at være snalret. Nu. Lige nu.


Haha. Jamen, god idé. Så kan du impulskøbe firs tæpper i din rødvinsbrandert og deale med problemerne senere :-D

Jeg kan meget godt lide hay-tæppet, men det er måske bedre i et lidt større rum?
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 17:04

LaScrooge skrev:
Trommedreng skrev:
LaScrooge skrev:MEGA svært, jeg er helt gad for at det ikke er mig :p


You don't say! Min hjerne er ristet...og jeg har også overvejet Hay's Peas-tæppe. Den er måske lidt for "no nonsense", men den har struktur som opvejer det lidt.



Jeg har lyst til at være snalret. Nu. Lige nu.


Haha. Jamen, god idé. Så kan du impulskøbe firs tæpper i din rødvinsbrandert og deale med problemerne senere :-D

Jeg kan meget godt lide hay-tæppet, men det er måske bedre i et lidt større rum?


Hah! Ja, gudjøsses, det ku' hurtigt udvikle sig til at blive en fin og sjov fest. :-D

Jamen, Peas fås nemlig i flere størrelser. Jeg tænker på 140x80. Er det, det vi gør, Scrooge?
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 17:07

Trommedreng skrev:
Hah! Ja, gudjøsses, det ku' hurtigt udvikle sig til at blive en fin og sjov fest. :-D

Jamen, Peas fås nemlig i flere størrelser. Jeg tænker på 140x80. Er det, det vi gør, Scrooge?


Haha, hov-hov, det ansvar kan jeg ikke have på mine skuldre! Ikke uden en masse rødvin :-D

140x80 tror jeg er en rigtig fin størrelse til den plads dér. Hvor køber du fra?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 17:30

LaScrooge skrev:
Trommedreng skrev:
Hah! Ja, gudjøsses, det ku' hurtigt udvikle sig til at blive en fin og sjov fest. :-D

Jamen, Peas fås nemlig i flere størrelser. Jeg tænker på 140x80. Er det, det vi gør, Scrooge?


Haha, hov-hov, det ansvar kan jeg ikke have på mine skuldre! Ikke uden en masse rødvin :-D

140x80 tror jeg er en rigtig fin størrelse til den plads dér. Hvor køber du fra?


Jeg er allerede åbnet den første flaske. Det' en Upendo fra Rema. Den er med skruelåg, så det går stærkt! :pompom:


Nå, men det lader til, at Peas i "light grey" er udgået. Den figurerer i hvert fald ikke hos nogle forhandlere længere - pånær én. Jeg kan ikke helt blive enig med me, myself and I, om hvilken farve er pænest......Scroooooge?


Disse lagerføres hos Hay-pusherne:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 17:33

Trommedreng skrev:
Jeg er allerede åbnet den første flaske. Det' en Upendo fra Rema. Den er med skruelåg, så det går stærkt! :pompom:


Nå, men det lader til, at Peas i "light grey" er udgået. Den figurerer i hvert fald ikke hos nogle forhandlere længere - pånær én. Jeg kan ikke helt blive enig med me, myself and I, om hvilken farve er pænest......Scroooooge?


Disse lagerføres hos Hay-pusherne:


Upendoen er din ene krykke, jeg er den anden? :lol:

Mja, jeg tænker at den lyseste grå er bedst hvis du går efter et lyst look, men faktisk synes jeg de alle er smukke. :gruble:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Trommedreng
Indlæg: 276
Tilmeldt: 13. jan 2016, 14:15
Kort karma: 34
Geografisk sted: Teheranistan
Likede indlæg: 390

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Trommedreng » 27. feb 2016, 18:01

LaScrooge skrev:
Trommedreng skrev:
Jeg er allerede åbnet den første flaske. Det' en Upendo fra Rema. Den er med skruelåg, så det går stærkt! :pompom:


Nå, men det lader til, at Peas i "light grey" er udgået. Den figurerer i hvert fald ikke hos nogle forhandlere længere - pånær én. Jeg kan ikke helt blive enig med me, myself and I, om hvilken farve er pænest......Scroooooge?


Disse lagerføres hos Hay-pusherne:


Upendoen er din ene krykke, jeg er den anden? :lol:

Mja, jeg tænker at den lyseste grå er bedst hvis du går efter et lyst look, men faktisk synes jeg de alle er smukke. :gruble:


Du er i hvert fald min partner in crime i dette tilfælde. Men, frygt ej - jeg balancerer som en ballerina - selv med Upendo i systemet.

Men nøøhh! Se lige hvad jeg også fandt...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
I would have written you a shorter letter, but I did not have the time.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 18:05

Trommedreng skrev:Du er i hvert fald min partner in crime i dette tilfælde. Men, frygt ej - jeg balancerer som en ballerina - selv med Upendo i systemet.

Men nøøhh! Se lige hvad jeg også fandt...


Skidegodt, så er jeg mindre bekymret over hvad jeg pludselig kan hænges op på :P

Mmh, de ser nice ud.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Kommodedyret » 27. feb 2016, 18:08

Jeg er fan af den måde som tråden her udvikler sig på :-D
3
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: At finde et tæppe

Indlægaf LaScrooge » 27. feb 2016, 18:11

Kommodedyret skrev:Jeg er fan af den måde som tråden her udvikler sig på :-D


Fordi der er rødvinsdruk og beslutninger man måske fortryder med morgenens komme involveret? :slem:

Jeg tænkte nok, at et kommodedyr er sådan et dyr der kommer frem når låget skrues af en Upendo :-p
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: At finde et tæppe

Indlægaf Kommodedyret » 27. feb 2016, 18:14

LaScrooge skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg er fan af den måde som tråden her udvikler sig på :-D


Fordi der er rødvinsdruk og beslutninger man måske fortryder med morgenens komme involveret? :slem:

Jeg tænkte nok, at et kommodedyr er sådan et dyr der kommer frem når låget skrues af en Upendo :-p


Det er bare alt alt for sjældent at folk fester sig frem til deres boligindretning!
5
Closure, closure, closure closure closure

Tilbage til "Bolig"