Hjælp til at finde en sofa med lidt særlige mål

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Hjælp til at finde en sofa med lidt særlige mål

Indlægaf Aragorn » 17. sep 2022, 20:03

Vi mangler en sofa der kan erstatte en sofa vi allerede har, og der er ikke plads til standard mål. Det er pisse irriterende.

Sofaen skal stå op af en væg der er 253 centimeter bred. Vi kan muligvis skaffe to centimeter mere ved at fjerne en dørkarm, men så er der heller ikke mere at give af.

Det vil sige: Sofaen vi leder efter er optimalt 253 centimeter lang, eller det der er tættest muligt 253 centimeter i længden, uden at komme over 253 centimeter.

Indvendigt mål er pt. 180 centimeter, og der så jeg gerne at det nye indvendige mål er 210+ centimeter - men i hvert fald større end de nuværende 180.

Prisniveau er nok max 20.000 kroner. Jeg ved der er folk herinde der ikke har problemer med 40.000 kroner eller mere for en stol, jeg er ikke én af dem.

Er der nogen der kan hjælpe med et link?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Hjælp til at finde en sofa med lidt særlige mål

Indlægaf Kilix » 17. sep 2022, 20:57

Maa det vaere med chaiselong? Er 250cm OK?
Hvad mener du med invendigt maal?
1
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Hjælp til at finde en sofa med lidt særlige mål

Indlægaf Kilix » 17. sep 2022, 21:05

1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hjælp til at finde en sofa med lidt særlige mål

Indlægaf paint » 17. sep 2022, 21:41

1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Hjælp til at finde en sofa med lidt særlige mål

Indlægaf Lys » 17. sep 2022, 21:41

Den er godt nok kun 240 cm, men indvendigt mål er over 210 cm. Og den er god at sidde i

https://www.ikea.com/dk/da/p/landskrona ... s89393419/
1
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Hjælp til at finde en sofa med lidt særlige mål

Indlægaf Neverkont » 17. sep 2022, 22:11

Måske en der bygges op af moduler.

I slutningen af 2021 købte jeg en hjørnesofa hos Møbelland i Ringsted, det er en Hjort Knudsen, der er bygget op af moduler. Der var 2 forskellige bredder af sæder, 3 forskellige armlæn (12 cm, 21 cm eller 29 cm), forskellige højder ben, og forskellige slags fyld.

Det lykkedes mig, at finde brochuren: https://danbohorsens.dk/upload/Horsens/ ... estige.pdf

Min er en hjørnesofa, den ene ende er med 2 smalle moduler, den anden ende er med 2 bredde moduler, og bredde armlæn, stof, skum i hynderne. 14.500 kr.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Hjælp til at finde en sofa med lidt særlige mål

Indlægaf Aragorn » 18. sep 2022, 18:15

Tak for alle der har svaret.

Vi har fundet en sofa ved BoConcept der ser lovende ud, og samtidigt har vi også fået øje på modulsofaerne som Neverkont nævner. Løsningen bliver en af de to.

Sofaen ved BoConcept er her, hvis nogen er nysgerrige - den koster lidt mere end de 20.000, og den kan bruges men den afviger naturligvis noget fra de krav jeg skrev om i forhold til målene - men jeg vil hellere have en god sofa til en acceptabel pris, end jeg vil have en sofa der passer helt ud til kanten af væggen.

https://www.boconcept.com/da-dk/indivi/ ... 03023.html
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Neverkont
Indlæg: 1864
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2912

Re: Hjælp til at finde en sofa med lidt særlige mål

Indlægaf Neverkont » 18. sep 2022, 20:44

Aragorn skrev:Tak for alle der har svaret.

Vi har fundet en sofa ved BoConcept der ser lovende ud, og samtidigt har vi også fået øje på modulsofaerne som Neverkont nævner. Løsningen bliver en af de to.

Sofaen ved BoConcept er her, hvis nogen er nysgerrige - den koster lidt mere end de 20.000, og den kan bruges men den afviger naturligvis noget fra de krav jeg skrev om i forhold til målene - men jeg vil hellere have en god sofa til en acceptabel pris, end jeg vil have en sofa der passer helt ud til kanten af væggen.

https://www.boconcept.com/da-dk/indivi/ ... 03023.html


Inden jeg fandt min nye sofa havde jeg set på flere, bl.a. havde jeg set et par stykker på nettet, den ene kunne ses i et showroom i Jylland (jeg bor på Sjælland) og den anden havde udsigt til, at komme i et showroom på Sjælland. Da det endelig blev muligt, at se den ene på Sjælland fik jeg en veninde med bil til, at køre med og se på sofaer, og jeg blev simpelthen så skuffet. Jeg prøvede at sidde i de fleste af deres sofaer, men sæderne var simpelthen for dybe, altså fra for-kanten af sædet og ind til ryglænet, jeg ville ikke kunne sidde med pc i skødet eller med håndarbejde.
Lidt i afmagt kørte vi i Daells bolighus, der var en enkelt som med meget god vilje kunne være blevet løsningen, men mest fordi den var så billig, at jeg så kunne bruge den indtil jeg fandt noget bedre.
Så kørte vi i Møbelland, hvor vi gik rundt og så på det hele i fred og ro, og da vi var ved at være igennem det hele kom den ene af ejerne og tilbød sin hjælp. Han havde luret, at jeg ikke skulle have en med dybt sæde, og ledte os hen til modulsofaerne og bad mig sidde i nogle forskellige, for at mærke forskellene. Der var forskellige sidde-dybder, forskellige materialer i hynderne og meget mere, og ikke mindst mange forskellige stoffer at vælge imellem.
Jeg tænker det måske kan blive svært hvis man er flere, der skal bruge sofaen og har forskellige præferencer. ;)
0

Tilbage til "Bolig"