Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8700

Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf englishchannel » 7. mar 2022, 14:16

Inspireret af andre lignende tråde herinde vil jeg gerne have noget input/inspiration til vores kommende boligkøb. Vi har kigget i 1,5 år på nuværende tidspunkt, har fået et barn i mellemtiden og er vokset godt og grundigt ud af vores københavnerlejlighed. Vores problem er, at vi nok har stirret os lidt for blinde på nogle bestemte ting, og jeg tror virkelig, at vi har behov for at blive udfordret, hvis vi nogensinde skal komme videre.

Jeg skriver bevidst ikke for meget om vores stil eller smag, da jeg netop tror, at det tidligere har spændt ben for at vi kunne se muligheder i ting. Så nu kaster vi bare det hele op i luften :D


Nå, men i bedste 3xBeliggenhedsstil:

Budget
Vi er godkendt til 10 mio, men vil gerne holde det på 8 maks, medmindre der kommer noget helt fantastisk.

Musthaves
Villa eller rækkehus
Mindst 3 værelser
2 badeværelser
Enten (relativt) nybygget eller (relativt) nyrenoveret. Ingen af os har evner eller interesse indenfor at renovere selv, så det vil vi gerne undgå.
Tæt på offentlig transport, helst S-tog

Nice to have (men hvor vi kan udfordres)
Natur i nærheden
Rart lokalområde (denne er tæt på musthave, men er samtidig også ret subjektivt)
Ingen (eller meget begrænset) støj
Have
Bolig i et plan

Beliggenhed
Storkøbenhavn. Vi arbejder dog i hhv. Ballerup og København, så det er et plus hvis ingen af delene er alt for svært tilgængelige fra vores nye bolig.

Hvor ville I kigge/bo, hvis I var os?
0
JoyNips
Indlæg: 12105
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34048

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf JoyNips » 7. mar 2022, 14:25

Skal I med offentlig transport eller kører I i bil (= skal der tænkes på togstation eller motorvej?)

Edit: sorry, overså lige offentlig transport som must.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9090
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21959

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf Purple Haze » 7. mar 2022, 14:53

1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf achillaxedprune » 7. mar 2022, 15:14

Hvis I har et så stort budget (10 mio. wtf?! Rich kids!), så ville jeg helt klart finde noget i Hareskovby. Seriøst, det er det lækreste sted. Vi kiggede der en del, men havde ikke råd…

Havde jeg selv haft pengene til det, så havde jeg købt dette hus. Det er næsten drømmehuset! Det matcher dog ikke alt på jeres liste, men jeg vil da lige linke alligevel. Du ville jo gerne udfordres lidt. :-D
https://www.nybolig.dk/villa/3500/tibbe ... 2/35002238

Dette her er også reeet lækkert!
https://home.dk/boligkatalog/furesoe/35 ... 00818.aspx
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16325
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30319

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf TinaW » 7. mar 2022, 15:14

Det er lidt bøvlet med offentlig transport fra Lyngby/Virum til Ballerup. Det er i hvert fald bus man skal med.
Jeg ville kigge i området ud mod/omkring Hareskoven i Ballerup.
Dvs. Egebjerg kvarteret, Digterparken (der voksede jeg op) eller Jonstrup. Måske Værløse.
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 179
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3921

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf Anlewi » 7. mar 2022, 15:18

2
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf achillaxedprune » 7. mar 2022, 15:23

Ellers drømmer jeg også om at bo nær Dyrehaven igen. Boede på kollegie derude, og er opvokset et nogle km. fra Dyrehaven, og det er simpelthen så vidunderligt et område! Der kører tog på C-linjen direkte til Ballerup, men det vil tage lang tid. Og jeg er ikke sikker på, om transport i bil derfra og til Ballerup vil være særlig fedt.
Men åååårh, I kan købe nogle skønne huse med det budget. :dåne:

F.eks. denne. Jeg vil ikke mene, I vil blive generet af motorvejen, selvom den er tæt på. Men det skal selvfølgelig undersøges. :)
https://home.dk/boligkatalog/lyngby-taa ... 00999.aspx
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20520
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf paint » 7. mar 2022, 17:26

achillaxedprune skrev:Ellers drømmer jeg også om at bo nær Dyrehaven igen. Boede på kollegie derude, og er opvokset et nogle km. fra Dyrehaven, og det er simpelthen så vidunderligt et område! Der kører tog på C-linjen direkte til Ballerup, men det vil tage lang tid. Og jeg er ikke sikker på, om transport i bil derfra og til Ballerup vil være særlig fedt.
Men åååårh, I kan købe nogle skønne huse med det budget. :dåne:

F.eks. denne. Jeg vil ikke mene, I vil blive generet af motorvejen, selvom den er tæt på. Men det skal selvfølgelig undersøges. :)
https://home.dk/boligkatalog/lyngby-taa ... 00999.aspx


Området ved Hjortekær, er et fedt sted at bo - særligt med Sletten lige uden for døren. Og jeg tror ikke, at motorvejen, vil kunne høres helt derhen på kanten til Sletten.

Jeg har selv (i mine ret unge dage) boet på Ordrupvej, i den ende der er tæt på Hvidørevej. Og nærheden til Dyrehaven og Bellevue strand, er absolut heller ikke dårligt. Men Sletten og Hjortekær, er lige en liga over det. Det syntes jeg ikke da jeg var ung. dengang forekom både Ordrup og Hjortekær mig røvkedeligt. Ordrupvej en søndag eftermiddag, er ikke verdens mest livlige sted ;) Men i dag, ser jeg nok anderledes på det.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19661
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46343

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf LadyFox » 7. mar 2022, 17:42

Havde jeg det budget så var jeg også gået med Hareskovby! Der er virkelig lækkert.
1
...
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf Nomnom » 7. mar 2022, 18:14

Nu bor jeg i Ballerup. Vi købte hus inden vi fik børn og havde jeg vidst vi ville få børn, havde vi nok købt hus tættere på Egebjerg -området. Det er tæt på skoven, god skoler - offentlige og private faktisk i Ballerup Ny skole og Hareskovens Lilleskole. Egebjerg området er et dejligt område. Digterparken, som en anden nævner er lige det tættere på stationen og er også ret skønt og børnevenligt. Fortryder sådan at vi ikke selv købte hus lige der.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9090
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21959

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf Purple Haze » 7. mar 2022, 18:18

Området omkring Brede er også ret så lækkert.
Transport til Ballerup er dog nok noget bøvlet derfra.

Ved godt der er to etager, men :lun:
https://home.dk/boligkatalog/lyngby-taa ... 01176.aspx
Senest rettet af Purple Haze 7. mar 2022, 18:34, rettet i alt 1 gang.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
didaa
Indlæg: 1716
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2357

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf didaa » 7. mar 2022, 18:19

Jeg ville overveje Amager.
4
TomKah
Indlæg: 4203
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4338

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf TomKah » 7. mar 2022, 19:47

Det er mega sjovt for jeg havde SÅ ondt af de børn der kom fra Hareskoven da jeg var barn. Så jeg er nok ikke den helt rigtige til at rådgive her.

Men ellers er der også Værløse feks Søndersøkvarteret eller Hejrebakken ned mod skoven.

Tæt på s-tog og udsigt. Der er dog støj fra både S tog og motorvej men måske dæmper skoven lidt.
https://www.boliga.dk/bolig/1870977/seh ... 3520_farum
1
TomKah
Indlæg: 4203
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4338

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf TomKah » 7. mar 2022, 20:33

Nu ved jeg ikke hvordan I har søgt bolig i 18 måneder, men desværre er der mange områder i Storkøbenhavn hvor jeg slet ikke tror boligerne kommer til salg for tiden.
Alt bliver solgt på mæglernes køberkartotek. Vi solgte i 2021 og fik 2 bud inden huset blev annonceret. Den mægler Vi brugte skriver på Facebook at han handlede 5 ejendomme i 2021 i vores område uden annoncering.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8700

Re: Nu prøver jeg også - bolig i Storkøbenhavn

Indlægaf englishchannel » 7. mar 2022, 20:37

Tusind tak for jeres fine bud! Nogle af dem har vi kigget på allerede, men der er også en masse nye steder og huse som vi ikke havde overvejet før.

Vi har især kigget en del på Hareskovby som en del af jer nævner, men jeg synes at det er praktisk talt umuligt at finde noget i vores prisleje, der matcher vores krav om at det ikke skal kræve renovering eller være vedligeholdelsestungt :genert: Jeg er dog meget interesseret hvis nogen kan finde huse i det område, der er nye eller rimeligt nyrenoverede. Måske kan Debatten finde noget, vi ikke har set :D
0

Tilbage til "Bolig"