Oprydningstråd 2022

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Hunkat » 24. jan 2022, 16:15

Oh my god yes

Jeg føler jeg har boet i et halvvejshjem i fem måneder og jeg er ved at få pip. Vi har haft problemer med at få pengedelen af vores salg afsluttet, så det har været virkelig smalt på "køb-nyt" fronten, vi har kun prioriteret det allermest nødvendige, som f.eks. at få udbedret nogle ulovligheder.
Men nu ser det ud til at der kommer styr på sagen og vi kan faktisk gå i IKEA og købe det vi mangler.

Mindre projekter/oprydning:
- Entre. Pt. et stort rod af sko og jakker. Der skal gennemgås, smides ud, sættes knager op.
- Køkken. Vi har indkøbt nogle recollectors til affaldssortering og jeg er helt vild med dem. De skal op og hænge de helt rigtige steder så det er nemt i hverdagen.
- Stue. Vi skal ha' købt en virkelig lang radiatorskjuler så vi kan rydde den del af stuen. Og få nogle billeder op så de ikke bare står opad væggen og glor.
- Badeværelse. Der er ca. nul opbevaring, vi skal som minimum havde nogle hylder til vaskemiddel osv.
- Kælderen. Lige nu har vi sindsygt mange flyttekasser i den kælder. De skal væk (nogle af dem) så der faktisk er plads til opbevaring.

Større:
- Soveværelset/tøjopbevaring. Don't get me started... det skab der fulgte med lejligheden var... at kalde det et skab er meget generøst! Det er et DYI mareridt. Det hele skal ned og så skal vi starte helt forfra med at rette væggene op, sætte skabe op, osv.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Anne Droid » 24. jan 2022, 19:47

Jeg er også med.
Planen er, at jeg flytter sammen med kæresten og der skal sorteres i alt mit indbo inden. Der skal også i hans, men det må han gøre.
Jeg har boet her i mere end 20 år, så der er desværre blevet samlet en del. Jeg regner med at bruge en del af vinterferien på det.
0
Klimatosse
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Allmost_Famous » 24. jan 2022, 20:13

Må man godt være med, selvom man ikke har sådan vildt meget, man skal have ryddet op i? :genert:

Jeg vil gerne have sorteret ud i mit værktøj og gamle hobbymaterialer, og så mine gamle studiebøger. I princippet kunne det gøres hurtigt ved at forære bøgerne væk til nogle studerende, tage de overskydende materialer med på arbejde, og så bare ordne værktøjet. Men omvendt, så brugte jeg nok godt mange penge på de bøger på et tidspunkt, hvor jeg ikke havde ret meget at gøre med, og hobbyting er jo dyre hvis man skal anskaffe sig dem igen.

Jeg må nok bare erkende, at jeg ikke kommer til at sy lige foreløbig.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Luffegås » 25. jan 2022, 06:41

Neenah skrev:
Luffegås skrev:Jeg skal til at finde et værelse til baby på 6 måneder. Det har været pulterkammer/opbevaring for papkasser og emballage da jeg er ved at sælge ud i min afdøde fars hobby-ting. Men. Jeg tror vi alle vil være glade hvis hun snart kom på eget værelse. Jeg synes bare ikke hun skal ligge i alt det rod der.

I går var vi i IKEA og købe 3 slags kallax til værelset, så det kan ligne det her på billedet.

Hvad gør I i forhold til montering? Kan se samlevejledningen siger de ikke må monteres på væggen :gruble:

Det har vi nu altid gjort alligevel..

Men, min mand havde ikke målt ordentligt efter og der er ikke plads til det kan stå som på billedet :( så nu bygger jeg kun den høje og den lave, og sætter op af et indbygget skab vi har, så man stadig kan bruge det som siddeplads..
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf superboa » 25. jan 2022, 20:49

Kommende projekter bliver at få båret julepynt + lidt andre ting ned i kælderrummet, samt at få ryddet op i bogreolerne, så der er plads til de nyeste bogkøb/julegaver :)
Senest rettet af superboa 15. feb 2022, 22:35, rettet i alt 2 gange.
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf D.itsen » 25. jan 2022, 22:00

Luffegås skrev:
Neenah skrev:
Luffegås skrev:Jeg skal til at finde et værelse til baby på 6 måneder. Det har været pulterkammer/opbevaring for papkasser og emballage da jeg er ved at sælge ud i min afdøde fars hobby-ting. Men. Jeg tror vi alle vil være glade hvis hun snart kom på eget værelse. Jeg synes bare ikke hun skal ligge i alt det rod der.

I går var vi i IKEA og købe 3 slags kallax til værelset, så det kan ligne det her på billedet.

Hvad gør I i forhold til montering? Kan se samlevejledningen siger de ikke må monteres på væggen :gruble:

Det har vi nu altid gjort alligevel..

Men, min mand havde ikke målt ordentligt efter og der er ikke plads til det kan stå som på billedet :( så nu bygger jeg kun den høje og den lave, og sætter op af et indbygget skab vi har, så man stadig kan bruge det som siddeplads..

Vores begyndte at bøje af at have bøger i nogle af hullerne. De stod på ben. Altså bare lidt, men det kunne ret tydeligt ses. Så jeg ville være i tvivl om de kan holde til man sidder på dem.
Sorry hvis jeg en lyseslukker, vi var bare noget overrasket over det.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Kathain » 30. jan 2022, 11:41

Jeg er med. Står og skal flytte i eget hus næste år (når det er bygget) og vil derfor gerne rydde massivt op inden flytning. Gider ikke slæbe en masse med jeg alligevel ikke bruger.

Har allerede sorteret nogle ting fra som skal enten gives videre eller sælges.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jan 2022, 11:48

En del af min oprydningsplan handler også om at sige stop i tide.
Lige nu er lejligheden præget af rent vasketøj, som skal ordnes, opvask og ting, der ikke er kommet på plads.
Den slags skal også holdes nede for, at jeg kan få taget hånd om nogle af de større oprydningsprojekter.
Eller rettere, få dem afsluttet. Jeg er i løbet af det seneste år nået ret langt. Det er bare gået langsomt.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf TomKah » 30. jan 2022, 13:22

Jeg skal have ryddet op i det som skal være vores kontor som pt er fyldt op med møbler, flyttekasser og sindssygt mange hængekøjer.
Men det er en tre trins raket. Først skal vi have lavet et pulterrum. Det bliver ca 3 kvm. Tømreren kommer i morgen og jeg håber ikke det tager for længe - der skal laves 2 vægge og gulv og skydedør.
Så skal der ryddes op i vores store multirum og så skal kontoret tømmes ud i multirummet og sættes i stand.
Der skal kasseres en del møbler som vi pt ikke kan komme til og indkøbes en lagerreol til pulterkammeret.
Jeg glæder mig sindssygt. Der kan ikke gøres rent pt fordi der er ting over alt så der er klamt og jeg glæder mig til man ikke skal stå i et års støv/byggestøv og finde skihjelme og soveposer frem.
2
Brugeravatar
Kathain
Indlæg: 170
Tilmeldt: 1. jan 2016, 06:57
Kort karma: 9
Likede indlæg: 323

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Kathain » 5. feb 2022, 18:05

HAr i dag ryddet op i flere af vores køkkenskabe og fik sorteret en del glas mm. fra som ikke bruges længere (hvorfor har man så mange køkkenting?!). Fik også sorteret i mit tøj, hvoraf en portion røg til genbrug
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf PaleSeptember » 14. feb 2022, 13:24

Jeg har løbende ryddet ud i køkken, og vi har også ryddet ud i vores spil, så i weekenden røg der 2 store kasser til genbrug med bl.a. en helt ubrugt pastamaskine, en chokoladesmelter, elektrisk rivejern, muffinsbradepande, spil og en masse andet. Jeg har stadig flere ting, jeg skal rydde ud i, men det var rart at få de ting ud.
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf TomKah » 14. feb 2022, 16:24

Jeg har ryddet op i vores skuffe med "overskud fra Ikea møbler". Ja vi havde en hel køkkenskuffe fyldt. Min datters bageskuffe er nu udvidet til to.
Vi har et kæmpe kreaskab også. Pigers ting fylder bare mega meget
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf LaMariposa » 14. feb 2022, 16:53

Her har vi også fået startet på det første projekt - at rydde op i vores kommode i stuen. I guder, hvor var der meget lort, og det viste sig, at langt det meste kunne smides ud. Det er rart at få startet på det. Det giver en dejlig ro i hovedet.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf Alphilia » 14. feb 2022, 19:05

Jeg har givet en god stak bøger videre og lagt noget op til bortgivning i en Facebookgruppe.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Oprydningstråd 2022

Indlægaf LaMariposa » 15. feb 2022, 13:00

Alphilia skrev:Jeg har givet en god stak bøger videre og lagt noget op til bortgivning i en Facebookgruppe.


Det gør jeg også jævnligt i vores lokale gruppe her i byen. Det fungerer rigtig godt.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Bolig"