Det lille hus ved søen

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf Wizzze » 24. okt 2021, 11:54

Troede kun de hakkede for at finde larver under barken, der er vel hverken bark eller liv i stolpen? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf D.itsen » 24. okt 2021, 12:54

Og frokostpause i pavillonen :dåne:
DSC_1457_copy_1376x774.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
21
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf Purple Haze » 24. okt 2021, 13:41

Wizzze skrev:Troede kun de hakkede for at finde larver under barken, der er vel hverken bark eller liv i stolpen? :gruble:



Tænker de muligvis ikke er så kvikke ;)
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf Fræksak » 24. okt 2021, 16:13

Purple Haze skrev:
Wizzze skrev:Troede kun de hakkede for at finde larver under barken, der er vel hverken bark eller liv i stolpen? :gruble:



Tænker de muligvis ikke er så kvikke ;)


Vi har en spætte i nabolaget, der jævnligt sidder og hakker i naboens antenne. Så jeg tror du har ret :lol:

Edit: har rettet skade til spætte, haha :klovn:
Senest rettet af Fræksak 25. okt 2021, 19:26, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf Thestral » 25. okt 2021, 05:05

Wizzze skrev:Troede kun de hakkede for at finde larver under barken, der er vel hverken bark eller liv i stolpen? :gruble:
Jeg har også haft en forbi engang der sad og hakkede i mine fuglekugler
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf D.itsen » 4. nov 2021, 06:03

Vi har ferie det meste af ugen og bruger tiden i haven. Jeg glæder mig til at min hjerne holder op med at være superoptimist omkring hvor lang tid ting tager, troede jeg kunne fikse bedet på billedet på en halv dag. Det tog nærmest det dobbelte.
DSC_1486_copy_774x1376.jpg

DSC_1500_copy_774x1376.jpg


Jeg er ikke til buksbom, slet ikke på den måde, hvor det virkelig ligner en gravplads. Og størrelsen på det bed passede lidt for godt til en kiste :D Der er også en masse buksbom på den anden side af huset, men der kommer en og graver det op, mod at få det. Det er jo helt perfekt med mindre arbejde til os og at det ikke går til spilde.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af D.itsen 4. nov 2021, 12:56, rettet i alt 1 gang.
15
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf Pandesteg » 4. nov 2021, 07:06

Det forstår jeg godt og det nye bed ser godt ud :gogo: Hvad er det for nogle planter du har erstattet med?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Kesha
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:53
Kort karma: 66
Likede indlæg: 423

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf Kesha » 4. nov 2021, 07:20

Fræksak skrev:
Purple Haze skrev:
Wizzze skrev:Troede kun de hakkede for at finde larver under barken, der er vel hverken bark eller liv i stolpen? :gruble:



Tænker de muligvis ikke er så kvikke ;)


Vi har en spætte i nabolaget, der jævnligt sidder og hakker i naboens antenne. Så jeg tror du har ret :lol:

Edit: har rettet skade til spætte, haha :klovn:


De hakker også for, at signalere til andre spætter, at dette er deres område blandt andet.

Mener, at kæresten har fortalt, at spætter er rigtig glade for peanuts.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf DenBruneMunk » 4. nov 2021, 10:22

Thestral skrev:
Wizzze skrev:Troede kun de hakkede for at finde larver under barken, der er vel hverken bark eller liv i stolpen? :gruble:
Jeg har også haft en forbi engang der sad og hakkede i mine fuglekugler

Samme her, i mange år kom 2 spætter forbi og var glade for kuglerne som var i træerne, og de kæmpede med gråspurve om dem.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41318

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf LaMariposa » 4. nov 2021, 14:15

D.itsen skrev:Vi har ferie det meste af ugen og bruger tiden i haven. Jeg glæder mig til at min hjerne holder op med at være superoptimist omkring hvor lang tid ting tager, troede jeg kunne fikse bedet på billedet på en halv dag. Det tog nærmest det dobbelte.
DSC_1486_copy_774x1376.jpg

DSC_1500_copy_774x1376.jpg


Jeg er ikke til buksbom, slet ikke på den måde, hvor det virkelig ligner en gravplads. Og størrelsen på det bed passede lidt for godt til en kiste :D Der er også en masse buksbom på den anden side af huset, men der kommer en og graver det op, mod at få det. Det er jo helt perfekt med mindre arbejde til os og at det ikke går til spilde.


Buksbom er rædsomt :D Har selv gjort en indsats for at få det fjernet fra vores have. Desværre elsker vores nabo denne plante, så vi må leve med at have det i hækken.
1
:lun: Be brave
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf D.itsen » 4. nov 2021, 19:27

Pandesteg skrev:Det forstår jeg godt og det nye bed ser godt ud :gogo: Hvad er det for nogle planter du har erstattet med?

Tak. Er også glad for det og så passer det med resten. Der var sødskærm, lakrids-fenikkel (gylden fennikel) og peberrod i bedet inden. Både svigermor og jeg havde så glemt det var peberrod, så den blev gravet op - og plantet igen, for den gider jeg godt have. Resten blev bare gravet op, er du vimmer sødskærm har lange rødder.
Der er flytte rosmarin, estragon, timian og citrontimian til bedet. Estragonen bliver dog nok flyttet til et andet bed, når det bliver frit. Jeg har nærmest en helt klosterhave i "gårdspladsen", hvor der er krydderuret over det hele. Uendelig meget mere end vi har brug for. Så vi sløjfer halvdelen og laver gårdsplads på det, så har flyttet det jeg har brug for fra de bede, der kommer væk. Og så håber jeg lidt folk gør alvor af at komme forbi og tømme bedene, det er synd det går til spilde, men jeg skal bare ikke bruge 3 m2 mynte eller 2 m2 timian.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf D.itsen » 4. nov 2021, 19:32

LaMariposa skrev:
D.itsen skrev:Vi har ferie det meste af ugen og bruger tiden i haven. Jeg glæder mig til at min hjerne holder op med at være superoptimist omkring hvor lang tid ting tager, troede jeg kunne fikse bedet på billedet på en halv dag. Det tog nærmest det dobbelte.
DSC_1486_copy_774x1376.jpg

DSC_1500_copy_774x1376.jpg


Jeg er ikke til buksbom, slet ikke på den måde, hvor det virkelig ligner en gravplads. Og størrelsen på det bed passede lidt for godt til en kiste :D Der er også en masse buksbom på den anden side af huset, men der kommer en og graver det op, mod at få det. Det er jo helt perfekt med mindre arbejde til os og at det ikke går til spilde.


Buksbom er rædsomt :D Har selv gjort en indsats for at få det fjernet fra vores have. Desværre elsker vores nabo denne plante, så vi må leve med at have det i hækken.

Både jeg, min mand, min mor og min svigermor er enige med dig :lol: Jeg har buksbom om det bed, en række på 1 meter på samme side af huset (de står dog ikke helt tæt og derfor lidt pænere), og så en tæt række nærmest hele vejen langs huset på den anden side, og rundt om et rosenbed (Eller havde, det har ham der henter vores buskbom gravet op). Og så en meters penge med højere planter ved den over overdækkede terasse og nok en håndfuld planter rundt i haven, hvor nogle af dem er meget store. Jamen, så lad da være :cuss: Tror det hele forsvinder over tid, men vi starter lige med det der har kirkegårds-vibe :D
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf D.itsen » 4. nov 2021, 19:40

Lidt af vores klosterhave
DSC_1494_copy_774x1376.jpg

Det hvor stien går på tværs, er der hvor vi skiller mellem at vælte og beholde. Prøver lige at huske at tage billeder af det hele.
Drivhuset står også i gården. Og en palletank, som vi først opdagede i går, fordi den var helt dækket af vedbend. Den har min mand nærmest brugt hele dagen på at befri. Og så det træværk det kan ses på billedet. Så nu er vi vist klar til at vælte syrener, og så skal vi lige finde ud af hvornår vi lejer en minigraver og fjerner sten og rødder. Det bliver en hård omgang, men det er bare for smalt og upraktisk som det er nu
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41318

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf LaMariposa » 5. nov 2021, 04:28

D.itsen skrev:
LaMariposa skrev:
D.itsen skrev:Vi har ferie det meste af ugen og bruger tiden i haven. Jeg glæder mig til at min hjerne holder op med at være superoptimist omkring hvor lang tid ting tager, troede jeg kunne fikse bedet på billedet på en halv dag. Det tog nærmest det dobbelte.
DSC_1486_copy_774x1376.jpg

DSC_1500_copy_774x1376.jpg


Jeg er ikke til buksbom, slet ikke på den måde, hvor det virkelig ligner en gravplads. Og størrelsen på det bed passede lidt for godt til en kiste :D Der er også en masse buksbom på den anden side af huset, men der kommer en og graver det op, mod at få det. Det er jo helt perfekt med mindre arbejde til os og at det ikke går til spilde.


Buksbom er rædsomt :D Har selv gjort en indsats for at få det fjernet fra vores have. Desværre elsker vores nabo denne plante, så vi må leve med at have det i hækken.

Både jeg, min mand, min mor og min svigermor er enige med dig :lol: Jeg har buksbom om det bed, en række på 1 meter på samme side af huset (de står dog ikke helt tæt og derfor lidt pænere), og så en tæt række nærmest hele vejen langs huset på den anden side, og rundt om et rosenbed (Eller havde, det har ham der henter vores buskbom gravet op). Og så en meters penge med højere planter ved den over overdækkede terasse og nok en håndfuld planter rundt i haven, hvor nogle af dem er meget store. Jamen, så lad da være :cuss: Tror det hele forsvinder over tid, men vi starter lige med det der har kirkegårds-vibe :D


Smag og behag er jo nok forskellig - også når det kommer til have :D

Hvor er det et lækkert sted, I har fundet :love: Kan godt forstå, at I faldt for det.
1
:lun: Be brave
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Det lille hus ved søen

Indlægaf D.itsen » 14. nov 2021, 08:58

Se hvem jeg har spist morgenmad med de sidste 20 min :lun: den går lige så fint udenfor vores havehegn og græsser.
DSC_1520_copy_770x590.jpg

DSC_1525_copy_542x1052.jpg

Har faktisk brokket mig over vi kun har set røven af en hjort på vores grund, men nu har den her da giver hvad de skylder.

Og vi laver altså også noget en gang i mellem, dyrene kan bare virkelig noget for os/mig :blush2:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Bolig"