Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 13:48

Flora skrev:Hvad med en seng i stil med disse? Så kan hun f.eks. opbevare legetøjet under sengen.

Billede

Billede
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Filipai » 10. feb 2016, 13:51

Sophies-mor skrev:
Filipai skrev:
Sophies-mor skrev:
Filipai skrev:
Sophies-mor skrev:
Filipai skrev:hvor højt er der op til vinduet?
Og hvor meget plads er der på hver side af døren?

Til underkant af vindueskarm 85 cm.
Dør (ve side af tegning) - væg 9 cm men stikkontakt 95 cm over gulv. Den anden side fra dør til væg 72 cm.


skulle der stå 90 cm?

Ja :D


Pokkers, havde håbet på at der lige var 5 cm mere, den der stikkontakt ødelægger alt for mig :D Og hendes seng er vel 90 cm bred og ikke tilfældigvis 80 :P

Ja. Men den sidder jo højt . Kontakten


Ikke højt nok i forhold til det jeg har tegnet :P For at give hende noget mere plads, havde jeg tegnet en seng at ikea STUVA elementer på 128 cm.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf LaScrooge » 10. feb 2016, 14:06

Sophies-mor skrev:Ikke for at være afvisende, men i bedrollers 'en har hun sengetøj. 2-3 fyldte kasser til rummene i reolen med Lego plus det er står oven på Kallax
6 rum med bøger plus i reolen bag døren.

Ellers rigtig godt forslag.

Jeg kan bare ikke se hvordan Lego opbevares i de smalle bogkasser?
Tvivler på at vi får plads til en kiste :gruble:


Jeg vidst ikke, at der allerede var bedrollers i spil :kys:

Er der noget af det der er på hendes værelse nu, som I gerne vil af med? - jeg går ud fra, at den tegning du har lavet viser indretningen som den er? Jeg er lidt i tvivl om, hvad det er for en ændring du gerne vil se.

Jeg foreslår kun at skifte Kallax ud, fordi jeg synes den dominerer et rum helt vildt. Og når værelset er så småt og smalt ville jeg gøre en del for at få det til at se mere luftigt ud. Jeg ved dog også, at mennesker har meget forskellige præferencer hvad angår indretning, og det jeg ville føle gjorde rummet tungt ville andre ikke have et problem med :)

En anden løsning på legosituationen kunne være, at have kasser med låg til at stå for enden af sengen, under fjernsynet. Hvis sengen er 2 meter i længden (er de ikke normalt det? :genert: ), så er der ca 1 mere til overs for enden under fjernsynet. Der kunne være plads til et par opbevaringsbokse på hjul, fx, som legoen kunne ligge i. En yderligere mulighed kunne være at finde plads til sengetøjet i et andet skab i huset og inddrage hendes bedrollers til opbevaring. Måske?
1
And we both know: I will be delicious
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Akehurst2 » 10. feb 2016, 14:10

LaScrooge skrev:
Sophies-mor skrev:Ikke for at være afvisende, men i bedrollers 'en har hun sengetøj. 2-3 fyldte kasser til rummene i reolen med Lego plus det er står oven på Kallax
6 rum med bøger plus i reolen bag døren.

Ellers rigtig godt forslag.

Jeg kan bare ikke se hvordan Lego opbevares i de smalle bogkasser?
Tvivler på at vi får plads til en kiste :gruble:


En yderligere mulighed kunne være at finde plads til sengetøjet i et andet skab i huset og inddrage hendes bedrollers til opbevaring. Måske?


Jeg er enig med Scrooge i, at når nu værelset er småt, så kunne en løsning være, at de ting, der ikke absolut behøver at være på hendes værelse, opbevares et andet sted. Som fx sengetøj.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Panton » 10. feb 2016, 14:31

Jeg har bygget en seng til min søn af malm kommoder fra ikea, og de kan fåes både med to og tre skuffer. Det giver en masse opbevaring med de skuffer, jeg har formet med malm i et L og resten er en liste på væggen til lamelbunden. Jeg ville også flytte kallax og der går sikkert ikke længe før hun ikke gide legetøj mere.

Derudover har jeg også sat kasser på væggen sådan forskudt, godt nok øl kasser men det ser fedt ud og giver faktisk meget opbevaringsplads.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Panton » 10. feb 2016, 14:47

Jeg ville ligge et billede op men jeg kan ikke finde ud af at gøre den mindre så debatten kan accepterer den :gruble:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Giraffie » 10. feb 2016, 15:23

Denne seng var vi tæt på at købe til børneværelset men valgte en halv højseng i stedet for. Sønnens værelse er 2.1 m x 4 m.
https://ilva.dk/1019354-5637407006
1
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Muuh » 10. feb 2016, 15:26

Jeg ville købe nogle kommoder, som hende seng kunne stå på, så der er masser af opbevaring neden under



Vi har vores seng i soveværelset til at stå på disse fra Ikea
Billede
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Panton » 10. feb 2016, 15:36

Nu tror jeg det virker

hvis det gør, kan du se kommoderne og øl kasserne på væggen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 15:55

Jeg skriver lige senere. Hvordan undgår I at madrassen rutsjer ned?
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Panton » 10. feb 2016, 15:58

Sophies-mor skrev:Jeg skriver lige senere. Hvordan undgår I at madrassen rutsjer ned?


Jeg har sådan et underlag under der er til at gulvtæpper ikke flytter sig, det fungerer fint :D
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Panton » 10. feb 2016, 16:18

Hvis I havde haft højere til loftet havde det været oplagt med helhøj seng og så frigive gulvpladsen. Vi havde sådan en før sengen på kommoderne, og det var virkelig praktisk. (selvom min har et stort værelse). Det havde han så ikke da jeg købte sengen. Hvad med en ml høj seng, som er imellem de halv og helhøje? Mener jeg altså at have set, ellers kunne det være din mand kunne bygge noget smart der passer med loftshøjden?
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 17:50

Halvhøj vil måske nok kunne lade sig gøre. Ved ikke om vi skal ud i selv-byg :gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Dr_bp » 10. feb 2016, 21:55

Vores søns værelse er virkeligt lille - 5.5 kvm ca, med et vindue der tager hele den ene væg. Vi har valgt at sætte skoskab 'Tronig' fra Ikea fra gulv til loft på noget af den ene væg. Der kan være overraskende meget legetøj i dem, de er flade og ret neutrale. Bedst af alt, så kan man dekorere dem med tegninger eller wallstickers hvis man synes.
På den anden væg har vi hængt 3 billedehylder (også ikea) op til bøger. Igen: De er flade og kan holde til ret mange bøger/dvder, og så kan man få let får det til at se dekorativt ud.
2
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Dr_bp » 10. feb 2016, 22:01

Sophies-mor skrev:Halvhøj vil måske nok kunne lade sig gøre. Ved ikke om vi skal ud i selv-byg :gruble:

En halvhøj Flexa måler kun 114 i højden. Så kunne i jo lave en sofahule med puder og tv under den. Jeg er 1.82 høj og kan sidde under min søns.
1

Tilbage til "Bolig"