Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 10. feb 2016, 22:06

Dr_bp skrev:
Sophies-mor skrev:Halvhøj vil måske nok kunne lade sig gøre. Ved ikke om vi skal ud i selv-byg :gruble:

En halvhøj Flexa måler kun 114 i højden. Så kunne i jo lave en sofahule med puder og tv under den. Jeg er 1.82 høj og kan sidde under min søns.

Det har jeg også overvejet.
Det var mere fordi, at jeg gerne så, at skrivebordet kom under sengen - men det er umuligt pga. loftshøjden.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Muuh » 11. feb 2016, 06:31

Sophies-mor skrev:
Dr_bp skrev:
Sophies-mor skrev:Halvhøj vil måske nok kunne lade sig gøre. Ved ikke om vi skal ud i selv-byg :gruble:

En halvhøj Flexa måler kun 114 i højden. Så kunne i jo lave en sofahule med puder og tv under den. Jeg er 1.82 høj og kan sidde under min søns.

Det har jeg også overvejet.
Det var mere fordi, at jeg gerne så, at skrivebordet kom under sengen - men det er umuligt pga. loftshøjden.



Denne seng måler "kun" 180 cm, så er der stadig 60 cm til loftet, så et barn burde kunne sidde op i sengen

http://midhobby.dk/produkter/1005-boern ... moerkgraa/
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2016, 09:10

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20247982/

Den her seng er heller ikke så høj :) Læg mærke til at højden der står er inklusiv gitteret rundt, der er kun 145 fra gulv til seng. Generelt synes jeg mange af sengene i Ikea ikke er voldsomt høje når man tager med at en del af højden også er siddehøjde i og med der er gitter i kanten.

Jeg ville gå efter en seng der var nummeret bredder end de 90, i hvert fald hvis man kan få den op i højden, for omlidt er hun teenager og vil elske at have en 140 seng. Og kan man lave opbevaring under ville jeg gå efter det.

Jeg ved ikke om jeg nødvendigvis ville gå efter at have skrivebordet under, måske ville det være bedre med store kommoder/hylder :)

Evt kunne man vælge en seng som f.eks. Hemnes, som kan trækkes ud til en dobbeltseng, og har store skuffer under. Den har jeg selv været meget glad for da jeg var teenager for en hel del år siden.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 10:14

Angelina skrev:Jeg vil varmt varmt anbefale at booke en tid til et indretningsmøde i ikea - det er gratis, og hende jeg var hos er en ren mirakelmager!

http://www.ikea.com/ms/da_DK/service-of ... index.html

Det overvejer jeg også :)
Tak :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 10:15

godtnavn skrev:http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20247982/

Den her seng er heller ikke så høj :) Læg mærke til at højden der står er inklusiv gitteret rundt, der er kun 145 fra gulv til seng. Generelt synes jeg mange af sengene i Ikea ikke er voldsomt høje når man tager med at en del af højden også er siddehøjde i og med der er gitter i kanten.

Jeg ville gå efter en seng der var nummeret bredder end de 90, i hvert fald hvis man kan få den op i højden, for omlidt er hun teenager og vil elske at have en 140 seng. Og kan man lave opbevaring under ville jeg gå efter det.

Jeg ved ikke om jeg nødvendigvis ville gå efter at have skrivebordet under, måske ville det være bedre med store kommoder/hylder :)

Evt kunne man vælge en seng som f.eks. Hemnes, som kan trækkes ud til en dobbeltseng, og har store skuffer under. Den har jeg selv været meget glad for da jeg var teenager for en hel del år siden.

Der er ikke plads til en 140 seng.
Desværre.
Men overvejer lidt løsningen med sengen henne under vinduet på tværs.
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2016, 10:29

Sophies-mor skrev:Der er ikke plads til en 140 seng.
Desværre.
Men overvejer lidt løsningen med sengen henne under vinduet på tværs.
:gruble:


Men er sengen høj kan meget af opbevaringen jo være under den. ellers ville jeg vælge en seng der kunne slås ud.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Filipai » 11. feb 2016, 11:54

Ellers kunne man bygge en seng på en eller anden måde ala det her. Med sengen på en ramme, og så 5 af disse under. Det ville give en masse skjult opbevaring. Men det kræver selvfølgelig at gulvet kan tåle det

image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 15:54

Filipai skrev:Ellers kunne man bygge en seng på en eller anden måde ala det her. Med sengen på en ramme, og så 5 af disse under. Det ville give en masse skjult opbevaring. Men det kræver selvfølgelig at gulvet kan tåle det

image.jpg

Ved du hvad de elementer hedder?
Kan se at der står Linnmon. Men er det ikke expedit/ Kallax indeni?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 16:35

FruDulle skrev:
Sophies-mor skrev:
Filipai skrev:Ellers kunne man bygge en seng på en eller anden måde ala det her. Med sengen på en ramme, og så 5 af disse under. Det ville give en masse skjult opbevaring. Men det kræver selvfølgelig at gulvet kan tåle det

image.jpg

Ved du hvad de elementer hedder?
Kan se at der står Linnmon. Men er det ikke expedit/ Kallax indeni?

http://lifehacker.com/make-a-compact-ro ... 1373706503

Takker :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 11. feb 2016, 22:24

LaScrooge skrev:Jeg ville droppe Kallax-reolen, som jeg personligt synes er upraktisk indrettet: rummene er for store til almindelige bøger og så er den meget tung i udseendet, samt stikker meget ud fra væggen. I stedet kunne der laves et arrangement med bogkasser, som kan øges i antal i takt med, at hun får flere bøger. De kan arrangeres på forskellige måder - forskudt eller ovenover hinanden, for et kreativt eller luftigt udseende. De kan også males i forskellige farver, så hun kan ændre smag med alderen. Og starter man nedefra kan der hænge rigtig mange. Mellemrummene kan bruges til nips eller andre dekorative sager.

Jeg tænker noget a la dette kunne være en idé, men jeg ved ikke hvor meget opbevaringsplads hun har brug for? Med den indretning du har vist, har hun både et Kallax, en anden reol og en (eller flere bogkasser). Stolen jeg har tegnet ind, kan fx skiftes ud med en kiste til legetøj.

Jeg er blevet hooked på denne.
Er ved at præparere manden på en byg selv seng på tværs under vinduet og udtræk af opbevaring.
Jeg måler lige i morgen og prøver at tjekke hjemmeside hos ikea og diverse andre.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 12. feb 2016, 08:26

Nu med mål på.

Vindueskarmen rager 10 cm ud i værelset, så det er et yderligere "problem" :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 14. feb 2016, 13:52

Kan man mon på nogen mulig måde lave klap ud klap op osv funktionsmøbler?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19041

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Flora » 14. feb 2016, 14:03

Der er et par halvhøje senge her med udtræk af skrivebord + opbevaring nedenunder. Måske det var noget?

http://www.adorabledreams.com/bonny-95-graa/

http://www.manis-h-shop.dk/shop/ragna-halvhoej-seng-273p.html
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Indretning af lille børneværelse. Funktion OG pænt.

Indlægaf Sophies-mor » 14. feb 2016, 14:35

Flora skrev:Der er et par halvhøje senge her med udtræk af skrivebord + opbevaring nedenunder. Måske det var noget?

http://www.adorabledreams.com/bonny-95-graa/

http://www.manis-h-shop.dk/shop/ragna-halvhoej-seng-273p.html

Især den sidste kunne godt være noget. Må snakke med manden :)
1
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Bolig"