Vores nye gamle 70er villa

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf musling » 3. feb 2021, 20:48

Åh jeg klapper i mine små fede hænder - jeg er vildt begejstret for din tråd og skal æde mig igennem hvert eneste indlæg og billeder :love: :love:
5
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Tobywan » 3. feb 2021, 20:58

TomKah skrev:
Tobywan skrev:
TomKah skrev:Hvor længe planlægger I at bo hos dine forældre?


Jeg håber på cirka 3-4 måneder til midten/udgangen af marts.

Vores gamle hus blev solgt ret hurtigt, så det er lidt et luksusproblem. Planen var egentlig at vi kunne bo i den nye kælder, men med begrænset varme, byggestrøm og støv er alternativet alligevel bedre.


Wauw. Men så har I også været igang i et stykke tid? For det ser ret vildt ud.

Vi har jo gang i et tilsvarende projekt og jeg må indrømme at jeg er ekstremt presset. Jeg har ikke den ro :)


Vi overtog huset i starten af oktober, men havde nogle problemer med overdragelse, at vi reelt ikke kendte datoen før en uge tidligere. Lang historie, men vi burde have haft overdragelse allerede i august, hvilket også betød at vi først kunne booke håndværkere ret sent. Derfor er det også først her i det nye år det rigtig er begyndt at rykke.

Vi arbejder selv i huset om lørdagen, så vores egne projekter med vægge og lofter tager lang tid. Det er lidt en balace, da vores søn på 3 ikke skal mærke vi er alt for langt tid væk udover arbejde.

Glæder mig allermest til vi er færdige med at støve og væggene er klar til filt og maling.
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf TomKah » 3. feb 2021, 21:09

Tobywan skrev:
TomKah skrev:
Tobywan skrev:
TomKah skrev:Hvor længe planlægger I at bo hos dine forældre?


Jeg håber på cirka 3-4 måneder til midten/udgangen af marts.

Vores gamle hus blev solgt ret hurtigt, så det er lidt et luksusproblem. Planen var egentlig at vi kunne bo i den nye kælder, men med begrænset varme, byggestrøm og støv er alternativet alligevel bedre.


Wauw. Men så har I også været igang i et stykke tid? For det ser ret vildt ud.

Vi har jo gang i et tilsvarende projekt og jeg må indrømme at jeg er ekstremt presset. Jeg har ikke den ro :)


Vi overtog huset i starten af oktober, men havde nogle problemer med overdragelse, at vi reelt ikke kendte datoen før en uge tidligere. Lang historie, men vi burde have haft overdragelse allerede i august, hvilket også betød at vi først kunne booke håndværkere ret sent. Derfor er det også først her i det nye år det rigtig er begyndt at rykke.

Vi arbejder selv i huset om lørdagen, så vores egne projekter med vægge og lofter tager lang tid. Det er lidt en balace, da vores søn på 3 ikke skal mærke vi er alt for langt tid væk udover arbejde.

Glæder mig allermest til vi er færdige med at støve og væggene er klar til filt og maling.


Vi havde lidt det samme, da overtagelsen endte med at blive rykket pga corona. Så vi havde også tre måneder fra vi overtog til vi rigtig gik i gang.
Vi er ved at være færdige med 1. Etape - mangler maling, lidt el og lidt vvs (bare tilslutning af balndingsbatterier), men vi kan ikke vente med at starte 2. Etape da en del af kælderen er beboelse hos os.

Vi har så ikke valgt helt de samme projekter som jer. Vi har fået gulvvarme i ca 70 kvm, nye lofter over alt, filtede vægge, køkken, bryggers, eltavle, masser af nyt el. Flyttet et par vægge, bad og toilet og loft til kip i stue/ovenlys.
Så det er også et stort projekt, men vi har ikke udskiftet alt el og vi har ikke skiftet nogle døre eller vinduer.
Vores loft blev efterisoleret for mange mange år siden.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Tobywan » 3. feb 2021, 21:10

TomKah skrev:Hvor længe planlægger I at bo hos dine forældre?


Køkkenet bliver installeret i uge 9 og derefter skal vi vente cirka 10 dage på bordpladen, så det bør cirka passe med at vi kan flytte ind. Det er i hvert fald målet.

Færdig med støv og køkkenet er en forudsætning, men kan sagtens leve med at mangle lidt maling. Alle vores ting står i kælderen, så det er ikke noget problem at tage et værelse i brug ad gangen.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Tobywan » 3. feb 2021, 21:23

TomKah skrev:
Vi havde lidt det samme, da overtagelsen endte med at blive rykket pga corona. Så vi havde også tre måneder fra vi overtog til vi rigtig gik i gang.
Vi er ved at være færdige med 1. Etape - mangler maling, lidt el og lidt vvs (bare tilslutning af balndingsbatterier), men vi kan ikke vente med at starte 2. Etape da en del af kælderen er beboelse hos os.

Vi har så ikke valgt helt de samme projekter som jer. Vi har fået gulvvarme i ca 70 kvm, nye lofter over alt, filtede vægge, køkken, bryggers, eltavle, masser af nyt el. Flyttet et par vægge, bad og toilet og loft til kip i stue/ovenlys.
Så det er også et stort projekt, men vi har ikke udskiftet alt el og vi har ikke skiftet nogle døre eller vinduer.
Vores loft blev efterisoleret for mange mange år siden.


Det lyder også som den helt store omgang. Den eneste grund til at jeg ikke panikker er at vi har en god stabil base mens det står på.

Vi har også ændret lidt på prioritering, da nogle ting bare gav mening at tage med nu, da det ellers ville blive besværligt og dyrere på sigt.

Hvad har I valgt af køkken?
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf TomKah » 3. feb 2021, 21:48

Tobywan skrev:
TomKah skrev:
Vi havde lidt det samme, da overtagelsen endte med at blive rykket pga corona. Så vi havde også tre måneder fra vi overtog til vi rigtig gik i gang.
Vi er ved at være færdige med 1. Etape - mangler maling, lidt el og lidt vvs (bare tilslutning af balndingsbatterier), men vi kan ikke vente med at starte 2. Etape da en del af kælderen er beboelse hos os.

Vi har så ikke valgt helt de samme projekter som jer. Vi har fået gulvvarme i ca 70 kvm, nye lofter over alt, filtede vægge, køkken, bryggers, eltavle, masser af nyt el. Flyttet et par vægge, bad og toilet og loft til kip i stue/ovenlys.
Så det er også et stort projekt, men vi har ikke udskiftet alt el og vi har ikke skiftet nogle døre eller vinduer.
Vores loft blev efterisoleret for mange mange år siden.


Det lyder også som den helt store omgang. Den eneste grund til at jeg ikke panikker er at vi har en god stabil base mens det står på.

Vi har også ændret lidt på prioritering, da nogle ting bare gav mening at tage med nu, da det ellers ville blive besværligt og dyrere på sigt.

Hvad har I valgt af køkken?


Det er fra JKE. Men jeg ville gerne have et standard hvidt køkken så det var hip som hap hvor vi købte det. Fik tilbud fra Jke og hth og jke gav den bedste pris.
Hvidevarer har vi købt i Elgiganten (Bosch).
Bordplader fra et savværk og en online butik (botdpladefabrikken).

Badmøbler og skabe er IKEA med fronter og sidepaneler fra et snedkeri på Fyn.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Misantropen » 4. feb 2021, 18:32

Spændende!

Hvornår forventer I det står færdigt?

Hvordan ser trappen ned til kælderen ud? Det ligner det er en trappeopgang med dør i hver ende af trappen.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Tobywan » 6. feb 2021, 07:32

Misantropen skrev:Spændende!

Hvornår forventer I det står færdigt?

Hvordan ser trappen ned til kælderen ud? Det ligner det er en trappeopgang med dør i hver ende af trappen.


Der er ikke dør fra stueetagen,.,men først når man kommer ned. Den ekstra dør på billedet er til opbevaring under trappen.



Billede


Kunne ikke lige finde et ordentligt billede af trappen fra stueetagen, men den ligger åbent i forbindelse med entré og firdelingsgang.

Billede

Vi er i overvejelser omkring hvilket gelænder der skal op. Vil helst ikke have til loft som nu er pillet ned.

Glasblokkene i vinduet bliver skiftet ud med et rigtigt vindue.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Tobywan » 6. feb 2021, 07:55

Vi er pt. Ved at få gulvet lagt, så der kan blive sat varme på i næste uge. Der var i øvrigt i også et billede af trappen.

Billede
Billede
Billede
Billede
14
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf musling » 6. feb 2021, 14:23

Sikke et pænt gulv! :D
4
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Misantropen » 6. feb 2021, 14:32

Tobywan skrev:
Misantropen skrev:Spændende!

Hvornår forventer I det står færdigt?

Hvordan ser trappen ned til kælderen ud? Det ligner det er en trappeopgang med dør i hver ende af trappen.


Der er ikke dør fra stueetagen,.,men først når man kommer ned. Den ekstra dør på billedet er til opbevaring under trappen.



Billede


Kunne ikke lige finde et ordentligt billede af trappen fra stueetagen, men den ligger åbent i forbindelse med entré og firdelingsgang.

Billede

Vi er i overvejelser omkring hvilket gelænder der skal op. Vil helst ikke have til loft som nu er pillet ned.

Glasblokkene i vinduet bliver skiftet ud med et rigtigt vindue.

Det ser helt anderledes ud end jeg forestillede mig. Til den positive side :D

Hvornår regner I med at være helt færdige med renoveringen?
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf TomKah » 6. feb 2021, 16:01

Jeg kan nu godt lide de der glasblokke!!!

Gulvet er flot.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Tobywan » 6. feb 2021, 18:10

TomKah skrev:Jeg kan nu godt lide de der glasblokke!!!

Gulvet er flot.


Jeg synes også de har sin charme, men problemet er at de også er på badeværelset, som ligger lige op ad trappen.
Det betyder også, at man ikke kan åbne et vindue på bad/wc, hvilket jeg ikke synes er ret optimalt, så de ryger begge til fordel for rigtige vinduer i samme design som resten.
2
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Tobywan » 6. feb 2021, 18:12

Misantropen skrev:Det ser helt anderledes ud end jeg forestillede mig. Til den positive side :D

Hvornår regner I med at være helt færdige med renoveringen?


Håber på at kunne flytte ind midt slut marts når køkkenet er klar, men tror også der vil være en masse småting, som vi er nødt til at klare efterfølgende.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Vores nye gamle 70er villa

Indlægaf Tobywan » 7. feb 2021, 08:24

Det er lidt tid siden jeg begyndte at bygge skillevæg, da vi lukker den ene dør mod køkkenet af, men åbner i den anden side.

Åbningen kommer til at være mod det område, hvor vi skal have spisebord.

I går fik jeg gjort skillevæggen færdig på køkkensiden, så spartle arbejdet også kan begynde der.

Billede
Billede
Billede

Åbningen lavet mellem køkken og spiseområde.

Billede
Billede
2

Tilbage til "Bolig"