Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Sven L.
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. jan 2021, 13:29
Kort karma: 0

Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf Sven L. » 21. jan 2021, 13:31

Jeg er i tvivl om hvornår man skal bruge en boligadvokat. Jeg har kigget på Link fjernet af moderatorog var i tvivl om hvorvidt jeg skulle vælge dem.
Jeg er på udkig efter en ejerbolig i Nordsjælland, hvornår er en advokat nødvendig?
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf JoyNips » 21. jan 2021, 13:58

Altid.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf Artem » 21. jan 2021, 14:03

Kan se juristen siger altid.

Personligt har jeg svært ved at se hvad man får for pengene, og har købt et par boliger uden advokat.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf Akehurst2 » 21. jan 2021, 14:08

Nu tror jeg, der er tale om et reklameindlæg, så tråden forsvinder nok snart, men ellers vil jeg sige, at hvis man er i tvivl om man har brug for en advokat til bolighandel, så har man nok.

Jeg er jurist og ville i øvrigt også sige altid. Men jeg synes også, det er en god forsikring.
3
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf Ado » 21. jan 2021, 14:08

Altid. Jeg ville virkelig ikke turde andet. Der er så mange ting, der kan stå lidt i det skjulte, og som ejendomsmægleren ikke gør opmærksom på, fordi hans interesse primært ligger hos sælger.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf Pandesteg » 21. jan 2021, 18:25

Vi har gjort begge gange vi har købt, fordi vi ikke turde andet. Men det er ingen garanti for noget. Vores boligadvokat opdagede ikke at der forelå en spildevandsplan for ejendommen der gør at vi skal lave ny kloakering på ejendommen til næste år. En regning på over 100.000 som da havde været meget rar at være oplyst om inden vi købte huset. Advokat og hans forsikringsselskab afviser han har begået en fejl, så det.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1276
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2717

Re: Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf Frandsen » 22. jan 2021, 09:36

Vi har ikke brugt boligadvokat, men allieret os med en bekendt, der er garvet ejendomsmægler. Det har vi gjort de 3 gange, vi har handlet bolig, og det har været en rigtig positiv oplevelse alle gange, da han (så vidt jeg ved) har spottet alle de ting, der skulle spottes, og samtidig har kunnet give os div. mægler-tip.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jan 2021, 09:47

Frandsen skrev:Vi har ikke brugt boligadvokat, men allieret os med en bekendt, der er garvet ejendomsmægler. Det har vi gjort de 3 gange, vi har handlet bolig, og det har været en rigtig positiv oplevelse alle gange, da han (så vidt jeg v4ed) har spottet alle de ting, der skulle spottes, og samtidig har kunnet give os div. mægler-tip.


Der har jeg også gjort med stor succes, ved mit og eksmand sidste boligkøb, og eksmand eget boligkøb derefter (samt det praktiske omkring det at jeg købte ham ud af vores fælles hus, skøde m.v )
Hvor vi ved første boligkøb brugte en boligadvokat.
Vi brugte mægleren vi solgte vores bolig igennem, og det kom af at vi helt tilfældigt spurgte om det var noget hun kunne og måtte.

Jeg må sige at jeg følte mig meget bedre taget i hånden, af mægler fremfor bolig advokaten. Hun var knivskarp på alt der skulle tjekkes igennem, og det blev gjort meget grundigt.

Og så var det markant billigere end en bolig advokat.

Min søster og hendes kæreste har dog lige købt bolig, hvor der var advokat inde over, hvilket også blev gjort meget meget grundigt.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf IrmaPigen » 22. jan 2021, 16:37

Pandesteg skrev:Vi har gjort begge gange vi har købt, fordi vi ikke turde andet. Men det er ingen garanti for noget. Vores boligadvokat opdagede ikke at der forelå en spildevandsplan for ejendommen der gør at vi skal lave ny kloakering på ejendommen til næste år. En regning på over 100.000 som da havde været meget rar at være oplyst om inden vi købte huset. Advokat og hans forsikringsselskab afviser han har begået en fejl, så det.


Der står ellers rimelig klart i ejendomsdatarapporten, dels om der er spildevandsplan i kommunen, dels hvilket afløb den konkrete ejendom har og dels om ejendommen har modtaget påbud vedr kloakering...

Jeg havde selv en ret besværlig sag med et sommerhus, hvor afløbsoplysninger iht bbr ikke stemte overens med ejendomsrapporten og de faktiske forhold på ejendommen. I det hele taget var der ikke toilet registreret på BBR, og sælger havde oplyst, der var septiktank og af byggesagsarkiver fremgik det, at septiktank og samletank ikke var lovligt at etablere. Den sag hyggede jeg mig med i et godt stykke tid.

Jeg ville nok også anbefale en rådgiver. Jeg må dog også sige, at jeg oplever en del sjusk fra mæglernes side fra min side af bordet. Jeg arbejder selv med juridisk rådgivning inden for fast ejendom og ser løbende pænt mange købsaftaler.
Senest rettet af IrmaPigen 22. jan 2021, 16:59, rettet i alt 3 gange.
1
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Hvornår skal man bruge advokat til bolighandel?

Indlægaf Sustentaculum » 22. jan 2021, 16:45

Vi fik anbefalet en boligadvokat af en bekendt, og hun sparede os for 15.000 kr, nærmest før hun havde åbnet sagen. Det kunne uden tvivl betale sig, og jeg følte mig virkelig taget i hånden og hørt. Jeg anbefaler hende til alle jeg hører skal handle bolig :genert:

Men vi er også meget grønne i bolighandel, jura og bank halløj..
1

Tilbage til "Bolig"