Hvilken seng har I ?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Krølle » 5. feb 2016, 19:14

Lykke skrev:Er der nogen som ved om der er mulighed for at afprøve sengen i x antal dage ved de forskellige steder. Fx Ikea osv?


Ikea har vist en "elsk eller byt den"-service indenfor 3 mdr, men jeg ved ikke, om det er en egentlig returret eller "kun" giver e tilgodebevis.

Vi har 2x90 med fælles topmadras fra ikea. Er SÅ glad for den og elsker navnlig de adskilte madrasser. Manden vejer 15-20 kg mere end mig, og selvom vi foretrækker samme hårdhed, endte jeg før med at ligge skråt og bruge natten på at forsøge at flygte fra "hullet". Han sover desuden ekstremt let og blev generet af samtlige af mine flugtforsøg i løbet af natten. Rent kaos! :stoned:

Det har seriøst gjort en verden til forskel at skifte seng. I love it :dåne:
Senest rettet af Krølle 5. feb 2016, 19:44, rettet i alt 1 gang.
3
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Lykke » 5. feb 2016, 19:27

Problemet er bare at vi har lovet hinanden aldrig at få en seng med hul i midten. Så. Men vi vejer
Også sådan nogenlunde det sammen.

Tror det bliver noget IKEA vi prøver først.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Krølle » 5. feb 2016, 19:44

Vi har sådan en skumgummidims til revnen og en tyk, fælles topmadras. Det er ikke til at mærke, at det er to individuelle senge.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf girl_beat » 5. feb 2016, 20:10

Tricolette skrev:Vi får lige om snart 2 stk Wonderland kontineltalmadrasser 90*210 med latextopmadras. Glæder jeg mig til.

Indtil da, har vi 2 boksmadrasser fra Jysk - Goldetellerandet tror jeg nok. Og gud hvor er jeg træt af dem, for de er helt sunket sammen ind mod midten.

Hov, sådan gør vores også!? Hvor længe har I haft jeres? Vi har både samleklemmer under sengene og skumgummikile mellem madrasserne, men midten er sengen er temmelig smadret alligevel :rulle:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Lykke » 5. feb 2016, 20:17

Jeg synes altid man kan mærke den revne uanset hvad. Super ærgerligt. Men det er nok bare sådan det må være. Altså at vi må undvære seperate madrasser..
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Krølle » 5. feb 2016, 20:35

Det afhænger måske også af hårdheden? Tænker at man måske mærker "rammerne" mindre ved stenhårde madrasser som vores end hvis man har valgt en blødere model.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Tricolette » 6. feb 2016, 10:23

girl_beat skrev:
Tricolette skrev:Vi får lige om snart 2 stk Wonderland kontineltalmadrasser 90*210 med latextopmadras. Glæder jeg mig til.

Indtil da, har vi 2 boksmadrasser fra Jysk - Goldetellerandet tror jeg nok. Og gud hvor er jeg træt af dem, for de er helt sunket sammen ind mod midten.

Hov, sådan gør vores også!? Hvor længe har I haft jeres? Vi har både samleklemmer under sengene og skumgummikile mellem madrasserne, men midten er sengen er temmelig smadret alligevel :rulle:


Jeg tror, de er 9-10 år gamle. Men problemet opstod rimeligt hurtigt, synes jeg. Vi har også sengene spændt samme, kile og ekstra topmadras.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2016, 20:11

Vi endte med at vælge revnen, ganske enkelt fordi vi vil have en 180 seng, og en madras der er 180 koster mindst 15.000 kr, og de gode 25-30.000 kr, og det ville vi ikke ofre. Så vi har valgt to madrasser, midterkile og tyk topmadras. Har endnu ikke prøvet det da vi først får vores nye seng om et par uger (virkelig tarveligt når madrassen kommer i morgen at vi stadig skal vente et par uger, men sengen og madrasser er fra hvert deres sted).

Jeg har ellers altid sagt jeg ikke ville have revne, men synes faktisk det var okay med kile og topmadras, i hvert fald tager jeg gerne det med for at få en stor seng :)
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Krølle » 8. feb 2016, 20:25

Jeg ligger i vores 2x90 seng nu, og jeg kan seriøst ikke mærke, at det "kun" er topmadrassen, der er 180 - og det er endda ikke en særlig fancy kile, der sidder i revnen mellem de to madrasser.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Tricolette » 15. feb 2016, 09:34

Tricolette skrev:Vi får lige om snart 2 stk Wonderland kontineltalmadrasser 90*210 med latextopmadras. Glæder jeg mig til.

Indtil da, har vi 2 boksmadrasser fra Jysk - Goldetellerandet tror jeg nok. Og gud hvor er jeg træt af dem, for de er helt sunket sammen ind mod midten.


Vil bare lige sige, at vi fik vores nye senge i fredags - vi fik dem dog først samlet lørdag - men iiih hvor har jeg sovet godt de sidste par nætter :love:
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf JoyNips » 15. feb 2016, 09:46

Vi har stel og madras fra IKEA. Stellet er sådan et med opbevaring under http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S39902937/.
Det var lidt vanskeligt at finde det rigtige stel, fordi det også skulle være uden gavl. Af madras valgte vi en mellemhård med en semi-tyk topmadras og så er lamellerne sådan nogen, man kan indstille til forskellig hårdhed. Min kæreste vil gerne sove lidt blødere end jeg, men vi havde ikke lyst til at have to madrasser og revne i midten. Vi sover begge glimrende.

En dag, når jeg bliver rigtig voksen, vil jeg gerne have en seng fra Hästens eller lignende, men de er jo hundedyre.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf godtnavn » 16. feb 2016, 09:02

JoyNips skrev:Vi har stel og madras fra IKEA. Stellet er sådan et med opbevaring under http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S39902937/.
Det var lidt vanskeligt at finde det rigtige stel, fordi det også skulle være uden gavl. Af madras valgte vi en mellemhård med en semi-tyk topmadras og så er lamellerne sådan nogen, man kan indstille til forskellig hårdhed. Min kæreste vil gerne sove lidt blødere end jeg, men vi havde ikke lyst til at have to madrasser og revne i midten. Vi sover begge glimrende.

En dag, når jeg bliver rigtig voksen, vil jeg gerne have en seng fra Hästens eller lignende, men de er jo hundedyre.


Er I glade for den? Vi får den leveret, dog med gavl, om en uge og glæææder os :D Havde Ikea 180 madrasser da I købte? Det fik vi at vide at de ikke havde :( Så vi endte med at købe madrasser et andet sted :)
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Karkluden » 16. feb 2016, 18:45

godtnavn skrev:
JoyNips skrev:Vi har stel og madras fra IKEA. Stellet er sådan et med opbevaring under http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S39902937/.
Det var lidt vanskeligt at finde det rigtige stel, fordi det også skulle være uden gavl. Af madras valgte vi en mellemhård med en semi-tyk topmadras og så er lamellerne sådan nogen, man kan indstille til forskellig hårdhed. Min kæreste vil gerne sove lidt blødere end jeg, men vi havde ikke lyst til at have to madrasser og revne i midten. Vi sover begge glimrende.

En dag, når jeg bliver rigtig voksen, vil jeg gerne have en seng fra Hästens eller lignende, men de er jo hundedyre.


Er I glade for den? Vi får den leveret, dog med gavl, om en uge og glæææder os :D Havde Ikea 180 madrasser da I købte? Det fik vi at vide at de ikke havde :( Så vi endte med at købe madrasser et andet sted :)

Jeg tillader mig at svare, da vi også har den med gavl dog i 1.60.
Vi er virkelig virkelig glade for vores, og sover begge rigtig godt.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf godtnavn » 16. feb 2016, 22:24

Karkluden skrev:Jeg tillader mig at svare, da vi også har den med gavl dog i 1.60.
Vi er virkelig virkelig glade for vores, og sover begge rigtig godt.


Tak :) Havde glemt den også laves som lille dobbeltseng, er nok det joynips har købt også, for 160 madrasser havde de :)

Jeg glæder mig helt vildt, især til skufferne :D Og i de thele taget til en seng der ikke kommer fjedre op af :genert:
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvilken seng har I ?

Indlægaf Karkluden » 16. feb 2016, 23:17

godtnavn skrev:
Karkluden skrev:Jeg tillader mig at svare, da vi også har den med gavl dog i 1.60.
Vi er virkelig virkelig glade for vores, og sover begge rigtig godt.


Tak :) Havde glemt den også laves som lille dobbeltseng, er nok det joynips har købt også, for 160 madrasser havde de :)

Jeg glæder mig helt vildt, især til skufferne :D Og i de thele taget til en seng der ikke kommer fjedre op af :genert:

Jeps. Vi er to store mennesker - både høje, brede (som i brede skuldre og sådan) og overvægtige, og den er mere end rigeligt i størrelsen. Vi kunne også sagtens have et barn liggende i den.

Skufferne er også nice. Vi har håndklæder i en, tasker og kuffert i en, "lagerplads" til shampoo, toiletpapir osv i en og så en med "ting der ikke står fremme men er for værdifulde til kælderen". Det er virkelig praktisk.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Bolig"