Støvle-opbevaring

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Støvle-opbevaring

Indlægaf MissIce » 26. jan 2016, 21:50

Vi skal flytte om et halvt års tid, og jeg er små småt gået i gang med at overveje hvad jeg gerne vil gøre anderledes i det nye hus.

Da jeg kom hjem fra arbejde i dag, og tog mine støvler af, fik jeg øje på vores nuværende måde at opbevare sko og støvler. 3 skohylder ca. 15 cm over gulvet, så der kan stå sko både på hylden og under (ja, det er primært mine sko der står der :blush: ). Støvler står ved siden af.

I det nye hus får vi formentlig ikke plads til lige netop den løsning - og egentlig vil jeg nok gerne have lukkede skoskabe, da jeg synes de ikke så ofte brugte sko hurtigt bliver støvede, når de står i "fri luft". Men i et lukket skoskab kan jeg ikke lige se for mig, at der er plads til (lange) støvler. Jeg har i øvrigt sådan nogle plastic-pinde-agtige ting i skafterne, for at de ikke skal slaske rundt over det hele, så de fylder godt i højden.

Hvordan opbevarer I jeres lange støvler? Jeg mangler i den grad inspiration, og vil elske at se billeder eller links til løsninger :)
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Støvle-opbevaring

Indlægaf Persnikedy » 26. jan 2016, 23:01

Mine hænger faktisk i en form for clips med gummidutter på på en tøj stang. Jeg var utrolig træt af at få ødelagt mine støvler fordi de endte i bunden af skabet og kun kom frem når sneen var høj.
Nu bliver de i det mindste ikke ødelagte.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Støvle-opbevaring

Indlægaf MissIce » 27. jan 2016, 06:10

Persnikedy skrev:Mine hænger faktisk i en form for clips med gummidutter på på en tøj stang. Jeg var utrolig træt af at få ødelagt mine støvler fordi de endte i bunden af skabet og kun kom frem når sneen var høj.
Nu bliver de i det mindste ikke ødelagte.


De clips du bruger, er det dem som støvler hænger på i supermarkederne - dem der ligner en lille bøjle? Og kan de bære selv de lidt tungere støvler?

Dit forslag er helt klart lagret i ide-banken :gogo:
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Støvle-opbevaring

Indlægaf Persnikedy » 27. jan 2016, 07:59

MissIce skrev:
Persnikedy skrev:Mine hænger faktisk i en form for clips med gummidutter på på en tøj stang. Jeg var utrolig træt af at få ødelagt mine støvler fordi de endte i bunden af skabet og kun kom frem når sneen var høj.
Nu bliver de i det mindste ikke ødelagte.


De clips du bruger, er det dem som støvler hænger på i supermarkederne - dem der ligner en lille bøjle? Og kan de bære selv de lidt tungere støvler?

Dit forslag er helt klart lagret i ide-banken :gogo:


Ja, jeg tror faktisk det er sådan en clip der har forvildet sig med hjem en dag
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Støvle-opbevaring

Indlægaf Tricolette » 2. feb 2016, 08:22

Jeg har købt støvlebøjler ved en skomager - så når det er vinter og tid for støvler, bliver de hægtet på disse bøjler og hængt op på stangen ved siden af overtøjet.

Når det ikke er støvletid, så ligger de i kasserne stablet i skabet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Støvle-opbevaring

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. feb 2016, 09:01

Jeg så en løsning på facebook, ala de der klips. Der var sat en lang hylde op, i passende højde, og så med kroge nedenunder, hvor støvlerne kunne hænges i, det var ret smart :)

Jeg gør mig ikke så meget i støvler. Men vi havde et sko-issue i vores entre, med 4 børn så bliver det hurtigt lidt proppet ;) Vi havde sko"skuffer" på væggen, men det var for dumt og bøvlet. Derfor har vi købt 2 stk billy reoler i IKEA. Der kan man tilkøbe hylder efter behov, og man kan også få låger til. De hylder passer fint med dybden på et par sko (jeg bruger 41-42, min mand 42-43, og de kan fint stå der :)
Men det har givet en helt anden og langt bedre sortering og opbevaring af sko, ifht. hvordan det plejede at være. Og der er plads til MANGE!

Og der kunne man jo evt. også bruge hænge-metoden til støvlerne :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Bolig"