Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 10. aug 2020, 20:00

fisken80 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vinder jeg skal jeg betale 0kr. - han tager hele regning, egen og ankenævn- som er på 3300kr.

Men med de procedurer der er for de her sager så lister man de ting op man anser som fejl, vurderingsmanden kommer, tjekker det man har listet op og laver en rapport. Noget er han enig, men noget måske uenig. Deres afgørelse er så vidt jeg forstår ikke i kr og ører, men er det godt eller skidt udført.

Virksomheden er så slet ikke medlem af det nævn og behøver derfor principielt ikke følge en dom.

At han skriver de har tabt 0 sager er jo nemt- spørgsmålet er hvor mange de har haft. Jeg kender kun til en eneste og den kører nu. Klager har ift rapporten medhold i 2 ud af 4, men den er ikke afgjort. Firma mener at de har vundet fordi ikke alle 4 punkter er opfyldt. Så det er også lidt Bob Bob med at få ham til at medgive at han æder regningen hvis man får medhold .

Jeg har heldigvis slet ikke betalt endnu, så indtil videre er jeg kold i rø...


Ved os vurderede de arbejdet der var udført som værdiløst (og det var faktisk det ord der blev brugt i afgørelsen) og derfor skulle vi ikke betale en krone til firmaet. Så mit indtryk er, at de godt kan sætte kroner og ører på arbejdets værdi.
Vi havde jo ikke betalt, så det var let nok. Jeg ved ikke hvor let det er at få penge ud af virksomheder der taber, hvis man har betalt dem, men I har heller ikke betalt vel?


Ud fra det som manden fra det andet firma vurderede arbejdet til så er slibningen som sådan okay. Kunne være bedre, men umiddelbart okay. Det er al finish arbejdet der er noget lort. Mildt sagt. Plus store hakker og at pladen under brændeovnen er kørt over i hjørnerne :rulle:

Nej vi har heldigvis ikke betalt
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf Zonta » 11. aug 2020, 05:08

SurSødSovs skrev:Hvorfor vil du fratrække 14 t.kr. hvis du har et tilbud på at få det lavet for 10 t.kr.?

Eller. Jeg tror, jeg misforstår korrespondancen?

Jeg tænker det er sådan lidt ekstra for at have bøvlet med dem osv. :genert:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. aug 2020, 05:36

SurSødSovs skrev:Hvorfor vil du fratrække 14 t.kr. hvis du har et tilbud på at få det lavet for 10 t.kr.?

Eller. Jeg tror, jeg misforstår korrespondancen?


Jeg skal lige rydde hele huset som vi netop er flyttet ind i for møbler. Og så er der de uoprettelige skader oveni.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. aug 2020, 08:50

SurSødSovs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
SurSødSovs skrev:Hvorfor vil du fratrække 14 t.kr. hvis du har et tilbud på at få det lavet for 10 t.kr.?

Eller. Jeg tror, jeg misforstår korrespondancen?


Jeg skal lige rydde hele huset som vi netop er flyttet ind i for møbler. Og så er der de uoprettelige skader oveni.


Det ville jeg droppe, det med noget for besværet - uoprettelige skader på et gulv vil bestå i udskiften af den planke, hvor man ikke skeler til farveforskelle. Vil du have det gjort, så få fundet pris på det og medtag det i erstatningskravet.


Det er en af flere skader. Og det vil syn- og skønsmand helt sikkert tage med. Bundrem på gelænderet også smadret og hjørner på plade til brændeovn. +++
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. aug 2020, 08:55

SurSødSovs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
SurSødSovs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
SurSødSovs skrev:Hvorfor vil du fratrække 14 t.kr. hvis du har et tilbud på at få det lavet for 10 t.kr.?

Eller. Jeg tror, jeg misforstår korrespondancen?


Jeg skal lige rydde hele huset som vi netop er flyttet ind i for møbler. Og så er der de uoprettelige skader oveni.


Det ville jeg droppe, det med noget for besværet - uoprettelige skader på et gulv vil bestå i udskiften af den planke, hvor man ikke skeler til farveforskelle. Vil du have det gjort, så få fundet pris på det og medtag det i erstatningskravet.


Det er en af flere skader. Og det vil syn- og skønsmand helt sikkert tage med. Bundrem på gelænderet også smadret og hjørner på plade til brændeovn. +++


Men det skal du da have skiftet så?


Det kan maskeres.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. aug 2020, 09:01

Det her
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf Delfin » 11. aug 2020, 09:17

FormerlyKnownAs skrev:Det her


Hvis nu de havde haft ret i, at hakkerne var der i forvejen, ville man så ikke forvente af et godt firma, at de havde gjort noget ved dem inden lakering?
Jeg har en masse huller, hvor knasterne er gået løs og forsvundet, og jeg regner da med, at de kan fyldes ud med noget træfiller og slibes til sammen med gulvet :gruble:
2
14 11 14
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. aug 2020, 09:19

SurSødSovs skrev:Det ville jeg altså få skiftet samtidig - du får aldrig gjort noget ved det ellers


Det skal helt sikkert ikke skiftes. Det bliver et kæmpe arbejde og mega dyrt og det får vi aldrig dækket ind. Min mand kan sagtens fikse det så man ikke bemærker det.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. aug 2020, 09:20

Delfin skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det her


Hvis nu de havde haft ret i, at hakkerne var der i forvejen, ville man så ikke forvente af et godt firma, at de havde gjort noget ved dem inden lakering?
Jeg har en masse huller, hvor knasterne er gået løs og forsvundet, og jeg regner da med, at de kan fyldes ud med noget træfiller og slibes til sammen med gulvet :gruble:


Jo ligesom at han jo sendte et billede af et hak og forlangte en undskyldning for at jeg påstod de havde lavet hakkerne. Dwt var bare ikke det hak. Men når de har dokumentation af et hak, har de vel af alle for at sikre deres.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. aug 2020, 09:22

SurSødSovs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
SurSødSovs skrev:Det ville jeg altså få skiftet samtidig - du får aldrig gjort noget ved det ellers


Det skal helt sikkert ikke skiftes. Det bliver et kæmpe arbejde og mega dyrt og det får vi aldrig dækket ind. Min mand kan sagtens fikse det så man ikke bemærker det.


Men så er det også det, I tilbydes i en erstatning. Og det, I skal have en pris på


Men det kommer ikke til at ske. Firmaet er ikke medlem af noget som helst så de er ikke forpligtet til at følge en afgørelse. De siger blot st får man medhold betaler man 0 kr og de betaler syn og skøn. Jwg får aldrig 10-15.000 ud af dem for at fikse skader
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf Delfin » 11. aug 2020, 09:32

FormerlyKnownAs skrev:
Delfin skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det her


Hvis nu de havde haft ret i, at hakkerne var der i forvejen, ville man så ikke forvente af et godt firma, at de havde gjort noget ved dem inden lakering?
Jeg har en masse huller, hvor knasterne er gået løs og forsvundet, og jeg regner da med, at de kan fyldes ud med noget træfiller og slibes til sammen med gulvet :gruble:


Jo ligesom at han jo sendte et billede af et hak og forlangte en undskyldning for at jeg påstod de havde lavet hakkerne. Dwt var bare ikke det hak. Men når de har dokumentation af et hak, har de vel af alle for at sikre deres.


Ja alt andet ville da være underligt.
0
14 11 14
Brugeravatar
tron
Indlæg: 1117
Tilmeldt: 30. jan 2020, 12:07
Kort karma: 20
Likede indlæg: 577

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf tron » 11. aug 2020, 11:37

FormerlyKnownAs skrev:Nå de har svaret nu. De nægter at have lavet de hakker. Yderligere skiver de at

Jeg forstår godt at det er irriterende at det ikke spiller 100% første gang, og det er det for begge parter.

Hvis I ikke ønsker at vi skal komme ud, kan vi give et mindre afslag i prisen, men ser helst at vi kommer ud, og udbedre det, og gerne af flere omgange, hvis det passer jer bedre.


Det bliver mere op ad bakke end jeg håbede.

Jeg får fat i et gulvfirma i morgen og ser om nogen kan komme ud og give en pris på hvad det vil koste at lave om. Så må jeg jo skrive til dem at det koster det og det og så trækker vi det fra deres pris. Det tvivler jeg på at de går med til og så ender det vel sagtens med syn og skønsmand samt en sags i ankenævnet.

Et eller andet sted er det bare svært at se hvad det sidste skal gøre godt for når de ikke er medlemmer og reelt kan være ligeglad hvad en sådan sag ender med.

Når det er et privat ankenævn som her, så kan du vælger at gå uden om og tage den direkte i retten og det ved dit forsikringsselskab også godt.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. aug 2020, 11:39

tron skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Nå de har svaret nu. De nægter at have lavet de hakker. Yderligere skiver de at

Jeg forstår godt at det er irriterende at det ikke spiller 100% første gang, og det er det for begge parter.

Hvis I ikke ønsker at vi skal komme ud, kan vi give et mindre afslag i prisen, men ser helst at vi kommer ud, og udbedre det, og gerne af flere omgange, hvis det passer jer bedre.


Det bliver mere op ad bakke end jeg håbede.

Jeg får fat i et gulvfirma i morgen og ser om nogen kan komme ud og give en pris på hvad det vil koste at lave om. Så må jeg jo skrive til dem at det koster det og det og så trækker vi det fra deres pris. Det tvivler jeg på at de går med til og så ender det vel sagtens med syn og skønsmand samt en sags i ankenævnet.

Et eller andet sted er det bare svært at se hvad det sidste skal gøre godt for når de ikke er medlemmer og reelt kan være ligeglad hvad en sådan sag ender med.

Når det er et privat ankenævn som her, så kan du vælger at gå uden om og tage den direkte i retten og det ved dit forsikringsselskab også godt.



Jeg har såmænd talt med advokat og har styr på den del.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. aug 2020, 19:16

Nå, han tilbød os jo et afslag på de der 10.000 kr og vi svarede igen med 50/50. Det har han sagt nej til og foreslog så en synsmand kom ud og gav et bud på hvad et ville koste at få udbedret. Så han henviste denne gang ikke til at køre sagen i ankenævnet. Jeg har netop sendt følgende til ham.

Bla bla bla ;)
7
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hjælp til Klageproces over håndværkerfirma

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. sep 2020, 13:22

Så har jeg sendt klagen videre til byggeankenævnet.
5

Tilbage til "Bolig"