Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf Santa » 29. jan 2020, 20:23

lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:Vores æggekoger. Det er så smart, at man på 5 minutter kan få to æg klar til madpakken, mens man går og gør sig i stand og uden at man skal til at have gang i komfur og kogende vand osv. og der er ingen opvask bagefter.


Kan du anbefale en god æggekoger? :) Vi spiser mange æg herhjemme, men har ikke kunne overtale min bedre halvdel til at købe ind, for han mener, at de går i stykker efter én gangs brug :D

What?
Jeg "arvede" en fra mine forældre for to år siden, den var mindst 20 år gammel, og virkede fint efter en grundig afkalkning. Nu har jeg skiftet den, da den to gange havde lækket vand under kogningen. Men den havde sq osse tjent sig selv ind MAANGE gange.
Så at de skulle gå i stykker efter en gang? Nej.

Nu har vi så en til tre æg, det er rigeligt til os. Mener at det er en Braun? Men den står i sommerhuset, så jeg kan ikke tjekke.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf Pandesteg » 29. jan 2020, 20:33

Pandesteg skrev:
lillebjoern skrev:
Pandesteg skrev:Vores æggekoger. Det er så smart, at man på 5 minutter kan få to æg klar til madpakken, mens man går og gør sig i stand og uden at man skal til at have gang i komfur og kogende vand osv. og der er ingen opvask bagefter.


Kan du anbefale en god æggekoger? :) Vi spiser mange æg herhjemme, men har ikke kunne overtale min bedre halvdel til at købe ind, for han mener, at de går i stykker efter én gangs brug :D


Jeg har bare en billig én fra Lidl, den har dog holdt til næsten daglig brug i 2 år, så det må da være nogenlunde kvalitet :D


Den model jeg har er faktisk i Lidls tilbudsavis i denne uge :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3663

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf Kanga » 2. feb 2020, 20:26

Vores Qooker! Vi fik den sidste år, da vi renoverede, den sidder godt nok i baggangen, men det er kun lige fire skridt fra køkkenet.

Dyson har vi haft, den var vi ikke glade for, så nu er vi tilbage på Miele.

Kanga
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf Filipai » 19. feb 2020, 13:33

Har netop fået et par flic knapper hjem. Jeg elsker at jeg kan styre musikken mens jeg står i badet. Det er knapper der kan sættes op via bluetooth eller en internet hub, og så vælger man selv hvilke funktioner knappen skal have via klik, dobbeltklik og hold. Så jeg har 2 sat i bruseren så jeg kan skrue op og ned og skifte frem og tilbage mellem sange :D
2
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf Skorstenen » 19. feb 2020, 15:00

Jeg tror den ting jeg nyder bedst af er vores Chromecast.
Jeg er åbenbart en af meget få Sonos-hadere :lol: Altså lyden fejler ikke noget, og fedt jeg kan tage den med rundt (har altså ikke råd til at fylde hele huset op med Sonos), men for pokker hvor vil den dog bare opdateres HELE.fucking.tiden.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf Zombie » 19. feb 2020, 22:36

Min edderkoppefanger, der fanger dyrene i en blød kost for enden af en lang (!) pind, og så kan man slippe dem ud udenfor, på sikker afstand.
2
aka Forbies

:gammel:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf JoyNips » 20. feb 2020, 07:44

Vaskemaskine og tørretumbler er hævet over jorden. Det gør det dejligt nemt at vælte tøjet ud og ned i en kurv uden at man skal bukke sig...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf Hunkat » 20. feb 2020, 07:57

Åh, jeg glemte at tilføje at vi har sådan en gammel-dame rulleindkøbsnet. Det er fandme lækkert når man skal slæbe diverse mad, 3-4 L mælk plus sodavand hjem fra butikkerne. Love it.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf Aquadorable » 20. feb 2020, 08:11

Vores A1-højtaler fra B&O er vi virkelig, virkelig glade for.

Derudover har vi, synes vi selv, fundet en ret smart måde at sortere plast, metal, glas, papir og pant på. Vi købte sådan et billigt Trones skoskab fra Ikea med tre rum og satte op på væggen ved trappen ned til kælderen, så det ikke skæmmer i køkkenet, men først ses, når man åbner døren til kælderen. På Dymo labels står der så 'Plast', 'Papir' og 'Pant' på siden, så man ikke er i tvivl om, hvor tingene skal puttes hen. Metaldåser samt glas stiller vi ovenpå, hvor der er en lille fordybning i skoskabet.

Når rummene er fulde, kan man lige klikke "lågen" med indhold af og gå ud i firekammerspanden med det.

Vores liv er blevet en leg med dén løsning :D
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Nævn en lille ting i dit hjem som gør hverdagen meget smartere

Indlægaf Zombie » 20. feb 2020, 08:46

En minihakker. Jeg hakker aldrig grøntsager igen, mine gæster må leve med alt til salat er meget småt. :lol:
0
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Bolig"