Vaskemaskine for dummes: hvor starter man?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Vaskemaskine for dummes: hvor starter man?

Indlægaf Katten » 18. aug 2019, 08:15

Har søgt og søgt, men ikke kunnet finde indlæg om dette, måske fordi det er et lidt dumt spørgsmål:

Vi bor i en fin og velfungerende ejerforening på 1. sal i en lejlighed på knapt 120m2, men med et relativt lille køkken og ditto badeværelse. Selvom vi har et velfungerende fællesvaskeri lige nedenunder i kælderen, som vi kun deler med 9 andre ejere (de to andre har vaskemaskine, men helt anderledes indretning af deres bolig), kan jeg mærke, at jeg med barn nr. 2 på vej simpelthen har brug for, at vi får vores egen vaskemaskine(tørretumblere og tørreområder er gode i kælderen, så det savner jeg ikke).

Hvor starter man for overhovedet at finde ud af, om det kan lade sig gøre at få? Er det en sælger/konsulent fra butikken, man spørger? Vi har et ret lille køkken, men er indstillet på at undvære noget skabsplads. Vores badeværelse er af nyere dato, og jeg tror det vil kræve noget (dyr!) ombygning at få den derind..der er bl.a. en skillevæg mellem bruser og et lille område med et væghængt toilet. Vi kan ikke sammenligne med naboers løsninger, da de har fuldstændig anderledes indretning.

Så hvor starter man, hvis man ingen evner eller praktisk sans ejer på området, men bare vil have svar på, om det kan lade sig gøre og hvad det vil koste/indebære? :forvirret:
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Vaskemaskine for dummes: hvor starter man?

Indlægaf Lys » 18. aug 2019, 08:24

Det letteste er nok, hvis I kan fjerne et 60 cm skab i køkkenet, da det må være billigere end decideret ombygning af badeværelse. Men det skal være muligt at føre slangerne på maskinen til vand og afløb, så enten skal det være på samme side af køkkenet som vasken eller måske op ad væggen til badeværelset, hvis det er muligt. Jeg har selv den sidste løsning, og det fungerer fint at det er sluttet til “gennem væggen”.

Jeg vil tro, at en vvs’er kan bore de nødvendige huller i vægge/skabe, hvis det bare er det, der skal til. Installatøren fra hvidevareforretningen gør ikke andet end at slutte maskinen til eksisterende installationer.
0
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Vaskemaskine for dummes: hvor starter man?

Indlægaf Katten » 18. aug 2019, 08:29

Lys skrev:Det letteste er nok, hvis I kan fjerne et 60 cm skab i køkkenet, da det må være billigere end decideret ombygning af badeværelse. Men det skal være muligt at føre slangerne på maskinen til vand og afløb, så enten skal det være på samme side af køkkenet som vasken eller måske op ad væggen til badeværelset, hvis det er muligt. Jeg har selv den sidste løsning, og det fungerer fint at det er sluttet til “gennem væggen”.

Jeg vil tro, at en vvs’er kan bore de nødvendige huller i vægge/skabe, hvis det bare er det, der skal til. Installatøren fra hvidevareforretningen gør ikke andet end at slutte maskinen til eksisterende installationer.

Tusind tak! Må lige måle efter.. umiddelbart er jeg lidt modløs, fordi der er så lidt plads på den side, hvor vasken er (vi har også en lille opvaskemaskine), men må måle :gogo: og også lige se, om det kunne være løsningen at den stod opad væggen ind til badeværelset..
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Vaskemaskine for dummes: hvor starter man?

Indlægaf Lys » 18. aug 2019, 08:40

Jeg er så glad for at have egen vaskemaskine - og bliver det formentlig endnu mere, når min baby kommer om et par måneder. Så jeg forstår godt prioriteter.

Der findes jo også topbetjente maskiner, der vist kun fylder 40-45 cm i bredden og er på hjul, og som man kan slutte til vandhanerne, når den skal vaske. Kan I have sådan en stående på badeværelset?
0
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Vaskemaskine for dummes: hvor starter man?

Indlægaf Katten » 18. aug 2019, 09:22

Lys skrev:Jeg er så glad for at have egen vaskemaskine - og bliver det formentlig endnu mere, når min baby kommer om et par måneder. Så jeg forstår godt prioriteter.

Der findes jo også topbetjente maskiner, der vist kun fylder 40-45 cm i bredden og er på hjul, og som man kan slutte til vandhanerne, når den skal vaske. Kan I have sådan en stående på badeværelset?


Ja, det vil bare være SÅ rart ikke at være bundet af andet/andre, når man vil vaske. Især med en bebs der har uheld og skifter outfits flere gange end Prince og Mariah Carey til sammen! Det er en god idé med en topbetjent!! Umiddelbart kan den godt stå ved siden af vores håndvask på badeværelset! Må lige konferere med kæresten, når han er hjemme. Tak igen! :worship:
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Vaskemaskine for dummes: hvor starter man?

Indlægaf Daphne » 18. aug 2019, 12:23

Jeg står lidt i en lignende situation med et mindre køkken der ikke kan undvære mere skabsplads og et lille lidt dumt indrettet badeværelse, som vi ikke får råd til at lave om lige nu. Jeg håber lidt på at få plads til en topbetjent vaskemaskine inde i skabet i soveværelset, hvor rørene til badeværelset går også. Min mor har fået vaskemaskine ind i soveværelset, som ligger op ad badeværelset. De lavede nogle huller og tilslutning, men hun kunne desværre ikke helt huske hvem der gjorde hvad. Men jeg skal selv have fundet en der kan sige ja eller nej til løsningen - nok en vvs’er i første omgang..
1

Tilbage til "Bolig"