Hvad koster ombygning af ny lejlighed - hvordan griber jeg det an?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Hvad koster ombygning af ny lejlighed - hvordan griber jeg det an?

Indlægaf Lys » 28. jul 2019, 14:37

Jeg har været ude at se på en lejlighed, der virker rigtigt interessant. Den skal dog renoveres (lidt), hvis den skal kunne bruges til mine behov. Jeg skal derfor finde ud af, hvad det ca vil koste og om mine tanker om ombygning kan føres ud i livet, førend jeg (og min bank) kan tage endeligt stilling til, om jeg vil/kan købe den.

Det væsentligste er flytning af køkkenet, så jeg skal bruge både VVS, maler, elektriker og formentlig en tømrer, og jeg vil gerne at de selv koordinerer indbyrdes. Måske vil det være en fordel med et byggefirma/entreprenør, der dækker alle specialer.

Kan man få sådan nogle til at lave et tilbud/detaljeret overslag på en lejlighed, man ikke engang har købt endnu? Gider de bruge tid på det? Eller hvordan finder jeg ud af, hvad jeg ca skal regne med?

Eller skal jeg starte med banken og finde ud af, hvad mit præcise råderum er først?

Hvis nogen kan anbefale en entreprenør til den slags projekter i Københavnsområdet, modtager jeg meget gerne tips!
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvad koster ombygning af ny lejlighed - hvordan griber jeg det an?

Indlægaf Aquadorable » 28. jul 2019, 14:43

Lys skrev:Jeg har været ude at se på en lejlighed, der virker rigtigt interessant. Den skal dog renoveres (lidt), hvis den skal kunne bruges til mine behov. Jeg skal derfor finde ud af, hvad det ca vil koste og om mine tanker om ombygning kan føres ud i livet, førend jeg (og min bank) kan tage endeligt stilling til, om jeg vil/kan købe den.

Det væsentligste er flytning af køkkenet, så jeg skal bruge både VVS, maler, elektriker og formentlig en tømrer, og jeg vil gerne at de selv koordinerer indbyrdes. Måske vil det være en fordel med et byggefirma/entreprenør, der dækker alle specialer.

Kan man få sådan nogle til at lave et tilbud/detaljeret overslag på en lejlighed, man ikke engang har købt endnu? Gider de bruge tid på det? Eller hvordan finder jeg ud af, hvad jeg ca skal regne med?

Eller skal jeg starte med banken og finde ud af, hvad mit præcise råderum er først?

Hvis nogen kan anbefale en entreprenør til den slags projekter i Københavnsområdet, modtager jeg meget gerne tips!


Vi fik en entreprenør til at give tilbud på en (total)renovering af vores gamle lejlighed, før vi bød på den. Så ja, det kan man sagtens :)

Vi havde en totalentreprise, hvor entreprenøren stod for al koordinering. Det var en kæmpe fordel, synes jeg - især med tanke på, hvor meget vi alligevel skulle tage stilling til ... Tør slet ikke forestille mig, hvor meget arbejde der er i at koordinere alt selv.

Vi brugte SJAK ApS og var meget tilfredse. Det er et Aarhus-firma, men de laver rigtig meget i Kbh.
2
K - 12.06.18 :love:
Sakul
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2019, 08:56
Kort karma: 0

Re: Hvad koster ombygning af ny lejlighed - hvordan griber jeg det an?

Indlægaf Sakul » 1. aug 2019, 08:59

Jeg gik selv igang med ombygningen af min lejlighed.
Men da projektet blev alt for stort og uoverskueligt, var jeg nødt til at ringe noget hjælp ind.

Jeg blev anbefalet Link fjernet af moderator og de gjorde et fantastisk stykke arbejde i både at vejlede mig i hvordan jeg selv kunne klare nogle af tingene og ligge en plan for hvad de skulle gøre.

De klarede det hele inden for tidsplanen og budgettet.
Kæmpe anbefaling herfra.
0

Tilbage til "Bolig"