Hvor længe holder en vaskemaskine?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf SonataA » 20. jul 2019, 14:11

Det nummer lavede min vaskemaskine også engang. Så jeg panikkede og var næsten på vej ud for at købe en ny. Men umiddelbart efter virkede den normalt igen.

Vi har haft vores i 9,5 år snart, og i 4,5 af årene virkede den både som vaskemaskine og tørretumbler.
Jeg er overrasket over at den stadig holder.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf Skinkehunden » 20. jul 2019, 14:24

Vi fik ny vaskemaskine og tørretumbler for et par mdr siden, da vores tørretumbler brændte sammen. Da havde de holdt i lige knap 11 år :gogo: Kunne lige så godt skifte vaskemaskinen ud ved samme lejlighed da den jo var lige så gammel som tumbleren, den virkede nu stadig upåklageligt :gogo:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
didaa
Indlæg: 1716
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2357

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf didaa » 20. jul 2019, 15:44

Er det ved alle programmer den opfører sig sådan? Har I prøvet at tage strømmen fra den og tilslutte igen? Står der noget i brugsanvisningen om det evt er en fejl meddelelse?
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf flicka » 20. jul 2019, 16:11

didaa skrev:Er det ved alle programmer den opfører sig sådan? Har I prøvet at tage strømmen fra den og tilslutte igen? Står der noget i brugsanvisningen om det evt er en fejl meddelelse?


Vores gamle lavede samme nummer, da den døde.

Vi fik stoppet den ved at afbryde programmet og tømme maskinen for vand gennem den der lille slange, der er ved siden af filteret. Så kunne den åbnes og tømmes.

Kan ikke huske hvad der var gået i stykker der, men det kunne ikke betale sig at få den repareret ihvertfald.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Mingapigen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13. apr 2016, 18:23
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf Mingapigen » 22. jul 2019, 22:10

Hold da op. Det var længe en vaskemaskine burde holde. Overvejer noget om vi har nogle installationsproblemdr (elmæssigt måske :gruble: ) hos os. Vi har boet i vores hus i 15 år nu, og er på 5 vaskemaskine. Den første (Whirlpool) holdt 5 år. De næste 3 (Siemens, Bosch og Asko) 2-3 år og vores nuværende (Miele) kører stadig efter 2 år :klap: Vi er 5 i husstanden og vasker tit, men synes alligevel det er lige kort tid nok. Garantien plejer lige at løbe ud :stoned:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15413
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25779

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf Delfin » 22. jul 2019, 22:19

Husker I at tømme filtre og køre en kogevask med citronsyre eller anden kalkfjerner med jævne mellemrum? Det forlænger maskinens levetid.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
IrmaPigen
Indlæg: 7805
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12474

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf IrmaPigen » 23. jul 2019, 04:38

flicka skrev:Vores vaskemaskine er efterhånden 8-9 år gammel og fungerer stadig ganske fint.

Men vi overvejer at skifte den ud, når vi skal renovere badeværelset. Fordi vi skal fjerne indfatningerne til døren for at få maskinen ud/ind. Og det vil være surt at gøre det kort tid efter badeværelset står færdigt, fordi vaskemaskinen slår godnatskid pga. alderen.

Derudover overvejer vi at skifte den ud med en kombi-maskine med tørretumblerdel. Til de trælse ting som håndklæder, sengetøj, strømper og trusser.

Men vores vaskemaskine som vi havde inden denne her holdt kun 3-4 år, så det afhænger meget af model og hvor slidstærk den er, tror jeg :gruble:
Vi er dog ikke særlig søde ved maskinen, da vi har hund og ofte vasker ret snavset outdoortøj i den uden at skylle først. Så jeg er faktisk overrasket over at den stadig kører uden problemer og ikke er blevet kvalt i hundehår endnu.


Ville det ikke være smart i forbindelse med renoveringen at lave dørhullet bredere og isætte en bredere dør?
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf DenBruneMunk » 23. jul 2019, 04:43

FormerlyKnownAs skrev:Det er 6 timer siden at jeg startede den, venter i spænding på hvor rent tøjet er når den er færdig :rulle:

En årsag kan jo være at vandtilslutning ikke fungerer optimalt, så når der fyldes vand på, så går det rigtig langsomt, altså dråber istedet for en vandslange styrke :) Så prøv engang at få checket vandtilførsel. Når den nu virker, så behøver den ikke være defekt, det kan bare være udefra kommende årsager som vandet ikke fosser ind i maskinen men tilføres rigtig langsomt (det er prøvet her)
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf flicka » 23. jul 2019, 05:14

IrmaPigen skrev:
flicka skrev:Vores vaskemaskine er efterhånden 8-9 år gammel og fungerer stadig ganske fint.

Men vi overvejer at skifte den ud, når vi skal renovere badeværelset. Fordi vi skal fjerne indfatningerne til døren for at få maskinen ud/ind. Og det vil være surt at gøre det kort tid efter badeværelset står færdigt, fordi vaskemaskinen slår godnatskid pga. alderen.

Derudover overvejer vi at skifte den ud med en kombi-maskine med tørretumblerdel. Til de trælse ting som håndklæder, sengetøj, strømper og trusser.

Men vores vaskemaskine som vi havde inden denne her holdt kun 3-4 år, så det afhænger meget af model og hvor slidstærk den er, tror jeg :gruble:
Vi er dog ikke særlig søde ved maskinen, da vi har hund og ofte vasker ret snavset outdoortøj i den uden at skylle først. Så jeg er faktisk overrasket over at den stadig kører uden problemer og ikke er blevet kvalt i hundehår endnu.


Ville det ikke være smart i forbindelse med renoveringen at lave dørhullet bredere og isætte en bredere dør?


Det er ikke muligt. Vaskemaskinen står i et tidligere indmuret skab, som er skåret ud for at få plads til vaskemaskinen.
Som så er lige op af døren ind til badeværelset, heraf det med indfatningerne.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
didaa
Indlæg: 1716
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2357

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf didaa » 23. jul 2019, 05:25

DenBruneMunk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det er 6 timer siden at jeg startede den, venter i spænding på hvor rent tøjet er når den er færdig :rulle:

En årsag kan jo være at vandtilslutning ikke fungerer optimalt, så når der fyldes vand på, så går det rigtig langsomt, altså dråber istedet for en vandslange styrke :) Så prøv engang at få checket vandtilførsel. Når den nu virker, så behøver den ikke være defekt, det kan bare være udefra kommende årsager som vandet ikke fosser ind i maskinen men tilføres rigtig langsomt (det er prøvet her)


Præcis. Har for nyligt fået renset rørene og skiftet hanen, og VVS manden sagde at det var et meget typisk problem pga snavs og meget kalk i vandet.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28064

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jul 2019, 06:26

Vi vaskede en gang til efter den meget lange vask og det gik fuldstændig som normalt. Måske at den bare havde en dårlig dag
4
IrmaPigen
Indlæg: 7805
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12474

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf IrmaPigen » 23. jul 2019, 14:46

DenBruneMunk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det er 6 timer siden at jeg startede den, venter i spænding på hvor rent tøjet er når den er færdig :rulle:

En årsag kan jo være at vandtilslutning ikke fungerer optimalt, så når der fyldes vand på, så går det rigtig langsomt, altså dråber istedet for en vandslange styrke :) Så prøv engang at få checket vandtilførsel. Når den nu virker, så behøver den ikke være defekt, det kan bare være udefra kommende årsager som vandet ikke fosser ind i maskinen men tilføres rigtig langsomt (det er prøvet her)


Der har i hvert fald flere gange været småsten i mine vandfiltre flere gange, hvilket medfører en vandtilførsel-alarm og at maskinen stopper og giver fejlmeddelelse.

Men med en nyere maskine, så burde det netop give en alarm med en kode/et nummer så man kan se, det er fvandtilførslen, der fejler.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28064

Re: Hvor længe holder en vaskemaskine?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jul 2019, 18:12

IrmaPigen skrev:
DenBruneMunk skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Det er 6 timer siden at jeg startede den, venter i spænding på hvor rent tøjet er når den er færdig :rulle:

En årsag kan jo være at vandtilslutning ikke fungerer optimalt, så når der fyldes vand på, så går det rigtig langsomt, altså dråber istedet for en vandslange styrke :) Så prøv engang at få checket vandtilførsel. Når den nu virker, så behøver den ikke være defekt, det kan bare være udefra kommende årsager som vandet ikke fosser ind i maskinen men tilføres rigtig langsomt (det er prøvet her)


Der har i hvert fald flere gange været småsten i mine vandfiltre flere gange, hvilket medfører en vandtilførsel-alarm og at maskinen stopper og giver fejlmeddelelse.

Men med en nyere maskine, så burde det netop give en alarm med en kode/et nummer så man kan se, det er fvandtilførslen, der fejler.


Alt blev skilt ad og alt var ok.
0

Tilbage til "Bolig"