Der skal bygges nyt...

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Flora » 17. mar 2017, 16:02

Fru Sunshine skrev:
Flora skrev:
Fru Sunshine skrev:
Flora skrev:
Fru Sunshine skrev:Og så vovede jeg mig ovenpå. Som om det ikke var traumatiserende nok med den stige, så så jeg jo vores såkaldte walk-in.

Walk-in - my ass! Det er 1 1/2 meter hul med skråvæg. Totalt ubrugeligt for mig at se. Lige til at tude over, og det gør jeg så.


Så laver du bare walk-in i et gæsteværelse og så kan gæsterne sove i hullet ;)

Det er yderst fristende. Jeg kan i hvert fald ikke have noget derinde.


Det lyder altså også som sur røv, hvis det var meningen I skulle have et rigtigt walk-in. Håber I finder en god løsning alligevel :)

Det troede jeg, det var. Det var i hvert fald det sidste af mine store ønsker, der var tilbage. Nu er der intet af det, jeg drømte om i et nyt hus.

Men jeg får da et fint køkken.


Ofte ser tingene jo helt anderledes ud, når man har fået sine møbler mv. ind. Så mon ikke du alligevel bliver glad for det hele, når først I er flyttet ind og kommet lidt på plads? Og ja, om ikke andet kan du da glæde dig over køkkenet :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 17. mar 2017, 16:08

Flora skrev:
Fru Sunshine skrev:
Flora skrev:
Fru Sunshine skrev:
Flora skrev:
Fru Sunshine skrev:Og så vovede jeg mig ovenpå. Som om det ikke var traumatiserende nok med den stige, så så jeg jo vores såkaldte walk-in.

Walk-in - my ass! Det er 1 1/2 meter hul med skråvæg. Totalt ubrugeligt for mig at se. Lige til at tude over, og det gør jeg så.


Så laver du bare walk-in i et gæsteværelse og så kan gæsterne sove i hullet ;)

Det er yderst fristende. Jeg kan i hvert fald ikke have noget derinde.


Det lyder altså også som sur røv, hvis det var meningen I skulle have et rigtigt walk-in. Håber I finder en god løsning alligevel :)

Det troede jeg, det var. Det var i hvert fald det sidste af mine store ønsker, der var tilbage. Nu er der intet af det, jeg drømte om i et nyt hus.

Men jeg får da et fint køkken.


Ofte ser tingene jo helt anderledes ud, når man har fået sine møbler mv. ind. Så mon ikke du alligevel bliver glad for det hele, når først I er flyttet ind og kommet lidt på plads? Og ja, om ikke andet kan du da glæde dig over køkkenet :)

Jeg håber da, at jeg får et andet syn på det, når først vi flytter ind. Ellers må jeg jo bare lære at leve med det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Studsgaard » 17. mar 2017, 19:11

Fru Sunshine skrev:
Flora skrev:
Fru Sunshine skrev:Og så vovede jeg mig ovenpå. Som om det ikke var traumatiserende nok med den stige, så så jeg jo vores såkaldte walk-in.

Walk-in - my ass! Det er 1 1/2 meter hul med skråvæg. Totalt ubrugeligt for mig at se. Lige til at tude over, og det gør jeg så.


Så laver du bare walk-in i et gæsteværelse og så kan gæsterne sove i hullet ;)

Det er yderst fristende. Jeg kan i hvert fald ikke have noget derinde.


Øv da.

Du skal da have plads til alle kjolerne.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 17. mar 2017, 19:47

Studsgaard skrev:
Fru Sunshine skrev:
Flora skrev:
Fru Sunshine skrev:Og så vovede jeg mig ovenpå. Som om det ikke var traumatiserende nok med den stige, så så jeg jo vores såkaldte walk-in.

Walk-in - my ass! Det er 1 1/2 meter hul med skråvæg. Totalt ubrugeligt for mig at se. Lige til at tude over, og det gør jeg så.


Så laver du bare walk-in i et gæsteværelse og så kan gæsterne sove i hullet ;)

Det er yderst fristende. Jeg kan i hvert fald ikke have noget derinde.


Øv da.

Du skal da have plads til alle kjolerne.

Det får jeg under ingen omstændigheder derinde. A. udtænker løsninger, men ingen af dem fungerer i mit hoved.
Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre med dem.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Charly » 17. mar 2017, 19:49

Øv, det er da en streg i regningen. Hvor i processen er det mon gået galt?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 17. mar 2017, 19:51

Charly skrev:Øv, det er da en streg i regningen. Hvor i processen er det mon gået galt?

Set i bagklogskabens klare lys, da jeg ikke fattede, at de 140 kvm. var bruttoareal.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Charly » 17. mar 2017, 19:55

Fru Sunshine skrev:
Charly skrev:Øv, det er da en streg i regningen. Hvor i processen er det mon gået galt?

Set i bagklogskabens klare lys, da jeg ikke fattede, at de 140 kvm. var bruttoareal.

Sådan noget lort. Håber I ender med at finde en løsning, som du rent faktisk bliver glad for og ikke bare er nødt til at leve med.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 17. mar 2017, 22:17

Charly skrev:
Fru Sunshine skrev:
Charly skrev:Øv, det er da en streg i regningen. Hvor i processen er det mon gået galt?

Set i bagklogskabens klare lys, da jeg ikke fattede, at de 140 kvm. var bruttoareal.

Sådan noget lort. Håber I ender med at finde en løsning, som du rent faktisk bliver glad for og ikke bare er nødt til at leve med.

Lige nu kan jeg simpelthen ikke se, hvordan det kan lade sig gøre. Jeg får i hvert fald ikke mit walk-in :trist:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 18. mar 2017, 06:30

Indrømmet: jeg har seriøst nedtur, for nu kan jeg jo godt se, at jeg skulle have strittet mere imod, da det hele var godkendt og prisen forelå.

Jeg har hele tiden tudet over, at det er for småt - og det er det. Og det er også for sent at gøre noget ved :whine:

Her kom det så, som jeg har forsøgt at vende til noget positivt, fordi det ikke er velset at være så ked af det, når det nu er noget, man burde glæde sig over.
Jeg er ikke glad for det hus.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Æble » 18. mar 2017, 07:49

Fru Sunshine skrev:Indrømmet: jeg har seriøst nedtur, for nu kan jeg jo godt se, at jeg skulle have strittet mere imod, da det hele var godkendt og prisen forelå.

Jeg har hele tiden tudet over, at det er for småt - og det er det. Og det er også for sent at gøre noget ved :whine:

Her kom det så, som jeg har forsøgt at vende til noget positivt, fordi det ikke er velset at være så ked af det, når det nu er noget, man burde glæde sig over.
Jeg er ikke glad for det hus.


Det er sq også surt med sådan et stort projekt, at du går og er ked af det og ikke spændt og glad :ae:

Med det sagt, kan det være at en del af din modstand bunder i selve forandringen? Som jeg husker det var du ret glad for dit gamle hus. Og sådan et projekt i har gang i er en kæmpe stressor, selvom det er positivt. Du har boet på en byggeplads et halvt år, set dit hus blive revent ned, boet i en skurvogn, indflytning er blevet udskudt og nu ser det ud til at huset ikke helt lever op til forventningerne. Kan sq godt forstå du tuder.

Men du skal også videre. Måske hjælper det at dele følelserne lidt op. Ombygningsstress for sig og ked af mangler for sig. Og så prøv (når du er klar) at se muligheder i det hus det nu engang ender med at blive.
8
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Charly » 18. mar 2017, 08:33

Måske er det nemmere at se alt det positive, når huset står endeligt færdigt? Lige nu er det bare hårdt - det er nemlig en kæmpe stressfaktor med sådan et byggeprojekt, selvom det jo burde være en glædelig ting.

Giv dig selv lov til at tude og være ked af det weekenden over, og så kan du begynde at finde de positive ting - for jeg er helt sikker på, at de også er der :kram:

Hvor stort ender huset med at være?
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 18. mar 2017, 08:34

Åh, jeg prøver.
Det er bare så skidt, når det højtønskede walk-in har forvandlet sig til huller i en væg, og man ikke engang kan få et af de gode ikeaskabe ind på et værelse, fordi der er for lavt til loftet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Fru Sunshine » 18. mar 2017, 08:37

Charly skrev:Måske er det nemmere at se alt det positive, når huset står endeligt færdigt? Lige nu er det bare hårdt - det er nemlig en kæmpe stressfaktor med sådan et byggeprojekt, selvom det jo burde være en glædelig ting.

Giv dig selv lov til at tude og være ked af det weekenden over, og så kan du begynde at finde de positive ting - for jeg er helt sikker på, at de også er der :kram:

Hvor stort ender huset med at være?

Det bliver kun de 120 mod de 140 vi ønskede fra start. De 20 kvm havde gjort en verden til forskel. Bare 10 mere havde hjulpet meget.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Charly » 18. mar 2017, 08:44

Fru Sunshine skrev:
Charly skrev:Måske er det nemmere at se alt det positive, når huset står endeligt færdigt? Lige nu er det bare hårdt - det er nemlig en kæmpe stressfaktor med sådan et byggeprojekt, selvom det jo burde være en glædelig ting.

Giv dig selv lov til at tude og være ked af det weekenden over, og så kan du begynde at finde de positive ting - for jeg er helt sikker på, at de også er der :kram:

Hvor stort ender huset med at være?

Det bliver kun de 120 mod de 140 vi ønskede fra start. De 20 kvm havde gjort en verden til forskel. Bare 10 mere havde hjulpet meget.

Kan man ikke altid bruge flere kvadratmeter? Ikke nedladende ment, for jeg synes virkelig det er rigtig synd at du slet ikke er glad for huset - men hvis nu man skal prøve at se positivt på det, er 120 kvm jo ganske fint, og igen, nogle gange skal man bo der før man opdager alle de gode ting og smarte løsninger.

Du må i gang med at google, kigge på Pintarest osv for at finde en løsning du kan bruge, og så håber jeg at glæden ved huset kommer til dig alligevel :kram:

I øvrigt, hvis vi nogensinde kommer til at bygge, så bliver vores hus 129 kvm, så det er jo heller ikke kæmpestort, men økonomi har også haft betydning for vores valg.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Der skal bygges nyt...

Indlægaf Charly » 18. mar 2017, 08:45

Sidst jeg var i IKEA, så jeg nogle skabe lavet til værelser med skråvægge, det var ret smart :)
1

Tilbage til "Bolig"