Indretning af ny terasse

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Indretning af ny terasse

Indlægaf Æble » 17. jun 2019, 19:31

Vi har gang i det helt store terasseprojekt herhjemme :banan: og kunne godt bruge inspiration til indretning.

Must haves er spiseplads og grill samt sofa/lounge område.
Ønsker er plads til hyndeboks, plantebord og (tør jeg drømme) et lille vægdrivhus.

Vi har lige købt et nyt havebord som er 3 m langt samt nye stole så det skal genbruges. Vi har et lounge sæt, men kunne godt købe nyt hvis det skulle være.

Søger inspiration til indretningen, men også konkrete møbler og hyggeting.

Der er sol hele dagen, men skygge om aftenen, får vi brug for afskygning (parasol, pavillon??)

På vest siden af huset får vi en lille terasse på 1.5x3 m som skal “ego”- indrettes til to voksne der drikker G&T i aftensolen efter børnene er gået i seng. Forslag til konkrete møbler modtages gerne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Indretning af ny terasse

Indlægaf Æble » 19. jun 2019, 08:37

Slet ingen?

Nu er gartneren kommet og halvdelen af hven er ved at blive gravet op til fliser rundt om terrassen. Det ser lidt vildt ud, men skal nok blive godt.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Indretning af ny terasse

Indlægaf Misantropen » 19. jun 2019, 08:47

I kunne opdele det, evt. med nogle flytbare krukker/bede eller skillevægge så pladsen nemt kan udviddes hvis det er nødvendigt.

Forældredelen kunne være hyggelig at lave i stil med et orangeri, men hvor det så her er afgrænset af klatreplanter og espalier fx. Hvis det er muligt kan I lave en pergola. I stedet for planter kan I i stedet bruge sejl eller stof ligesom et gardin hvis det bliver for mørkt med planter.

Det kunne også være ligesom en himmelseng med udsigt over haven, men det er måske lidt besværligt hvis I skal drikke :D
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Indretning af ny terasse

Indlægaf Misantropen » 19. jun 2019, 09:07

Jeg er på vej ud af døren så jeg kan ikke nå at finde en masse billeder, men her er lidt forslag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Indretning af ny terasse

Indlægaf avdotja » 19. jun 2019, 15:39

Jeg ville placere sofagruppen lige ud for køkkendøren, grillen for enden af den smalle del (der hvor der står 3,5m) og så spisebordet langs med hækken (den væg hvor der står 8m).

Jeg ved godt at nogen vil foretrække direkte adgang til gril/spiseområde fra køkkenet af, men på hverdagseftermiddage, tænker jeg at det er sofaen man vil få brugt mest og derfor ville jeg give den den mest prominente (og lettilgængelige) plads.

Jeg tror også jeg ville stjæle misantropens ide om plante-/krukkeafskillelse af de to områder og synes det ligner at der, i den forbindelse, også kunne blive plads til et plantebord ved siden af trappen der går med i haven? Hyndeboks ville jeg prøve at få plads til i sofaområdet, ved væggen der vender ind mod køkkenet (medmindre det er glasdøre selvfølgelig).
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Indretning af ny terasse

Indlægaf Æble » 27. jun 2019, 17:29

Jeg snakker lidt videre :lol:

Vi har fundet nogle sofaer og borde samt stole til ego-terrassen.

Gulvet er lagt og de er begyndt på flisebelægningen rundt om :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Indretning af ny terasse

Indlægaf Æble » 27. jun 2019, 17:31

Mht jeres input om krukke opdeling så har keg overvejet sådan nogle lidt brede plantekassens med et net eller hegn som der kan vokse klematis eller sådan noget op af. Kan klematis godt vokse i krukker?
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Indretning af ny terasse

Indlægaf avdotja » 27. jun 2019, 20:12

Jeg aner intet om planter, men hvis det var min terrasse, tror jeg at jeg ville forsøge at plante en masse krydderurter istedet for almindelige blomster. De dufter fantastisk og så har man dem lige ved hånden, når der skal laves mad.
1

Tilbage til "Bolig"