Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Anilara » 31. maj 2019, 01:11

Hvad tænker I det koster at få en vvs'er ud til bare at fikse udskiftning af en bundventil, eller noget andet, så knapperne på toilettet virker?
I øjeblikket kan det ikke trække ud :sarkasme:
Jeg har ingen anelse om den slags koster 500 eller 2000...
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Artem » 31. maj 2019, 01:17

Et godt bud er nok der midt i mellem.
En VVS koster omkring 500 kr i timen, og han skal nok bruge en time på det. Plus reservedel til måske også 500 kr.
Ellers koster et nyt toilet jo kun 1000 kr i dag.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf DenBruneMunk » 31. maj 2019, 06:15

Oftest kan du jo åbne toppen af toilet og tage udløbsventilen ud og rense i afkalkningsmiddel? Det er ofte ikke særligt kompleks og når du har den del ude, så kan du afkalke indvendig i tanken, så svømmeren som stopper den fra at fylde for lidt/meget vand på, også gøres god igen.

Nogle gange kan du enkelt få hældt lidt afkalker i tanken uden at rode med nogle elementer, og bare vente 30 mins og så trække ud, da knapperne så nok få førelighed tilbage, hvis de er kalket fast.
2
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Lys » 31. maj 2019, 06:52

DenBruneMunk skrev:Oftest kan du jo åbne toppen af toilet og tage udløbsventilen ud og rense i afkalkningsmiddel? Det er ofte ikke særligt kompleks og når du har den del ude, så kan du afkalke indvendig i tanken, så svømmeren som stopper den fra at fylde for lidt/meget vand på, også gøres god igen.

Nogle gange kan du enkelt få hældt lidt afkalker i tanken uden at rode med nogle elementer, og bare vente 30 mins og så trække ud, da knapperne så nok få førelighed tilbage, hvis de er kalket fast.


Her ville jeg også starte. Hvis du kan få toppen af cisternen af, ville jeg hælde en flaske eddikesyre (alt efter hvor meget vand cisternen rummer) i og lad det stå natten over. Evt skal du lige hive ventilen/flyveren fri.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf DenBruneMunk » 31. maj 2019, 06:55

Lys skrev:
DenBruneMunk skrev:Oftest kan du jo åbne toppen af toilet og tage udløbsventilen ud og rense i afkalkningsmiddel? Det er ofte ikke særligt kompleks og når du har den del ude, så kan du afkalke indvendig i tanken, så svømmeren som stopper den fra at fylde for lidt/meget vand på, også gøres god igen.

Nogle gange kan du enkelt få hældt lidt afkalker i tanken uden at rode med nogle elementer, og bare vente 30 mins og så trække ud, da knapperne så nok få førelighed tilbage, hvis de er kalket fast.


Her ville jeg også starte. Hvis du kan få toppen af cisternen af, ville jeg hælde en flaske eddikesyre (alt efter hvor meget vand cisternen rummer) i og lad det stå natten over. Evt skal du lige hive ventilen/flyveren fri.

:) Tænk, jeg havde simpelthen glemt "cisternen" og googlede det, umuligt, så tak for lige at skrive det korrekt.

Anyways, det er ikke svært og det løser meget, bare at får lov at arbejde lidt inden man skyller ud, så burde "knapper" virke igen.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Lys » 31. maj 2019, 06:57

DenBruneMunk skrev:
Lys skrev:
DenBruneMunk skrev:Oftest kan du jo åbne toppen af toilet og tage udløbsventilen ud og rense i afkalkningsmiddel? Det er ofte ikke særligt kompleks og når du har den del ude, så kan du afkalke indvendig i tanken, så svømmeren som stopper den fra at fylde for lidt/meget vand på, også gøres god igen.

Nogle gange kan du enkelt få hældt lidt afkalker i tanken uden at rode med nogle elementer, og bare vente 30 mins og så trække ud, da knapperne så nok få førelighed tilbage, hvis de er kalket fast.


Her ville jeg også starte. Hvis du kan få toppen af cisternen af, ville jeg hælde en flaske eddikesyre (alt efter hvor meget vand cisternen rummer) i og lad det stå natten over. Evt skal du lige hive ventilen/flyveren fri.

:) Tænk, jeg havde simpelthen glemt "cisternen" og googlede det, umuligt, så tak for lige at skrive det korrekt.

Anyways, det er ikke svært og det løser meget, bare at får lov at arbejde lidt inden man skyller ud, så burde "knapper" virke igen.


Ingen årsag:) Til gengæld har jeg fået skrevet “flyveren” i stedet for “flyderen”.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf DenBruneMunk » 31. maj 2019, 07:09

Lys skrev:Ingen årsag:) Til gengæld har jeg fået skrevet “flyveren” i stedet for “flyderen”.

Kært barn, har mange navne :) Svømmeren er vist også i spil for nogle der.

Nå, jeg vil også gerne lige tilføje at sidst jeg rodede med mit gustavsberg, så fandt jeg en guide på youtube, som forklarede yderligere hvordan man tog den udløbsventil stykke korrekt ud, da jeg havde prøvet før men fejlet, da den lige skulle have et hak nede i bunden som jeg ikke fik helt på plads, da jeg jo ikke vil presse noget uden at frygte plastik knækkede. Så jo, god hjælp på youtube er der også for ikke-vvs toilet rengørings tip.

Der er helt sikkert nogle vvs'r som er blevet bare en smule fattigere, når meget nu findes som hjælp på youtube, eller også laver de nu vigtigere ting end at rense udløbsventiler :)
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Anilara » 31. maj 2019, 10:47

Tak for jeres svar.
Jeg har faktisk selv kigget på youtube, og tænkte det så let ud. Dog er problemet her ikke at vandet løber eller noget, bare at knapperne er "løse" og derfor ikke kan trykkes på. Derfor tænkte jeg der var et andet problem i spil, men det kan godt være jeg skal give det andet en chance først.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Lys » 31. maj 2019, 11:33

Anilara skrev:Tak for jeres svar.
Jeg har faktisk selv kigget på youtube, og tænkte det så let ud. Dog er problemet her ikke at vandet løber eller noget, bare at knapperne er "løse" og derfor ikke kan trykkes på. Derfor tænkte jeg der var et andet problem i spil, men det kan godt være jeg skal give det andet en chance først.


Hvis cisternen ikke tager vand ind, fordi den der svømmer sidder fast, så virker knappen ikke. Sådan fungerer mit wc i hvert fald
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf DenBruneMunk » 31. maj 2019, 12:24

Lys skrev:
Anilara skrev:Tak for jeres svar.
Jeg har faktisk selv kigget på youtube, og tænkte det så let ud. Dog er problemet her ikke at vandet løber eller noget, bare at knapperne er "løse" og derfor ikke kan trykkes på. Derfor tænkte jeg der var et andet problem i spil, men det kan godt være jeg skal give det andet en chance først.


Hvis cisternen ikke tager vand ind, fordi den der svømmer sidder fast, så virker knappen ikke. Sådan fungerer mit wc i hvert fald

Præcis, den kan jo også kalkes til, og så kan den altså ikke bevæge sig.

Den er så oftest jo i toppen af cisternen, så er det jo bare at hælde lidt afkalker over den, og vente på den "falder ned", så den åbner for vend igen. Du kan nok selv presse den ned, nogle gange sidder kalken i flager derinde i, og så ryger de af og kommer ud eller falder til bunds i cisternen.
Derfor kan en børste også være fornuftig til at løsne flager, og lige få bunden fejet :) så kalk løber ud i toilet og væk.
0
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf MrMister » 31. maj 2019, 14:48

Er det væghængt med trykplade på væggen?
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Anilara » 31. maj 2019, 15:01

Nå, der er nogle tapper der knækket af, og det er et spørgsmål om tid før hele lortet skal skiftes :sarkasme:
Så.. Det bliver et nyt toilet på mandag.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Anilara » 31. maj 2019, 15:02

MrMister skrev:Er det væghængt med trykplade på væggen?

Nej, det er oven på cisternen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Lys » 31. maj 2019, 15:31

Anilara skrev:Nå, der er nogle tapper der knækket af, og det er et spørgsmål om tid før hele lortet skal skiftes :sarkasme:
Så.. Det bliver et nyt toilet på mandag.


Fedt. Der er jo nærmest ingenting i denne verden, man hellere vil bruge penge på, end et toilet...
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Toiletknapper i stykker. Pris for hjælp?

Indlægaf Anilara » 31. maj 2019, 15:43

Lys skrev:
Anilara skrev:Nå, der er nogle tapper der knækket af, og det er et spørgsmål om tid før hele lortet skal skiftes :sarkasme:
Så.. Det bliver et nyt toilet på mandag.


Fedt. Der er jo nærmest ingenting i denne verden, man hellere vil bruge penge på, end et toilet...

Nej.. Yolo.
0

Tilbage til "Bolig"