Erfaring med EVA fitness gulv?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Artem » 12. maj 2019, 15:50

Har en "gildesal" i kælderen som er det sidste rum jeg mangler at renovere.
Der er kork gulv i dag, som også ville være fint nok hvis det ikke var fordi mange af dem er er gået løse og i stykker.

En af de primære grunde til at jeg aldrig har fået renoveret det rum er at jeg ikke har vidst hvad jeg skulle bruge det til, hvorfor det ind til videre har været det store pulterkammer.
Men tænker at jeg vil lave en lille form for motionscenter, sammen med gæsteværelse til mig selv på de varme sommerdage, hvor min kælder altid er sval.
I den forbindelse jeg lidt faldet over fitness gulv af EVA Skum. Hvor jeg har prøvet at se på det de har i Biltema og Thansen. Begge steder rimeligt billigt, hvor jeg synes bedst om det som Biltema har.
https://www.biltema.dk/fritid/traning/f ... 2000031674

Spørgsmålet er bare om det reelt er godt at bruge som direkte gulv? For jeg vil fjerne det gamle kok gulv og ligger det her direkte på betongulvet i hele rummet.

Ved at den type gummi gulv man bruger i fitness centre er noget tykkere, og på den måde en helt anden kvalitet. Men i stedet for omkring 100 kr pr m2 taler vi også nærmere 400 kr og mere.

Nogen der har erfaring med denne type tynde fitness gulve af EVA Skum?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Sof » 12. maj 2019, 16:58

Jeg har ikke nogen egentlig erfaring, men den type måtte ville jeg ikke betragte som en gulvløsning på større arealer. Det er mere som at have en yogamåtte i andet format. Vil tro at det meget hurtigt bliver grimt og er for tyndt til at bruge som gulv.

De minder meget om den slags legegulve mange har til deres børn, jeg tror at hvis du besøgte en forhandler så er “gulvet” blødere end du regner med.

Kan du måske lægge noget linoleum eller lign i stedet?
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Artem » 12. maj 2019, 18:00

Sof skrev:Jeg har ikke nogen egentlig erfaring, men den type måtte ville jeg ikke betragte som en gulvløsning på større arealer. Det er mere som at have en yogamåtte i andet format. Vil tro at det meget hurtigt bliver grimt og er for tyndt til at bruge som gulv.

De minder meget om den slags legegulve mange har til deres børn, jeg tror at hvis du besøgte en forhandler så er “gulvet” blødere end du regner med.

Kan du måske lægge noget linoleum eller lign i stedet?

Ja det er vil det samme som den type legegulve du taler om. Men kender ikke lige nogle med små børn hvor jeg kan "teste" det.
Har netop set det ved forhandler. Altså Biltema og Thansen. Men de har ikke lagt noget gulv, men har bare sådan 4 stk bundtet sammen med en folie om. Det fra Thansen virker lovligt blødt. Mens det fra Biltema har en mere tilpas håndhed efter min mening.

Men jeg er helt klar over at der vil være ulemper ved det gulv, som at det ikke rigtigt er til at vaske. Hvor man altså mest bare kan støvsuge det. Omvendt er det vil ikke være end et tæppe. Ja og hvis man skulle spilde noget, er det trods alt til at vaske en plet væk.

Der er flere grunde til at jeg overvejer det gulv. Min kælder er fri ud mod vejen, mens ellers helt jorddækket mod baghaven, hvor denne gildesal er.
Det gør at rummet kommer til at lugte af kælder hvis jeg lukker døren, så der må være lidt fugt selv om det ikke er synligt. Jeg vil derfor helst ikke ligge trægulv der inde.
Har klinker i de andre rum jeg har renoveret i kælderen sammen med gulvvarme. Men vil helst ikke skulle til at brække gulvet op her, sammen med at jeg godt kan lide ideen om at det er svalt om sommeren. Men klinker på et kældergulv uden gulvvarme er meget koldt at gå på, hvorfor jeg gerne vil have et mere "varmt og isolerende" gulv. Ja og hvis jeg ender med at bruge det som motionsrum, så er klinker og frie vægte ikke lige den bedste kombi.

Med linolium er det desværre ikke noget jeg selv kan ligge. Da rummet er 5x6 meter og derfor for bred til en bane. Hvorfor det skal limes fast og svejses i samlingerne. Hvor det koster omkring 1000 kr pr m2.
Som den handyman jeg er, vil jeg helst have noget gulv jeg selv kan ligge.
De fleste forme for klikgulve har en kerne af noget MDF osv. Som jeg helst ikke vil have i et rum hvor der kan være lidt fugt. Det var naturligvis muligt med korkfliser igen. Virker bare lidt dumt at fjerne de gamle for at ligge tilsvarende.
Har også overvejet bare at ligge noget nålefilt, Billigt og simpelt, men er igen lidt bange for evt fugt...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Artem » 12. maj 2019, 21:20

Hmm nu har jeg næsten brugt hele aften på at søge noget mere på fitness gulv og følgende gummigulv.
For sådan et EVA skumgulv er nok for skrøbeligt.
Mens et rigtigt gummigulv nærmest kan holde til ALT.
Så tror det ender med det her.
https://lcgear.dk/products/gummigulv-med-lige-kanter
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Misantropen » 12. maj 2019, 22:44

Hvilken form for træning skal du lave?
Skal du træne i sko eller bare fødder?
Skal træningen være på maskiner på gulvet?

Forskellige typer træninger kræver forskellige typer underlag :) Jeg ville ikke vælge det første du viser. Måske til gymnastik, yoga eller pilates, men ikke til træning hvor man bevæger sig meget og har brug for et ordentligt og fast underlag. Jeg ville personligt heller ikke vælge et gulv der ikke kunne rengøres ordentligt med en kost/moppe/støvsuger, uanset mulighederne for gennemtræk og udluftning, men det er måske mere end smagssag end en nødvendighed.

Nålefilt virker meget robust, men det kan give nogle seriøse vabler og brændemærker hvis man falder :gisp: :lol: Jeg synes heller ikke det er godt fx at sjippe på, men til gengæld synes jeg ikke det er koldt hvis man træner i bare fødder.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Misantropen » 12. maj 2019, 22:45

Artem skrev:Hmm nu har jeg næsten brugt hele aften på at søge noget mere på fitness gulv og følgende gummigulv.
For sådan et EVA skumgulv er nok for skrøbeligt.
Mens et rigtigt gummigulv nærmest kan holde til ALT.
Så tror det ender med det her.
https://lcgear.dk/products/gummigulv-med-lige-kanter

Jeg ved ikke om det er fordi siden evt. er maskinoversat, men jeg synes den virker lidt suspekt :/
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf fisken80 » 13. maj 2019, 04:36

Hvis rummet er fugtigt bliver sådan et gulv så ikke med tiden fugtigt? Og kommer til at lugte? Det ville være min frygt.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Artem » 13. maj 2019, 14:26

Misantropen skrev:Hvilken form for træning skal du lave?
Skal du træne i sko eller bare fødder?
Skal træningen være på maskiner på gulvet?

Forskellige typer træninger kræver forskellige typer underlag :) Jeg ville ikke vælge det første du viser. Måske til gymnastik, yoga eller pilates, men ikke til træning hvor man bevæger sig meget og har brug for et ordentligt og fast underlag. Jeg ville personligt heller ikke vælge et gulv der ikke kunne rengøres ordentligt med en kost/moppe/støvsuger, uanset mulighederne for gennemtræk og udluftning, men det er måske mere end smagssag end en nødvendighed.

Nålefilt virker meget robust, men det kan give nogle seriøse vabler og brændemærker hvis man falder :gisp: :lol: Jeg synes heller ikke det er godt fx at sjippe på, men til gengæld synes jeg ikke det er koldt hvis man træner i bare fødder.

Det meste af min træning foregår i ude i byen, er bare som supplement jeg gerne vil kunne træne lidt hjemme. Som primært vil være med frie vægte som jeg har lidt af. Hvor jeg gerne vil have en træningsbænk til. Ja og så kunne jeg også godt tænke mig en ro-maskine.

Ellers skal rummet stadig bruges til opbevarer med flere meter reolplads, og har også mine cykler til at stå der inde, og laver også nogle gange lidt små reperationer der.
Ja og så vil jeg som sagt have en seng der. Som gør at jeg kan sove der på de varme sommernætter hvor jeg ellers er ved at blive sindsyg.

Tror det skal være det rigtige gummigulv. Spørgsmålet er bare om det skal være med lige sider, eller puzzle... Kan ikke lige følge det med at siden virker maskineoversat. Men nu har jeg været ved at undersøge nærmere, og synes det virker ganske troværdigt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Artem » 13. maj 2019, 14:29

fisken80 skrev:Hvis rummet er fugtigt bliver sådan et gulv så ikke med tiden fugtigt? Og kommer til at lugte? Det ville være min frygt.

Rummet er som sådan ikke fugtig. Det kommer bare til at lugte af kælder med lukket dør.
Der skal jeg have set på væggende hvor jeg måske har en løsning.
Det gode ved ægte gummigulv er at det nærmest ikke er modtagelig for noget som helst. Ja og hvis der skulle komme noget på, kan man bare tage et felt op og gøre det rent.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Misantropen » 13. maj 2019, 15:56

Artem skrev:
Misantropen skrev:Hvilken form for træning skal du lave?
Skal du træne i sko eller bare fødder?
Skal træningen være på maskiner på gulvet?

Forskellige typer træninger kræver forskellige typer underlag :) Jeg ville ikke vælge det første du viser. Måske til gymnastik, yoga eller pilates, men ikke til træning hvor man bevæger sig meget og har brug for et ordentligt og fast underlag. Jeg ville personligt heller ikke vælge et gulv der ikke kunne rengøres ordentligt med en kost/moppe/støvsuger, uanset mulighederne for gennemtræk og udluftning, men det er måske mere end smagssag end en nødvendighed.

Nålefilt virker meget robust, men det kan give nogle seriøse vabler og brændemærker hvis man falder :gisp: :lol: Jeg synes heller ikke det er godt fx at sjippe på, men til gengæld synes jeg ikke det er koldt hvis man træner i bare fødder.

Det meste af min træning foregår i ude i byen, er bare som supplement jeg gerne vil kunne træne lidt hjemme. Som primært vil være med frie vægte som jeg har lidt af. Hvor jeg gerne vil have en træningsbænk til. Ja og så kunne jeg også godt tænke mig en ro-maskine.

Ellers skal rummet stadig bruges til opbevarer med flere meter reolplads, og har også mine cykler til at stå der inde, og laver også nogle gange lidt små reperationer der.
Ja og så vil jeg som sagt have en seng der. Som gør at jeg kan sove der på de varme sommernætter hvor jeg ellers er ved at blive sindsyg.

Tror det skal være det rigtige gummigulv. Spørgsmålet er bare om det skal være med lige sider, eller puzzle... Kan ikke lige følge det med at siden virker maskineoversat. Men nu har jeg været ved at undersøge nærmere, og synes det virker ganske troværdigt.

Jeg læste det som at soveværelset og det her rum skulle være to separate rum. Min fejl :)

Men ang. "tæppegulv" så ville jeg vælge det der er lettest at flytte rundt. Både så det kan luftes udenfor ved behov eller gemmes væk hvis du har brug for gulvpladsen.

Ang. siden og at den evt. er maskinoversat. Der er sære formuleringer, sammensatte ord der er delt, sproget er dansk og engelsk(det er måske meningen :lol:)
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Artem » 13. maj 2019, 21:38

Misantropen skrev:Jeg læste det som at soveværelset og det her rum skulle være to separate rum. Min fejl :)

Men ang. "tæppegulv" så ville jeg vælge det der er lettest at flytte rundt. Både så det kan luftes udenfor ved behov eller gemmes væk hvis du har brug for gulvpladsen.

Ang. siden og at den evt. er maskinoversat. Der er sære formuleringer, sammensatte ord der er delt, sproget er dansk og engelsk(det er måske meningen :lol:)

Det er et stort rum på 33 m2

Jeg har jo ikke brug for pladsen, er en mand i et hus på 139 m2 med fuld kælder, plus udestue, garage osv. Hvor jeg samlet har 340 m2 under tag.
Men i stedet for bare at bruge det rum til et stort pulterkammer vil jeg gerne bruge det lidt mere fornuftigt og er som sagt det eneste rum jeg ende ikke har renoveret siden jeg overtog huset i 2012 år. Så det generer mig lidt at have det her rum i huset som ligner lort.

Som sagt virker det firma seriøst nok, det ser godt nok ikke ud til at tjene for mange penge. Men efter det jeg kan finde ud af er det en fysioterapeut der ejer et crossfit center i Aabenraa. Hvor han sikkert har manglet et sted at købe trænings udstyr til en god pris, og har så fundet det i udlandet, og tænkte at det kan han også sælge her i landet, og har lavet en webshop.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Misantropen » 25. feb 2023, 23:28

Artem skrev:

Hvad endte du med at gøre og hvordan blev resultatet?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Artem » 26. feb 2023, 21:51

Misantropen skrev:
Artem skrev:

Hvad endte du med at gøre og hvordan blev resultatet?

Jeg endte med at købe 15 mm gummigulv.

Rigtig fin kvalitet. Det stank noget af gummi den første måned, men ellers er jeg rigtig godt tilfreds med det.
Eneste minus er er det meget modtagelig for skidt. Så hvis man går ind på det i sko som man har haft på ude kommer der spor. Men det kan både vaskes og støvsuges.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Misantropen » 26. feb 2023, 22:39

Artem skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:

Hvad endte du med at gøre og hvordan blev resultatet?

Jeg endte med at købe 15 mm gummigulv.

Rigtig fin kvalitet. Det stank noget af gummi den første måned, men ellers er jeg rigtig godt tilfreds med det.
Eneste minus er er det meget modtagelig for skidt. Så hvis man går ind på det i sko som man har haft på ude kommer der spor. Men det kan både vaskes og støvsuges.

Er det dem fra Biltema du linker til i startindlægget?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Erfaring med EVA fitness gulv?

Indlægaf Artem » 26. feb 2023, 22:52

Misantropen skrev:
Artem skrev:
Misantropen skrev:
Artem skrev:

Hvad endte du med at gøre og hvordan blev resultatet?

Jeg endte med at købe 15 mm gummigulv.

Rigtig fin kvalitet. Det stank noget af gummi den første måned, men ellers er jeg rigtig godt tilfreds med det.
Eneste minus er er det meget modtagelig for skidt. Så hvis man går ind på det i sko som man har haft på ude kommer der spor. Men det kan både vaskes og støvsuges.

Er det dem fra Biltema du linker til i startindlægget?

Nej gummigulvet fra lcgear.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Bolig"