Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf HerErJeg » 18. apr 2019, 06:39

De har fået smag for at ringe til mig, og hold nu kæft hvor der ellers sælges frygt i metermål.
Uanset hvad jeg siger, så er der et modsvar til den dårlige samvittighed, og det pisser mig totalt af.
For en sjælden gangs skyld hamrer jeg altså røret på.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26584

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf Santa » 18. apr 2019, 06:49

Det gør jeg muligvis, men som med alle andre sælgere, hører jeg aldrig andet end: "Hej, jeg ringer fra xxxxx, for at fortælle dig om et godt ti.....", før jeg lægger på og blokerer nummeret.
Jeg føler mig på ingen måde forpligtet til høflighed overfor uopfordret telesalg, ligesom jeg ville smække hoveddøren i prompte, hvis de stod foran min dør med samme smøre.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf JoyNips » 18. apr 2019, 07:08

Ja, hvis du har taget sådan en test fra Verisure eller Falck, så er de tæt på umulige at slippe af med igen. Vi havde dem og G4S ude at gå vores hus igennem og vi valgte faktisk G4S fordi Verisure var ret emsige og ringede dagligt for at høre om vi havde besluttet os.

De ringer ikke uden at du selv har givet dem dit nummer.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf HerErJeg » 18. apr 2019, 07:15

JoyNips skrev:Ja, hvis du har taget sådan en test fra Verisure eller Falck, så er de tæt på umulige at slippe af med igen. Vi havde dem og G4S ude at gå vores hus igennem og vi valgte faktisk G4S fordi Verisure var ret emsige og ringede dagligt for at høre om vi havde besluttet os.

De ringer ikke uden at du selv har givet dem dit nummer.

Jeg har helt sikkert ikke taget nogen test. Andre har måske, hvis de er typen der lover gaver for nye medlemmer?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf twinkle » 18. apr 2019, 07:16

Nu er vi kunder hos verisure, så de generer ikke os :lol:
Men G4S er også ret vedholdende, og ringer jævnligt fordi vi en gang fik et tilbud fra dem.

Jeg et helt generelt stoppet med at tage telefonen, hvis det er en nummer jeg ikke kender. På min telefonsvarer siger jeg, at hvis jeg skal ringe tilbage skal vedkommende indtale en besked, alternativt sende en SMS. Og så slår jeg de fleste numre op, mange telemarketing selskaber er registeret hos fx krak.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf heysamaysa » 18. apr 2019, 07:51

jeg synes ikke de kimer mig ned, men jeg har også fået et opkald fra dem fra tid til anden. og de er helt ligeglade med at jeg fortæller at min veninde faktisk er verisurekonsulent.

jammen seriøst sælger? tror du at du kan overtale mig til at købe alarm hos jer når min veninde ikke kan? jeg ville da heller vælge at købe fra hende hvis jeg absolut skulle have alarm. man må godt nok sige de er ihærdige!
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf fisken80 » 18. apr 2019, 14:39

Santa skrev:Det gør jeg muligvis, men som med alle andre sælgere, hører jeg aldrig andet end: "Hej, jeg ringer fra xxxxx, for at fortælle dig om et godt ti.....", før jeg lægger på og blokerer nummeret.
Jeg føler mig på ingen måde forpligtet til høflighed overfor uopfordret telesalg, ligesom jeg ville smække hoveddøren i prompte, hvis de stod foran min dør med samme smøre.


Ditto. Jeg har ikke bedt dem og at ringe og jeg føler mig ikke forpligtet til at være høflig, og slet ikke når de ringer mens jeg er på arbejde. Så jeg lægger på så snart jeg hører ordene “jeg ringet fra...”

Men som regel hører jeg slet ikke min telefon, da den altid er på lydløs.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf hotlips » 18. apr 2019, 14:51

Der er mange underskriftindsamlinger der også giver ens nummer videre nu og så vælter det ind med den slags opkald.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf Myresluger » 18. apr 2019, 15:28

Jeg er også blevet ringet op af dem. Jeg spurgte hvor de har mit nummer fra. Det måtte være fra en konkurrence - som jeg ikke deltager i. Nå, men så måtte det være den der havde haft nummeret før.. jeg har haft nummeret i 3 år. Fusk og humbug - de forsøger at bilde en ind at de samarbejder med politiet osv..
0
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf MissB » 18. apr 2019, 15:33

Myresluger skrev:Jeg er også blevet ringet op af dem. Jeg spurgte hvor de har mit nummer fra. Det måtte være fra en konkurrence - som jeg ikke deltager i. Nå, men så måtte det være den der havde haft nummeret før.. jeg har haft nummeret i 3 år. Fusk og humbug - de forsøger at bilde en ind at de samarbejder med politiet osv..


Det var samme besked her. At jeg må have deltaget i en konkurrence om alarmer. Jeg har haft samme alarmfirma i over 6 år. Så måtte det være en der tidligere har haft nummeret. Det har jeg haft i over 12 år.

Jeg fik talt med en overordnet og gav besked på at jeg ville gå videre med at det, hvis de blev ved med at kontakte mig. Og at jeg ønskede at på skrift, at de ikke ville kontakte mig igen.
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf Fynerfin82 » 18. apr 2019, 17:01

Jeg er også blevet ringet op er utal af gange. Og fortæller dem pænt hver gang at jeg ikke er interesseret. I de perioder, hvor de ringer dagligt knalder jeg bare røret på. Med 2 mindre børn, tør jeg ikke lade være med at tage telefonen, for tænk nu hvis...
1
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf Lys » 18. apr 2019, 17:07

Hvis I er sikre på, at I ikke har givet samtykke til at de må ringe jer op, så vil jeg foreslå at I melder det til Forbrugerombudsmanden, for det er ikke lovligt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf dgd2007 » 18. apr 2019, 17:38

Det tror jeg ikke - de gange jeg er kommet til at tage den, har det mest været "Windows Technical Service" eller sådan noget - med indisk accent. :genert:

Men generelt er jeg holdt op med at tage den hvis jeg ikke kender nummeret, eller det ser mærlkeligt ud. Fx med danske start "+45" men så alt for mange cifre bagefter. Men irriterende er det alligevel.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf DenBruneMunk » 18. apr 2019, 17:50

dgd2007 skrev:Men generelt er jeg holdt op med at tage den hvis jeg ikke kender nummeret, eller det ser mærlkeligt ud. Fx med danske start "+45" men så alt for mange cifre bagefter. Men irriterende er det alligevel.

Så har du sikkert set forkert, der findes ingen internationale landekoder som starter med +45 udover Danmark, det er helt slået fast for flere lande, der er regioner derude som har +35x og flere der men du har ikke set +45 og et nummer med mere end 8 tal. Men du kan jo have set forkert, det er det som er hele pointen i at bruge +345 så kan folk se 45 og tror det er dansk. Det er sket ofte.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf dgd2007 » 18. apr 2019, 18:00

DenBruneMunk skrev:Så har du sikkert set forkert, der findes ingen internationale landekoder som starter med +45 udover Danmark, det er helt slået fast for flere lande, der er regioner derude som har +35x og flere der men du har ikke set +45 og et nummer med mere end 8 tal. Men du kan jo have set forkert, det er det som er hele pointen i at bruge +345 så kan folk se 45 og tror det er dansk. Det er sket ofte.

Arh, så blind er jeg trods alt ikke. Jeg ved ikke hvordan de gør det, men jeg er ret sikker. Der er desværre ingen af dem der er så nye at de er på mine sneste opkald. Eller skulle jeg nok vise dig det.

Billede
1

Tilbage til "Bolig"