Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25612

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. apr 2019, 07:11

DenBruneMunk skrev:
Zonta skrev:Samme her. Og præcis det samme med de "reelle" numre - de står også to cifre ad gangen på min telefon.

Ok, det gør det så aldrig her, min samsung viser altid nummer i en række uden mellem rum, jo, der er så alternative apps som man kan hente til dialer, og sætte den til at vise nummer med mellemrum, måske kan samsung dialer også :)

Madam Pomfrey skrev:Det her er fra min opkalds liste. De 2 opkald kom med måske 10 minutters mellemrum.
Og jeg kan godt tælle til 8, og se når det er et alm dansk nummer med 8 cifre der ringer op til mig, for så står de delt i 2 cifre.

Det opkald fra Frankrig, har måske været når Notra Dame brændte så ville noget familie lige fortælle det :blomst: (+33 er Frankrig)


kender ingen franskmænd...;)
Men det var nu også ligegyldigt, det var mere din hårdnakkede påstand om at det ikke lader sig gøre at få et +45 opkald med mere end 8 cifre efter landekoden.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. apr 2019, 07:16

Madam Pomfrey skrev:
DenBruneMunk skrev:
Zonta skrev:Samme her. Og præcis det samme med de "reelle" numre - de står også to cifre ad gangen på min telefon.

Ok, det gør det så aldrig her, min samsung viser altid nummer i en række uden mellem rum, jo, der er så alternative apps som man kan hente til dialer, og sætte den til at vise nummer med mellemrum, måske kan samsung dialer også :)

Madam Pomfrey skrev:Det her er fra min opkalds liste. De 2 opkald kom med måske 10 minutters mellemrum.
Og jeg kan godt tælle til 8, og se når det er et alm dansk nummer med 8 cifre der ringer op til mig, for så står de delt i 2 cifre.

Det opkald fra Frankrig, har måske været når Notra Dame brændte så ville noget familie lige fortælle det :blomst: (+33 er Frankrig)


kender ingen franskmænd...;)
Men det var nu også ligegyldigt, det var mere din hårdnakkede påstand om at det ikke lader sig gøre at få et +45 opkald med mere end 8 cifre efter landekoden.

Og det stod jeg ved, indtil jeg kunne erfare de også blev brugt på det offentlige net. Det havde jeg ikke set.
Og jo, fordi man ikke har set/hørt, så behøver det ikke altid være sådan, det er korrekt.

Jeg er så heldig at jeg aldrig selv har haft danske opkald som er spoofed med 9 cifre efter +45 eller haft en app som cutted i telefon nummer, så blev den fjernet meget hurtigt igen.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf paint » 19. apr 2019, 07:37

RavenClaw skrev:
DenBruneMunk skrev:
RavenClaw skrev:Lad mig give et eksempel:

Billede

Fedt eksempel, det er desværre bare en mobil telefon fejl, du ser der, da den ikke håndterer +45" "xx" "xx" "xx" "xx :)

Troede da , her var ment +45 12 34 56 78 9


Det er blot fra nettet. Jeg ser ofte opslag på Facebook, hvor folk spørger ind til numre, der er 7- eller 9-cifrede, hvor de altså er blandet pænt sammen i telefonerne med de normale 8-cifrede numre.


Der findes en app, der kan hentes (jeg ved ikke hvor). Med den kan du få lige nøjagtig den landekode du ønsker foran nummeret. Så vidt jeg har hørt, skulle den være lavet af en serbisk hackergruppe, som sælger den - sikkert på det mørke net (vil jeg gætte på)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Bliver I også ringet op af Verisure alarmer?

Indlægaf KIM K » 21. apr 2019, 05:49

HerErJeg skrev:De har fået smag for at ringe til mig, og hold nu kæft hvor der ellers sælges frygt i metermål.
Uanset hvad jeg siger, så er der et modsvar til den dårlige samvittighed, og det pisser mig totalt af.
For en sjælden gangs skyld hamrer jeg altså røret på.



Send dem en mail hvor det gøres tindrende klart at du ikke ønsker at blive kontaktet fremadrettet, det skal de respektere jf. forbrugeraftaleloven, og det uanset om de måtte mene du har givet samtykke til at kunne kontaktes eller ej.
Et samtykke til at blive kontaktet af erhvervsdrivende gælder ikke i al evighed. Det gælder kun så længe du ønsker, og kan ophæves til enhver tid.

Skru bissen på og skriv du ikke vil tøve med at klage til Forbrugerombudsmanden hvis de kontakter dig igen som Lys skriver.
Jeg har selv været møllen igennem, hvor et teleselskab ringede til mig morgen, middag og aften, selvom jeg flere gange havde frabedt mig de kontaktede mig.

Til sidst skrev jeg et vredt brev (eller også var det en mail) og truede med at klage til Forbrugerombudsmanden hvis de kontaktede mig igen.
Det hjalp, de har ikke ringet til mig siden.
0

Tilbage til "Bolig"