Havetrampolin?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Havetrampolin?

Indlægaf Allmost_Famous » 17. apr 2019, 19:33

Jeg overvejer at købe en havetrampolin. Vi har en have på størrelse med et frimærke, så den vil selvfølgelig komme til at fylde godt i landskabet.

Jeg er ikke villig til at kyle en hel masse penge efter sådan et skrummel, så det ville nok blive fra et byggemarked. Gerne en af de helt billige, som eksempelvis denne her: https://www.jemogfix.dk/trampolin-ø426- ... 0/9045352/

Men beder man bare om, at det så bliver en knirkende øjenbæ, når man ikke vil bruge flere tusinde på den?

Min plan ville være, at den skulle pakkes helt sammen og være i vores skur i vintermånederne, for at hjælpe lidt på holdbarheden.

Hvad siger de kloge debatmennesker?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Havetrampolin?

Indlægaf BlueBunny » 17. apr 2019, 19:39

Trampoliner ser jo ud som de gør. Kønne er de ikke.
Børn elsker dem og vi har haft flere. Det er slut nu.
Jeg gad ikke pakke dem væk om vinteren. Det er rimelig besværligt. Til de priser så hellere købe en ny efter et par år.

Jeg har aldrig oplevet de har knirket :) det er altid nettet som ryger først :)
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Havetrampolin?

Indlægaf IrmaPigen » 17. apr 2019, 19:40

Der er masser brugte til salg på DBA.
0
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Neverkont » 17. apr 2019, 21:45

Allmost_Famous skrev:Jeg overvejer at købe en havetrampolin. Vi har en have på størrelse med et frimærke, så den vil selvfølgelig komme til at fylde godt i landskabet.


Det er slet ikke sikkert, at det er tilfældet for jer, men hvis man bor til leje og har have/terrasse klos op af naboen, så kan der være forbud mod trampoliner.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Misantropen » 17. apr 2019, 22:28

Kan man ikke bare smøre dem hvis de knirker?

Jeg ville være mest bekymret for sikkerheden og kvaliteten, men man må kunne finde nogle tests og guides på nettet.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Havetrampolin?

Indlægaf hotlips » 17. apr 2019, 23:03

Jeg kiggede på det ret grundigt en overgang, vores have er heller ikke så stor og vi har ikke så mange penge men jeg anså det for udelukket at få sådan en øjenbæ op.. Og da jeg fik kigget på det kunne det heller ikke betale sig at få en af de grimme, hverken økonomisk eller sikkerhedsmæssigt.

Nu kom han i skole hvor der er adskillige så det blev ikke til noget men det var sidste udkald for jeg var ved at være klar til at bestille, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad siderne hed men det jeg kom frem til var sådan cirka :

Find en i en god størrelse. De fleste steder som bilka sælger minitrampoliner eller kæmpe monstre på 3-4-5 m i diameter, men de findes i mellemstore og de kan sagtens bruges, jeg tror jeg kom frem til en på omkring 140-180 deromkring, de har flere på omkring 120 i skolen og der kan de sagtens give den gas.

En inground model, altså en der bliver gravet ned er ikke dyrere end de høje, for man skal hverken købe trapper, og sikkerhedsting for at undgå de styrter ned, men kig på tilbud når sæsonen slutter, det er noget der fylder på lagrene og der kan være meget at hente.
I øvrigt så er det anbefalet af mange af de der ved noget om det, simpelthen fordi risikoen for ulykker og især alvorlige ulykker er væsentligt mindre når man kun kan falde til jorden, det er en væsentlig forskel fra hvis fæstningen på et net svigter eller det ikke er lukket ordentligt ved indgangen og man styrter ned.

Det koster kræfter at grave, men det jeg gør når vi skal have gravet større ting ud er at droppe enhver ide om at det skal tage et bestemt tidsrum, så hvis man graver lidt af gangen henover sommeren så kunne det være klar til de kommer på tilbud i efteråret og uden nogen har knoklet sig en skade til, og jorden kan stille og roligt fordeles under hækken, i køkkenhaven og så videre løbene, jord synker når man dyrker den intenst som man gør i mange haver det er godt for mange planter at få fyldt lidt efter hvert år, det er der mange der ikke gør og hvis i er bagud med det så kan det komme til nytte at have ekstra jord i skal af med.

Jeg har siddet længe og set på det og jeg er sikker på at en inground i en af de ikke så almindelige størrelser ville have været en virkelig god løsning, det vil også give mere lyst til at bruge den hvis det ikke er noget der er så besværligt at komme ind og ud af, en i god kvalitet kan bruges med sko og dem der står i skolen får lige et par hop af nærmest alle de børn der går der hver dag, det bliver til en masse bevægelse i længden.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Slettet bruger » 18. apr 2019, 05:10

hotlips skrev:Det koster kræfter at grave, men det jeg gør når vi skal have gravet større ting ud er at droppe enhver ide om at det skal tage et bestemt tidsrum, så hvis man graver lidt af gangen henover sommeren så kunne det være klar til de kommer på tilbud i efteråret og uden nogen har knoklet sig en skade til, og jorden kan stille og roligt fordeles under hækken, i køkkenhaven og så videre løbene, jord synker når man dyrker den intenst som man gør i mange haver det er godt for mange planter at få fyldt lidt efter hvert år, det er der mange der ikke gør og hvis i er bagud med det så kan det komme til nytte at have ekstra jord i skal af med.


Hvis man graver ned, bliver størrelsen på trampolinen ekstra relevant fordi mængden af jord vokser kvadratisk med trampolinens bredde. En trampolin på 1,8 meter (som du også foreslår) vil give anledning til ca. 2,3 kubikmeter jord, imens en 4 meter bred trampolin vil give anledning til 11,3 kubikmeter jord - dvs. 5 gange så meget - og 11,3 kubikmeter kan næppe fordeles i en lille have, det skal køres væk. Jeg har gravet ud til en 4 meter bred trampolin i vores have, og aldrig i mit liv har jeg undervurderet en arbejdsopgave så voldsomt, det er virkelig meget jord.
4
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Allmost_Famous » 18. apr 2019, 05:22

Tak for jeres svar.

Nedgravning er udelukket, og det samme er en lille trampolin. Hvis det skal være, så skal det desværre være et ordentligt skrummel. Det er ikke realistisk, at han får brugt en lille en.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Havetrampolin?

Indlægaf heysamaysa » 18. apr 2019, 07:56

Vi boede i lejlighed hvor haverne var frimærker - der var lige nøjagtigt plads til en trampolin. et stykke fra os (heldigvis uden for vores hørevidde) var der en have med trampolin hvor der altid var børn på. og den knirkede så vanvittigt meget at jeg var gået til hvis jeg var nabo :shock: .

men jeg ved ikke det først er når de er blevet rustne at de knirker eller om det er et spørgsmål og kvalitet.

jeg tror i hvert fald du kommer til at fortryde hvis du får en knirke-trampolin.

så det er godt du laver lidt research :gogo:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Neverkont » 18. apr 2019, 09:33

heysamaysa skrev:Vi boede i lejlighed hvor haverne var frimærker - der var lige nøjagtigt plads til en trampolin.


Sådan bor jeg, og her fremgår det af husordenen, at vi ikke have trampolin i haverne, netop p.g.a. naboerne.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Allmost_Famous » 18. apr 2019, 09:45

Der står intet om trampoliner i vores husorden.
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Allmost_Famous » 18. apr 2019, 11:04

Maanii skrev:Jeg bor i rækkehus med små haver, og jeg ville aldrig købe en af hensyn til naboerne.

Men er det værre end børn, der render og spiller fodbold, gynger, blæser sæbebobler, leger fangeleg osv? Vores gamle nabo havde en trampolin i haven, og det var sådan et faldefærdigt knirkehelvede, men det larmede ikke mere end så meget andet leg.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Neverkont » 18. apr 2019, 11:36

Allmost_Famous skrev:
Maanii skrev:Jeg bor i rækkehus med små haver, og jeg ville aldrig købe en af hensyn til naboerne.

Men er det værre end børn, der render og spiller fodbold, gynger, blæser sæbebobler, leger fangeleg osv? Vores gamle nabo havde en trampolin i haven, og det var sådan et faldefærdigt knirkehelvede, men det larmede ikke mere end så meget andet leg.


Det kan jo også handle om, at hvis man bor så tæt som her hos mig, så har dem der hopper i trampolinen frit udsyn til naboernes have.
6
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Persnikedy » 18. apr 2019, 11:41

Allmost_Famous skrev:
Maanii skrev:Jeg bor i rækkehus med små haver, og jeg ville aldrig købe en af hensyn til naboerne.

Men er det værre end børn, der render og spiller fodbold, gynger, blæser sæbebobler, leger fangeleg osv? Vores gamle nabo havde en trampolin i haven, og det var sådan et faldefærdigt knirkehelvede, men det larmede ikke mere end så meget andet leg.


Husk endelig at tænke over hvor du placere den i haven.
Jeg har et vennepar som endte i en mindre verbal krig med deres naboer da de anskaffede sig en have trampolin. De havde placeret den i bunden af deres have, hvilket så var lige op til ender af mit vennepars have. Hver gang børnene hoppede kunne de ikke undgå at kigge over hækket og deres hujen (som man jo gør på tampoliner) var mere eller mindre konstant hver søndag morgen - det døde dog ud samtigdig med at nyhedsværdige døde lidt ud så nu er det bare et apr timer nogle gange om ugen. Især det med at der konstant var 3 hoveder der på skfit hoppede over hækken irriterede mit vennepar grusomt. Det tager jo tid at få hækken højer end børn kan hoppe så der var ikke lige noget fix for det.

Det er ikek for at lægge en dæmper for planerne, mit vennepar endte da også emd at aftale nogle hoppe-fri-tider med naboen, men de havde ikke selv tænkt over at længere væk fra deres terasse betød tætter på naboen terasse.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Allmost_Famous » 18. apr 2019, 11:47

Neverkont skrev:
Allmost_Famous skrev:
Maanii skrev:Jeg bor i rækkehus med små haver, og jeg ville aldrig købe en af hensyn til naboerne.

Men er det værre end børn, der render og spiller fodbold, gynger, blæser sæbebobler, leger fangeleg osv? Vores gamle nabo havde en trampolin i haven, og det var sådan et faldefærdigt knirkehelvede, men det larmede ikke mere end så meget andet leg.


Det kan jo også handle om, at hvis man bor så tæt som her hos mig, så har dem der hopper i trampolinen frit udsyn til naboernes have.

Jeg har slet ikke hæk/hegn omkring min baghave, naboen til den ene side har et der går til knæhøjde, og til den anden side har naboen lav hæk ind til mig, men høj hæk de andre steder. Vores huse ligger også forskudt, så man ikke kigger ind til hinanden så nemt alligevel.

Det er så mest det med larmen, der skal overvejes, tænker jeg?
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Bolig"