Havetrampolin?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Santa » 18. apr 2019, 15:48

Persnikedy skrev:
Allmost_Famous skrev:
Maanii skrev:Jeg bor i rækkehus med små haver, og jeg ville aldrig købe en af hensyn til naboerne.

Men er det værre end børn, der render og spiller fodbold, gynger, blæser sæbebobler, leger fangeleg osv? Vores gamle nabo havde en trampolin i haven, og det var sådan et faldefærdigt knirkehelvede, men det larmede ikke mere end så meget andet leg.


Husk endelig at tænke over hvor du placere den i haven.
Jeg har et vennepar som endte i en mindre verbal krig med deres naboer da de anskaffede sig en have trampolin. De havde placeret den i bunden af deres have, hvilket så var lige op til ender af mit vennepars have. Hver gang børnene hoppede kunne de ikke undgå at kigge over hækket og deres hujen (som man jo gør på tampoliner) var mere eller mindre konstant hver søndag morgen - det døde dog ud samtigdig med at nyhedsværdige døde lidt ud så nu er det bare et apr timer nogle gange om ugen. Især det med at der konstant var 3 hoveder der på skfit hoppede over hækken irriterede mit vennepar grusomt. Det tager jo tid at få hækken højer end børn kan hoppe så der var ikke lige noget fix for det.

Det er ikek for at lægge en dæmper for planerne, mit vennepar endte da også emd at aftale nogle hoppe-fri-tider med naboen, men de havde ikke selv tænkt over at længere væk fra deres terasse betød tætter på naboen terasse.

Og det er jo lige præcis det folk gør - placerer den så langt fra egen terrasse som muligt, hvilket ofte betyder klods op ad naboens! Skide egoistisk, og det er noget bullerfnis at påstå at de "ikke tænkte over det" da de placerede den.
For mig er de trampoliner alt for store til langt fleste nabolags haver, fordi de sjældent kan placeres så naboens privatliv ikke forstyrres.
Men TS, hvis naboerne er fjong med det, så go ahead.
Jeg er jo ikke din nabo ;) :lol:
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Lykke » 18. apr 2019, 17:41

Tit er der jo også regler for højde af hæk. Så man kan jo ikke bare lade den gro til 4-6 meter for at undgå kig fra hoppende børn.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Allmost_Famous » 18. apr 2019, 22:23

Jeg har spurgt naboen til den ene side, om det var ok hvis vi købte en trampolin, og jeg fik et rungende ja. Også da jeg forklarede hvor stor den ville være, at det måske ville larme, og man ville kunne se mere ind i deres have og så videre.
Dem til den anden side var ikke hjemme, det er de sjældent når vejret er godt. Sandsynligheden for at de vil blive forstyrrede af den, er ret lille.
Derfor har vi nu købt en trampolin, og inden den bliver sat op, smider jeg en seddel i deres postkasse med teksten: "Hej naboer. Vi sætter snart en trampolin op i vores have. Vi ved godt, at leg på trampolin kan larme lidt, og vi vil selvfølgelig ikke forstyrre jer. Skulle hopperiet blive for larmende eller på anden vis forstyrrende, er I altid velkomne til at sige det til os, så vi kan blive bedre til at tage hensyn. Mvh. Nabo ps. Når jeres børnebørn er på besøg, er de altid velkomne til at hoppe løs, uanset om vi er hjemme eller ej"

Hvis de synes, det er ufedt med trampolin, må sønnike så nøjes med at hoppe når de ikke er hjemme.
6
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16961
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21094

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Misantropen » 18. apr 2019, 22:40

Allmost_Famous skrev:Jeg har spurgt naboen til den ene side, om det var ok hvis vi købte en trampolin, og jeg fik et rungende ja. Også da jeg forklarede hvor stor den ville være, at det måske ville larme, og man ville kunne se mere ind i deres have og så videre.
Dem til den anden side var ikke hjemme, det er de sjældent når vejret er godt. Sandsynligheden for at de vil blive forstyrrede af den, er ret lille.
Derfor har vi nu købt en trampolin, og inden den bliver sat op, smider jeg en seddel i deres postkasse med teksten: "Hej naboer. Vi sætter snart en trampolin op i vores have. Vi ved godt, at leg på trampolin kan larme lidt, og vi vil selvfølgelig ikke forstyrre jer. Skulle hopperiet blive for larmende eller på anden vis forstyrrende, er I altid velkomne til at sige det til os, så vi kan blive bedre til at tage hensyn. Mvh. Nabo ps. Når jeres børnebørn er på besøg, er de altid velkomne til at hoppe løs, uanset om vi er hjemme eller ej"

Hvis de synes, det er ufedt med trampolin, må sønnike så nøjes med at hoppe når de ikke er hjemme.

:gogo:

Jeg håber ikke der opstår problemer. Måden du takler det på lægger i hvert fald op til at undgå en konflikt.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Havetrampolin?

Indlægaf Allmost_Famous » 21. apr 2019, 17:44

Så er der sat trampolin op i haven. Den fylder gevaldigt, men sønnike elsker den vist allerede :gogo:

Den ene nabo kom forbi mens vi var ved at sætte den op, og mente, at det var da en knaldgod idé med sådan en. Og det var stadig ikke et problem, hverken med lyd eller andet, fik jeg at vide.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Bolig"