Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Badesandalen » 12. mar 2016, 10:05

Moxy-lady skrev:Bookgasm :love: fantastisk!


Ditto! :dåne:
2
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Daines boligtråd

Indlægaf HappyQ » 13. mar 2016, 16:36

Det er så flot :dåne:
Og sikke et lækkert tæppe du har at putte i :lun:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 13. mar 2016, 18:19

HappyQ skrev:Det er så flot :dåne:
Og sikke et lækkert tæppe du har at putte i :lun:


Tak :lun:

Og ja, det er SÅ lækket mit tæppe!
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 13. mar 2016, 18:39

Nu har jeg bestilt reoler (og lamper til køkkenet) hos IKEA, så jeg kan forhåbentlig gøre biblioteket færdig næste weekend. Det bliver dejligt at få de sidste kasser væk og få orden på bøgerne. Jeg har benytte lejligheden til at rydde lidt op i bøgerne og sortere dem væk jeg ikke vil have mere. Det er ikke så mange, men de kan sikkert godt bruges på vores byttereol på arbejde :D

Og så skal jeg se, om jeg ikke kan få taget mig sammen til at få hængt billeder op.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Generalen » 13. mar 2016, 18:53

Ser godt ud :)
Kan du nænne og smide børger ud?
Det kan jeg ikke, så på et tidpunkt stoppede jeg med at købe flere (stort set :fløjt: ), da jeg ikke havde plads til flere.
Har ikke nær så mange som du har, men de fylder alligevel :D
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 13. mar 2016, 18:56

Generalen skrev:Ser godt ud :)
Kan du nænne og smide børger ud?
Det kan jeg ikke, så på et tidpunkt stoppede jeg med at købe flere (stort set :fløjt: ), da jeg ikke havde plads til flere.
Har ikke nær så mange som du har, men de fylder alligevel :D


Tak :)

Nej, normalt kan jeg ikke lide at smide bøger ud/give dem væk, men i dette tilfælde er det engelske bøger, hvor jeg senere har fået den danske udgave (med udtagelse af mine Harry Potter bøger) eller seriebøger jeg har fået via arbejde, hvor jeg ikke har de første i serien og ikke har planet om at skaffe dem. Det er typisk ungdomsbøger, som jeg er den eneste aftager af :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Thestral » 14. mar 2016, 05:36

Det er lidt sjovt. Jeg er ved at skifte mine danske bøger ud med engelske.

Sætter du dem over i køb-, salg og bytte centralen her på siden inden du smider dem ud? Så kan du jo evt. få folk til selv at betale fragten
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 14. mar 2016, 05:43

Thestral skrev:Det er lidt sjovt. Jeg er ved at skifte mine danske bøger ud med engelske.

Sætter du dem over i køb-, salg og bytte centralen her på siden inden du smider dem ud? Så kan du jo evt. få folk til selv at betale fragten


Det kan jeg godt gøre :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Generalen » 14. mar 2016, 05:55

Daine skrev:Tak :)

Nej, normalt kan jeg ikke lide at smide bøger ud/give dem væk, men i dette tilfælde er det engelske bøger, hvor jeg senere har fået den danske udgave (med udtagelse af mine Harry Potter bøger) eller seriebøger jeg har fået via arbejde, hvor jeg ikke har de første i serien og ikke har planet om at skaffe dem. Det er typisk ungdomsbøger, som jeg er den eneste aftager af :)


Okay på den måde, så ville jeg også kunne gøre det :)
Ud fra din tråd og dit fine bibliotek, havde jeg en ide om du måske heller ikke var helt vild med at "skrotte" bøger, når de var kommet i hus, så at sige :D
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 8. jun 2016, 19:43

Jeg genopliver lige min gamle boligtråd for at vise lidt nye billeder.

Her fra min forhave/indkørsel. Til efteråret eller næste år (håber jeg) skal det laves helt om. Alle buske, bede og små røde fliser skal væk og erstattes af lyse fliser hen foran huset og så et bredt stykke med granitskærver med enkelte opstammende små træ og et lille bed som eneste afbrydelse. Foran soveværelsesvinduet, der hvor de store buske står opad muren til nabohuset, skal der laves et morgensolhjørne med bord og stole :)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 8. jun 2016, 19:52

Lidt fra min have. Den har en fin størrelse og er nem at holde, selvom der skyder ukrudt op alle vegne ;) Jeg har en mini-køkkenhave med lidt kartofler og ærter i år. Til næste år skal den udvides noget mere og jeg satser på at få nogle bærbuske (hindbær, brombær og stikkelsbær) plantet, samt få etableret 3-4 højbede. Det kræver at noget af græsplænen fjernes, men det er fint med mig. Terrassen skal også udvides, så den går helt hen til det troldtræ jeg har stående ved hækken. Derudover skal jeg have plantet noget buske der dufter, samt en masse bunddække. Jeg bryder mig ikke om at have en masse bare pletter med jord, for jorden hos mig er (udover at være ekstrem stenet) også meget sandet. Så når det blæser er der jord overalt.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
10
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Fræksak » 8. jun 2016, 19:55

^Der ser så hyggeligt ud hos dig! :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 8. jun 2016, 20:00

Og et par enkelte billeder fra min stue, hvor jeg har et par enkelte bogreoler stående. Samt et kig ind på biblioteket, hvor resten står :D Forhåbentlig kan jeg snart begynde at vise efter billeder af mit køkken, her er køkkenet som det ser ud i dag. Det er det originale 30 år gamle Invita køkken der stadig står, det skal skiftes ud med et lyst Kvikkøkken :)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 8. jun 2016, 20:02

Fræksak skrev:^Der ser så hyggeligt ud hos dig! :)

Tak, det var sødt af dig :) Det er rart, at jeg så småt begynder at falde til og "komme hjem".
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Thestral » 9. jun 2016, 03:51

Jeg har en ide om at man kan løse problemet med den sandede jord ved at blande noget i jorden men jeg kan ikke komme på hvad det er der kan holde på det :gruble:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Bolig"