Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf vibbsen » 31. aug 2019, 08:20

HerErJeg skrev:På søndag afleveres nøgler til vores gamle hus. Det er simpelthen en befrielse at det endelig er ovre. Jeg sidder med sådan en mærkelig følelse, som nok fortæller mig at det hus har fyldt mig til randen med frustrationer, meget mere end jeg har mærket i hverdagen.

Jeg vil så også konkludere, at familiehandel med bolig bør overvejes særdeles grundigt. Vores gamle hus var min mors, og hvad jeg ikke har måttet finde mig i af stikpiller og bedrevidende kommentarer, det er ubeskriveligt. Uanset hvem der ejer huset, så hænger der en del ejerfornemmelser fast, som bare går det hele surt.
Tænk jer om, hvis det er aktuelt. Det er ikke den lavere pris værd.


Altså....Jeg er faktisk ret sikker på at det INTET har at gøre med familiehandel.....Men derimod ALT at gøre med den Kloge-Åge version 60+ som automatisk installeres i vores forældre når de når en vis alder. Og har auto-programopstart så snart vi - uanset at vi har været voksne i MAAAANGE år - så snart større livsbeslutninger er i farvandet :-D Og som IKKE kan afsluttes, afinstalleres eller på nogen måde sættes til at arbejde i baggrunden :-D :-D :-D :-D :-D

For et par år siden solgte min fætter og hans kone deres hus fordi de havde brug for noget større......Kloge-Åge version 60+ gik fuldstændig amok i vores familie.....For det første så var udbudsprisen på huset naturligvis ALT ALT ALT ALT for høj. Den pris ville de ALDRIG få for huset. Det var jo SÅ meget mere end de selv havde givet for det. Da de så satte huset ned med snottede 45.000 og solgte stort set med det samme. Ja, så var det naturligvis fordi prisen var alt alt for lav. Og de burde have tøjlet deres tålmodighed.....Alt det arbejde som var lagt i dette - ikke mindst af Kloge-Åge 60+'erne - var jo udført til højeste kvalitet, og burde derfor også have afspejlet sig i prisen. Ligesom det naturligvis også var fuldstændig vanvittigt at sælge huset uden at have fundet noget andet at bo i. De burde virkelig have tænkt mere praktisk end at sætte sig selv i en situation hvor de pludselig skulle ud og leje noget at bo i...Faktisk så var det i det hele taget en virkelig dum ide overhovedet at flytte....Og hvad så om der kun var 2 børneværelser og 1 voksen soveværelse....Børn har aldrig taget skade af at dele værelse med hinanden....Især ikke tvillinger....De er jo fra naturens side tæt forbundet, og vil faktisk have bedst af at dele værelse af hensyn til deres tryghed (Tve-æggede tvillinger...En dreng og en pige. Som har 2 helt forskellige personligheder....jow-jow) :-D

Bedre blev det naturligvis ikke, da de købte et hus som var ALT ALT ALT ALT for dyrt. Det havde de da slet ikke råd til. Og da slet ikke med alt det arbejde der skulle laves på det bare for at gøre det nogenlunde beboeligt. For hvem skulle lave dette ??? Kloge-Åge Version 60+'erne havde ihvertfald ikke tænkt sig at det skulle være dem. Hvis de "unge mennesker" (som er 30+ og har 3 børn. Og pænt meget styr på deres tilværelse og har haft det i mange år) havde forestillet sig at de - Kloge Åge version 60+ - bare sådan ville smide alt hvad de havde i hænderne og agerer håndværkere og babysittere, så kunne de godt tro om igen. Det var dem der - på trods af at Kloge-Åge Version 60+'erne havde frarådet dette på det stærkeste - havde valgt at købe et håndværkertilbud. Nu måtte de ligge som de havde redt.....Og min fætters far - som var ansat i byggebranchen og derfor havde gode forbindelser - meddelte at de IKKE skulle forvente at HAN kunne skaffe dem fordelagtige priser på materialer så de kunne holde sig indenfor budgettet.....Som naturligvis var ALT ALT ALT for lavt med alt det som de partout ville have lavet i det hus. At de aldrig var blevet spurgt hvad de mente om hverken salg eller køb. Eller at de på intet tidspunkt havde givet udtryk for at de ville få brug for hjælp. At min fætter også selv var ansat i branchen, og faktisk selv kunne skaffe sig de nøjagtig samme fordele....Det synes ikke at have nogen betydning....Ligesom det heller ikke synes at gøre noget større indtryk at de ting de gerne ville have lavet, rent faktisk var valgt med udgangspunkt i deres budget...

Behøver jeg at sige at min fætter og ISÆR hans kone var temmelig tæt på at indstøbe dem i beton og placerer dem på bunden af Århus havn med en inskription i soklen hvor der stod "Det er ingen skam ikke at svare når man slet ikke bliver spurgt" (hendes far & kone) "Vent med at afslå at hjælpe til du bliver bedt om at hjælpe" (hans far & kone) og "Hvis der ikke er nogen afstemning, så kan man ikke afgive sin stemme" (Mine forældre - som også føler ejerskab fordi de passer deres børn "Når de ikke kan få det til at hænge sammen, fordi de begge er nødt til at arbejde fuld tid for at få det til at hænge sammen økonomisk")

Mine forældre ved iøvrigt ALT om ALLE de huse der er i hele kvarteret....Og ikke mindst hvad deres ejere burde - og især IKKE burde - foretage sig hvis de var bare nogenlunde fornuftige......Og om eventuelle salg har karakter af "De burde have kunnet få meget mere for det dejlige hus" (Når nogen af de "gamle sælger" deres huse som ikke er blevet moderniseret siden en gang i 80'erne) eller "Det er fuldstændig vanvittigt. Det er det ganske enkelt ikke værd. Jeg husker udemærket godt da de blev bygget....Og plantegningen er overhovedet ikke familieegnet (Om huse som bliver solgt af "de unge" som har brugt tid og penge på at moderniserer føromtalte huse) :-D :-D :-D :-D :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Bolig"