Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf HerErJeg » 1. apr 2019, 17:58

Vi var til fremvisning. Et 190 kvm hus, 15 år gammelt, så grimme ting og meget vedligeholdelse burde være et minimum.
Og så møder vi et hus, hvor der i samtlige rum kan skrives en lang liste. Ikke K1, 2,3, men totalt mangel på rengøring finish og halvfærdige løsninger. Som har været der fra dag 1. Køkken, bad og bryggers hvor nærmest ikke en eneste låge lukker korrekt, og man kan tvivle på om det kan justeres. Døre som skal industrilakeres, evt sammen med køkken og bryggers låger. Gulve som har sat sig 5 mm., så fodlister hænger og svæver.
Vi gik derfra med en ØV følelse i maven, ikke mindst fordi det er byens 2. dyreste hus til salg.

Alle billeder er repræsentative for samtlige rum, dog med variation.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf Anne Droid » 1. apr 2019, 18:28

Hvordan kan det være du synes det er okay at tage billeder i andres hjem og poste dem her?
14
Klimatosse
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf Akehurst2 » 1. apr 2019, 18:34

Anne Droid skrev:Hvordan kan det være du synes det er okay at tage billeder i andres hjem og poste dem her?


Det er jo ikke billeder, der afslører noget som helst om hvor det er og hvem, der bor der.

Jeg forstår ikke formålet, men jeg synes ikke, det er forkert at gøre.
2
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf HerErJeg » 1. apr 2019, 18:38

Akehurst2 skrev:
Anne Droid skrev:Hvordan kan det være du synes det er okay at tage billeder i andres hjem og poste dem her?


Det er jo ikke billeder, der afslører noget som helst om hvor det er og hvem, der bor der.

Jeg forstår ikke formålet, men jeg synes ikke, det er forkert at gøre.

Det er bare for at understøtte forklaringen. Og alt er totalt anonymt, i modsætning til opslaget på boligsiden hvor hele hjemmet vises frem med detaljer.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9687

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf FrøkenM » 1. apr 2019, 18:53

Nu ved jeg ikke hvad prisen er, men jeg tænker at man må forvente en vis del af slitage efter 15 år, trods alt.

Min mor har lige købt andel til godt 350.000, som jeg så lejer af hende. Den er forholdsvis nyrenoveret med bad og køkken men listerne samt gulve bærer præg af brug og lidt manglende finish. Havde jeg flere havde jeg skiftet de ting, der ikke fungerer og jeg ville reelt også ønske at sælger havde været mere ærlig omkring det. Men realistisk så vidste vi godt at vores budget på den beliggenhed og med kravet om stueplan ikke var til "mere" og derfor måtte vi affinde os med hvad det var og løse resten hen af vejen. Det lyder lidt som om det er samme tankegang, I skal have omend jeg godt kan forstå skuffelsen.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16953
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21072

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf Misantropen » 1. apr 2019, 19:32

Jeg ville ikke kunne leve med de lofter. Det ser virkelig irriterende og OCD-triggende ud.

Man må forvente slidtage når man overtager noget brugt, men jeg synes der er stor forskel på om det er sjusk eller slid efter brug. En ting er at det ser træls ud, men det sender altså også nogle signaler om at alt måske ikke er lavet efter bogen. Det kan hurtigt virke uoverskueligt, tidskrævende og dyrt at rette op på.
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf TomKah » 1. apr 2019, 19:50

Jeg tænker et 15 år gammelt køkken i den kvalitet som man ser på billedet er tæt på udtjent. Hvor eget køkken er 14 år gammelt HTH og det ville jeg selv karakterisere som udtjent ift en ung køber til vores hus. Vi kan selv sagtens leve med det, men det er på ingen måde lækkert-nyt.

Vinduesrammen kan nemt fikses og skal da sikkert males alligevel.

Loftet ville jeg heller ikke kunne leve med. Både finish men troldtekt generelt er virkelig meget lidt kønt.
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf HerErJeg » 1. apr 2019, 20:01

Vinduesrammerne tror jeg er på kanten til at rådne. Det er træ/alu, og vinduerne var nok fejlkonstrueret i sin tid. Alurammen er virkelig dyb, og termoruden hænger med kanterne i fri luft, fremfor at have fuge og kantisolering omkring sig. Så det trækker kulde ind som kondenserer på indv rammer af træ.
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf HerErJeg » 1. apr 2019, 20:03

Prismæssigt, det giver ikke mening for jer, for i forhold til hvad? Men det er over 2,5 mill og er tæt på vores max.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf Tux » 1. apr 2019, 21:24

Hvad er pointen med denne tråd?

Hvis huset ikke lever op til jeres forventning/ønsker er der jo bare videre til det næste...
13
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf HerErJeg » 2. apr 2019, 04:46

Tux skrev:Hvad er pointen med denne tråd?

Hvis huset ikke lever op til jeres forventning/ønsker er der jo bare videre til det næste...

Formålet er at der ikke er meget til salg, nærmest intet. Vi ender i en lejlighed indtil det rigtige hus dukker op.
Huset her rammer ønsket om boligtype meget godt, men vi er i totalt vildrede om omfanget af de utallige (mindre) ting der venter på at blive repareret.
Jeg bliver dog bekræftet i, at det er nok ikke os der er overkritiske, for den tanke har strejfet mig.
Mængden af ting kommer til at afspejle sig i en et bud som er langt under udbudsprisen, og det siger næsten sig selv hvad sælger siger til det...
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9687

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf FrøkenM » 2. apr 2019, 05:12

Kunne der være en ide i, at udvide jeres søgeområde lidt? Når du skriver, der ikke er meget til salg af den type I ønsker der hvor I kigger, var det måske en ide at se på de omkringliggende byer og undersøge om der var mere der lever op til jeres krav om standard og som samtidig er indenfor jeres budget.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf IrmaPigen » 2. apr 2019, 07:08

Misantropen skrev:Jeg ville ikke kunne leve med de lofter. Det ser virkelig irriterende og OCD-triggende ud.

Man må forvente slidtage når man overtager noget brugt, men jeg synes der er stor forskel på om det er sjusk eller slid efter brug. En ting er at det ser træls ud, men det sender altså også nogle signaler om at alt måske ikke er lavet efter bogen. Det kan hurtigt virke uoverskueligt, tidskrævende og dyrt at rette op på.


Lofterne er jo valgt fordi de reducerer støj.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf Akehurst2 » 2. apr 2019, 07:34

Det er opslidende at kigge på hus og det er for langt de fleste en langsommelig proces. Det er man nødt til at indstille sig på.

Man er også nødt til at være klar over, at mange mæglere oversælger i annoncerne og selvom man trækker 10-20 % fra, så kan man stadig blive skuffet.

Da vi kiggede ( og vi kiggede længe - i omkring halvandet år) startede vi med at sætte nogle krav til, hvad der var nice to have og need to have og hvad der var dealbrakers, og skrev de forskellige punkter ned, og så diskuterede vi videre efter hver fremvisning og pejlede os mere og mere ind på, vhad der var vigtigst, så vi kunne slå til, da det rigtige dukkede op. Vi søgte så rimelig bredt og havde meget at kigge på, så I er nok nødt til at gribe det lidt anderledes an, og måske fokusere på færre, men mere afgørende ting.

Jeg kan godt forstå, I er skuffede over det konkrete hus. Det virker som et, der er bygget mens det gik lige lovlig stærkt i byggeriet.
5
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16953
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21072

Re: Boligdrømmen som ikke rigtig vil komme i mål

Indlægaf Misantropen » 2. apr 2019, 07:39

IrmaPigen skrev:
Misantropen skrev:Jeg ville ikke kunne leve med de lofter. Det ser virkelig irriterende og OCD-triggende ud.

Man må forvente slidtage når man overtager noget brugt, men jeg synes der er stor forskel på om det er sjusk eller slid efter brug. En ting er at det ser træls ud, men det sender altså også nogle signaler om at alt måske ikke er lavet efter bogen. Det kan hurtigt virke uoverskueligt, tidskrævende og dyrt at rette op på.


Lofterne er jo valgt fordi de reducerer støj.

Det reducerer ikke at den 50/50 løsning der er lavet/opsat ser sjusket og irriterende ud.
2

Tilbage til "Bolig"