Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14369

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Mangoness » 25. mar 2019, 09:48

Nå men, jeg kedede mig, så nu har jeg lavet en visuel udgave af et muligt badeværelse :lol:

(Jeg tog bare de billeder, jeg kunne finde med transparent baggrund - så muligvis passer alle farverne ikke lige godt sammen :genert: )

Det skab jeg har forsøgt at sætte under vasken er det her fra Ikea:
https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70189022/

Måske man også kunne sætte wallstickers med blomster, fisk eller planter eller lignende på nogle af murstene :gruble:

badeværelse.png


badeværelse2.png


badeværelse3.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 25. mar 2019, 10:18

Fræksak skrev:
Ata skrev:
Fræksak skrev:^til det med farven (jeg ved godt det er Scrooges indlæg du svarer på, en alligevel): lilla er kold (og hæslig hvis du spørger mig), og jeg tror ikke man kan finde en varm lilla farve? Jo lysere, jo koldere, og hvis du går mørkelilla kommer det imo til at clashe totalt med alt det hvide.

Der findes da masser af varme lilla farver? Anyway, jeg prøver også bare at finde ud af, hvad Scrooge mener. :) Tror som sagt aldrig, at manden går med til noget i skalaen lyserød/rødlilla/brun. Men jeg synes nu, at der findes mange flotte toner af rødbrunlilla, som kan være rigtig flotte på den rette væg. Men det skal klart nok ikke være sådan en kapanglilla, som man sammensatte med neongrøn i 1993. :D


Hm, altså det tror jeg ikke der gør? Men måske er vores definition af lilla bare forskellig (fx synes jeg ikke rødbrun har noget med lilla at gøre). Og nej, det er ikke vigtigt. Held og lykke med projektet.

Det her kalder jeg også lilla:
Lilla.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 25. mar 2019, 10:21

Maanii skrev:
Maanii skrev:
Ata skrev:
LaScrooge skrev:Mal væggene.
Skift spejlet ud til et med ramme, som komplementerer den farve, I maler væggen i. Hvis I fx maler i en dyb, douce, glødende farve, så giv rammen en klar farve der komplimenterer og skaber blikfang.
Lav en bakke der kan gå på tværs af badekarret og stil planter og måske et stearinlys på den.
Håndklæder i bløde farver.
Skift badeforhænget.
Skift toiletbrættet til et hvidt for at undgå den hårde kontrast.
Skift knagerne til et levende og naturligt materiale.
Køb en lækker håndsæbe med pumpe, i en flot flaske.
Skift måske lampeskærmen eller pæren, hvis den er meget hård, kold og klinisk-
Muligvis en lille måtte på gulvet.

Jeg ville male i en varm og mørk farve for at give rummet dimension og gøre det lidt mere hule-hygge-agtigt. Jeg ville ikke proppe en masse ting i klare farver og store mønstre ind i så lille et rum med hvide vægge, men gå efter et afdæmpet og harmonisk look med enkelte blikfang - fx spejlet og frodige planter.

Kan du komme med et eksempel på en dyb, douce, glødende farve? :genert: :D

Mener du fx sådan en slags dyb brunlilla/auberginefarvet, eller hvad taler vi?

Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det er en god ide at gå med de varme farver til det her badeværelse. Enten kan det virkeligt bløde det op, eller også bliver det totalt clash mellem det kolde og varme, så der ikke bliver nogen sammenhæng i det. :gruble:

Jeg går nemlig og tænker over det og hveranden dag tænker jeg, at det skal være hvid/sort/grå/gråblå/stål og hveranden dag tænker jeg, at man skal over i det med jordfarver og træ og varme lilla toner og væk med sorte ting og stål. Jeg har svært ved at forestille mig, hvordan det ville blive med de varme toner. Har nok alligevel en frygt for, at det ville se påklistret ud, fordi det jo ikke er den varm stil rummet er indrettet i.


Udover toiltetbrættet vil jeg mene, vil jeg mene det er indrettet mere neutralt end det er kold eller varmt.

Jeg synes du kan gå begge veje, og at ingen af dem nødvendigvis er bedre end den anden.

Grøn kunne være en mellemvej mellem de to.


I stil med:


Edit: Nevermind. Ser du ikke kan lige grøn :)

Pænt! Men grønt. :-D

Men du er god til at finde pæne ting. :)
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 25. mar 2019, 10:23

Mangoness skrev:Nå men, jeg kedede mig, så nu har jeg lavet en visuel udgave af et muligt badeværelse :lol:

(Jeg tog bare de billeder, jeg kunne finde med transparent baggrund - så muligvis passer alle farverne ikke lige godt sammen :genert: )

Det skab jeg har forsøgt at sætte under vasken er det her fra Ikea:
https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70189022/

Måske man også kunne sætte wallstickers med blomster, fisk eller planter eller lignende på nogle af murstene :gruble:

Haha, smart! Du må da være fiks til at klippe klistre elektronisk! Men det er faktisk rigtig smart til at forestille sig lidt om, hvordan det vil se ud! Tak! :)
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf LaScrooge » 25. mar 2019, 10:33

På en eller anden måde gik det mig totalt forbi hvor lang denne tråd er, og at du allerede havde sagt nej til hule-vampede look og til grøn :-D Det var sødt af dig at være tålmodig med mine forslag alligevel!
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 25. mar 2019, 11:02

LaScrooge skrev:På en eller anden måde gik det mig totalt forbi hvor lang denne tråd er, og at du allerede havde sagt nej til hule-vampede look og til grøn :-D Det var sødt af dig at være tålmodig med mine forslag alligevel!

Jeg er nu MEGET glad for alle input og overvejer gerne tingene en ekstra gang! :-D
Det er jo sødt af JER, at I gider bruge tid på at overveje det... :)
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf flicka » 25. mar 2019, 11:27

Jeg har fundet lidt ideer i den nordiske stil på Pinterest.

Og jeg ville ikke begynde at male gulvet. Vores terrazzogulv er simpelthen så grimt med afskallet maling som tidligere ejer har malet gulvet med. Så jeg ville helt sikkert hellere få det poleret op og behandlet, så det får mere spil igen.

Men som de andre siger, så vil det hjælpe at få skiftet spejlet ud med en der er mindre klinisk, f.eks. et rundt spejl eller et med "ramme". Bedre og hyggeligere belysning. Hvidt toiletbræt. Lidt hylder/opbevaring hist og der med lidt nips, f.eks. en kurv på gulvet til toiletpapir.
Og nok et underskab af en eller anden art for at give mere opbevaringsplads.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
5
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf flicka » 25. mar 2019, 11:58

Man kunne også overveje at få sat et glasvæg op istedet for forhænget, for at få mere lys ind i rummet.
Som der er på de første billeder i mit forrige indlæg.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Fræksak » 25. mar 2019, 12:18

Ata skrev:
Fræksak skrev:
Ata skrev:
Fræksak skrev:^til det med farven (jeg ved godt det er Scrooges indlæg du svarer på, en alligevel): lilla er kold (og hæslig hvis du spørger mig), og jeg tror ikke man kan finde en varm lilla farve? Jo lysere, jo koldere, og hvis du går mørkelilla kommer det imo til at clashe totalt med alt det hvide.

Der findes da masser af varme lilla farver? Anyway, jeg prøver også bare at finde ud af, hvad Scrooge mener. :) Tror som sagt aldrig, at manden går med til noget i skalaen lyserød/rødlilla/brun. Men jeg synes nu, at der findes mange flotte toner af rødbrunlilla, som kan være rigtig flotte på den rette væg. Men det skal klart nok ikke være sådan en kapanglilla, som man sammensatte med neongrøn i 1993. :D


Hm, altså det tror jeg ikke der gør? Men måske er vores definition af lilla bare forskellig (fx synes jeg ikke rødbrun har noget med lilla at gøre). Og nej, det er ikke vigtigt. Held og lykke med projektet.

Det her kalder jeg også lilla:
Lilla.JPG


Okay, jamen så taler vi helt forbi hinanden, for ingen af de der er lille hvis du spørger mig :lol:

Farver er jo supersvære og til dels subjektive, så det er ikke altid nemt ...
1
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Jammerdalen » 7. apr 2021, 21:05

Fik du lavet dit badeværelse, Ata? :)
Senest rettet af Jammerdalen 8. apr 2021, 10:27, rettet i alt 1 gang.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf IrmaPigen » 8. apr 2021, 06:36

Male gulvet meget mørkt gråt med epoxy maling. Smid en måtte på.

Køb håndklæder i samme farve som måtten (eks en støvet rosa, grøn eller deslige) . Også håndklæder i små størrelser (igen i samme farve) som stables i en pæn kur, så folk kan tørre hænder i (som på restauranter) en pæn kurv under vasken til de brugte. Køb en lækker sæbe med tilhørende creme (feks Fransk lavendel eller med en anden æterisk duft). Køb planter, evt kunstige hvis de ikke kan holdes.

Sidste tip: hvis det er for svært, så hyr en stylist til det.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 8. apr 2021, 07:20

Jammerdalen skrev:Fik du lavet dit badeværelse, At? :)

Tak fordi du spørger! Havde helt glemt denne tråd! Jeg fik lavet noget på badeværelset og synes, at det er blevet klart hyggeligere! :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 8. apr 2021, 07:23

Trænger dog stadig til et andet badeforhæng! :tie:
0
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Apostrof » 8. apr 2021, 07:40

Ata skrev:
Jammerdalen skrev:Fik du lavet dit badeværelse, At? :)

Tak fordi du spørger! Havde helt glemt denne tråd! Jeg fik lavet noget på badeværelset og synes, at det er blevet klart hyggeligere! :)


Det er blevet virkelig flot :love: Håndklæderne ville jeg måske hænge over badekaret istedet, så de ikke tager lys fra vinduet og hænger ned i hovedet på én.

Badeforhæng kunne være en dyb Rosa ala https://www.dynefabrikken.dk/shop/badef ... gJ4V_D_BwE

Eller Hays aquarelle: https://www.luxoliving.dk/hay-aquarelle ... ntal-rose/
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Hvordan bliver mit gæstebadeværelse mere hyggeligt?

Indlægaf Ata » 8. apr 2021, 07:50

Apostrof skrev:
Ata skrev:
Jammerdalen skrev:Fik du lavet dit badeværelse, At? :)

Tak fordi du spørger! Havde helt glemt denne tråd! Jeg fik lavet noget på badeværelset og synes, at det er blevet klart hyggeligere! :)


Det er blevet virkelig flot :love: Håndklæderne ville jeg måske hænge over badekaret istedet, så de ikke tager lys fra vinduet og hænger ned i hovedet på én.

Badeforhæng kunne være en dyb Rosa ala https://www.dynefabrikken.dk/shop/badef ... gJ4V_D_BwE

Eller Hays aquarelle: https://www.luxoliving.dk/hay-aquarelle ... ntal-rose/

Tak! Og gode forslag til badeforhæng. Mht. håndklæderne kommer de til at hænge meget tæt på wc'et, hvis de hænger på badekarret, men du har ret i, at de tager en del lys når de hænger der. :)
0

Tilbage til "Bolig"