Hjælp til indretning af stue

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Phaiak » 18. mar 2019, 18:28

Vi bor i et hus med en dejlig stor spisestue/stue som vi dog ikke helt ved hvordan vi skal indrette for at udnytte den bedst muligt.

Pt har vi kun spisebord og så stor hjørnesofa/sofabord og fjernsynsmøbel.

Vi er ikke forelskede i nogle af vores møbler så det vil nemt at skifte ud.

Så kom gerne med alle jeres forslag - vi er nemlig meget lidt kreative.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Stitch » 29. mar 2019, 05:08

Hvilke farver har I på væggene? Og hænger der noget på dem?

Er der en vis stil I er til?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Phaiak » 29. mar 2019, 05:32

vi havde en mørkegrøn/smaragdgrøn endevæg men er nu gået i gang med at male Hvidt fordi væggene generelt trænger.

Endevæggen er vi endt med at skulle give en omgang lysegrå indfarvet spartelmasse ala kabe.

Mht stil er vi nok til det lidt enkle. Min mand er nok mest til det minimalistiske og jeg prøver at trække lidt den anden vej så man kan se at der bor nogle.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Ata » 29. mar 2019, 06:51

Hvilken retning er nord og syd?
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Ata » 29. mar 2019, 06:52

Hvilke funktioner vil I gerne have i stuen? Skal der være reoler? Skal der være andet end spisebord og sofaer?
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21841

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Purple Haze » 29. mar 2019, 07:46

Er det runde i hjørnet en kakkelovn?

Jeg tænker jeg umiddelbart ville lave sofahjørnet i enden der vender væk fra køkkenet, med tv’et op på endevæggen (skrotte tv møblet) og sofa så den ene side vender ryggen mod køkkenet.

Spisebord mellem sofa og væg mod køkkenet -og så overveje at fjerne en evt kakkelovn som jo alligevel ikke står optimalt i forhold til varmefordeling i huset, med mindre den bliver brugt meget.

Reoler på hele væggen til venstre for køkkenet, mod resten af huset. Fyldt med bøger og div. Og så en læse-lænestol på hjørnet/for enden ved vinduerne, evt med et lille bord til igangværende bøger og the.

Og så evt en lav reol/kommode/skab på væggen modsat “reolvæggen”, for enden af spisebordet (hvilket nok fungere bedst hvis ikke der er en kakkelovn), hvis der er behov for mere opbevaring.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Phaiak » 29. mar 2019, 08:25

Ata skrev:Hvilke funktioner vil I gerne have i stuen? Skal der være reoler? Skal der være andet end spisebord og sofaer?



Jamen det ved vi reelt set ikke.

Jeg drømmer om et læsehjørne og bogreol.
Men der er ingen oplagte vægge til reoler.

Vi har spisebord i området tættest på køkkenet i dag.
0
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Phaiak » 29. mar 2019, 08:31

Purple Haze skrev:Er det runde i hjørnet en kakkelovn?

Jeg tænker jeg umiddelbart ville lave sofahjørnet i enden der vender væk fra køkkenet, med tv’et op på endevæggen (skrotte tv møblet) og sofa så den ene side vender ryggen mod køkkenet.

Spisebord mellem sofa og væg mod køkkenet -og så overveje at fjerne en evt kakkelovn som jo alligevel ikke står optimalt i forhold til varmefordeling i huset, med mindre den bliver brugt meget.


Reoler på hele væggen til venstre for køkkenet, mod resten af huset. Fyldt med bøger og div. Og så en læse-lænestol på hjørnet/for enden ved vinduerne, evt med et lille bord til igangværende bøger og the.

Og så evt en lav reol/kommode/skab på væggen modsat “reolvæggen”, for enden af spisebordet (hvilket nok fungere bedst hvis ikke der er en kakkelovn), hvis der er behov for mere opbevaring.


Ja det runde i hjørnet er en brændeovn som jeg knuselsker. Så den skrotter vi ikke.
Medmindre vi gør det hvis vi engang laver køkken og vælter væg osv.

Tænker du stadig at det vil fungere med spisebord ved brændeovnen hvis den bliver der?

Jeg kan nemlig godt lide ideen om læsehjørne hvor vi har spisebord nu.

Vi har faktisk haft sofa arrangement som du beskriver det og oplever bare at rummet bag sofaen ved brændeovnen bare blev brugt til ingenting. Andet end rod og legehjørne for børnene.
0
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Phaiak » 29. mar 2019, 08:32

Ata skrev:Hvilken retning er nord og syd?


Stuen er vestvendt. Det er nordsiden på den lange væg.
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Ata » 29. mar 2019, 08:36

Jeg tænker da, at vægge til venstre i stuen kunne være oplagt til en reol? Og så med et læsehjørne ovre ved vinduet? Noget a la det her:

Hvor det brune til venstre er reoler og det lysegrå på modsat væg er noget mere let a la montana reoler, der er væghængt. Det blå er så sofaer.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Phaiak » 29. mar 2019, 09:11

Ata skrev:Jeg tænker da, at vægge til venstre i stuen kunne være oplagt til en reol? Og så med et læsehjørne ovre ved vinduet? Noget a la det her:

Hvor det brune til venstre er reoler og det lysegrå på modsat væg er noget mere let a la montana reoler, der er væghængt. Det blå er så sofaer.



Måske ja :gruble: også når vinduerne går helt til væg? Reolen vil så gå ind og dække noget af vinduet
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 747
Likede indlæg: 14661

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Ata » 29. mar 2019, 09:20

Phaiak skrev:
Ata skrev:Jeg tænker da, at vægge til venstre i stuen kunne være oplagt til en reol? Og så med et læsehjørne ovre ved vinduet? Noget a la det her:

Hvor det brune til venstre er reoler og det lysegrå på modsat væg er noget mere let a la montana reoler, der er væghængt. Det blå er så sofaer.



Måske ja :gruble: også når vinduerne går helt til væg? Reolen vil så gå ind og dække noget af vinduet

Ellers kunne reolen slutte lidt før vinduet. Er der gardiner?
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf TinaW » 29. mar 2019, 09:42

Phaiak skrev:
Ata skrev:Jeg tænker da, at vægge til venstre i stuen kunne være oplagt til en reol? Og så med et læsehjørne ovre ved vinduet? Noget a la det her:

Hvor det brune til venstre er reoler og det lysegrå på modsat væg er noget mere let a la montana reoler, der er væghængt. Det blå er så sofaer.



Måske ja :gruble: også når vinduerne går helt til væg? Reolen vil så gå ind og dække noget af vinduet


Hvor meget brug for opbevaringsplads har I?
Jeg ville nok finde noget vitrineskab til den væg i stedet og evt. en skænk/kommode i samme stil til væggen overfor. Eller bytte om på de to dele, hvis det giver mere mening i forhold til væggenes længde.
Men jeg er heller ikke rigtigt til reoler, synes nemt det bliver for kompakt.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21841

Re: Hjælp til indretning af stue

Indlægaf Purple Haze » 29. mar 2019, 15:18

Ata skrev:Jeg tænker da, at vægge til venstre i stuen kunne være oplagt til en reol? Og så med et læsehjørne ovre ved vinduet? Noget a la det her:

Hvor det brune til venstre er reoler og det lysegrå på modsat væg er noget mere let a la montana reoler, der er væghængt. Det blå er så sofaer.



Det er også den løsning jeg synes er oplagt.

Både med brændeovn og vinduer.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Bolig"