Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. mar 2021, 19:16

Oak123 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg kan ikke finde ud af hvilken farve de famøse bjælker skal have. Har i et bud? Sort er afskrevet på forhånd

Jeg ville helst holde dem i en træfsrve, men ved ikke om det bliver kunstigt at se på når det er en malet farve :gruble: Loftet skal males hvidt som det er nu og der kommer enten sorte eller hvide lamper op- nok dem
På billedet. Jeg hælder til de sorte, de er klart pænest.


Jotun (og andre) har en app hvor du kan tage et billede af rummet, også farvelægge forskellige flader med en farve du vælger. Måske den kunne hjælpe på dit valg.
Det er nok bedst med et billede taget i dagslys.
Men hvis man husker at skærmfarve og lysforhold selvfølgelig gør en forskel, så kan det være et værktøj til at komme nærmere en farve til dem.

Jeg ville nok enten vælge en farve der kom tæt på bjælkernes oprindelig træfarver eller en forholdsvis farve - for at det giver mere højde til rummet.


Dét var smart!! Tak for tip.

Jeg ville jo helst bare holde dem i sin originale farve/stand, men jeg orker ikke at rense dem
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Pandesteg » 7. mar 2021, 19:45

FormerlyKnownAs skrev:
Oak123 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg kan ikke finde ud af hvilken farve de famøse bjælker skal have. Har i et bud? Sort er afskrevet på forhånd

Jeg ville helst holde dem i en træfsrve, men ved ikke om det bliver kunstigt at se på når det er en malet farve :gruble: Loftet skal males hvidt som det er nu og der kommer enten sorte eller hvide lamper op- nok dem
På billedet. Jeg hælder til de sorte, de er klart pænest.


Jotun (og andre) har en app hvor du kan tage et billede af rummet, også farvelægge forskellige flader med en farve du vælger. Måske den kunne hjælpe på dit valg.
Det er nok bedst med et billede taget i dagslys.
Men hvis man husker at skærmfarve og lysforhold selvfølgelig gør en forskel, så kan det være et værktøj til at komme nærmere en farve til dem.

Jeg ville nok enten vælge en farve der kom tæt på bjælkernes oprindelig træfarver eller en forholdsvis farve - for at det giver mere højde til rummet.


Dét var smart!! Tak for tip.

Jeg ville jo helst bare holde dem i sin originale farve/stand, men jeg orker ikke at rense dem


Det kan jeg virkelig godt forstå, de er også bare ekstremt flotte, men jeg orkede det heller ikke. Er de sådan i hele huset?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. mar 2021, 19:51

Pandesteg skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Oak123 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg kan ikke finde ud af hvilken farve de famøse bjælker skal have. Har i et bud? Sort er afskrevet på forhånd

Jeg ville helst holde dem i en træfsrve, men ved ikke om det bliver kunstigt at se på når det er en malet farve :gruble: Loftet skal males hvidt som det er nu og der kommer enten sorte eller hvide lamper op- nok dem
På billedet. Jeg hælder til de sorte, de er klart pænest.


Jotun (og andre) har en app hvor du kan tage et billede af rummet, også farvelægge forskellige flader med en farve du vælger. Måske den kunne hjælpe på dit valg.
Det er nok bedst med et billede taget i dagslys.
Men hvis man husker at skærmfarve og lysforhold selvfølgelig gør en forskel, så kan det være et værktøj til at komme nærmere en farve til dem.

Jeg ville nok enten vælge en farve der kom tæt på bjælkernes oprindelig træfarver eller en forholdsvis farve - for at det giver mere højde til rummet.


Dét var smart!! Tak for tip.

Jeg ville jo helst bare holde dem i sin originale farve/stand, men jeg orker ikke at rense dem


Det kan jeg virkelig godt forstå, de er også bare ekstremt flotte, men jeg orkede det heller ikke. Er de sådan i hele huset?


Nej kun der ude. Der er meget få pletter på 1. salen. Et strøg her og der. Måske 10 små i alt på 12 bjælker
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Æble » 7. mar 2021, 21:38

Jeg ville male dem hvide og så købe de sorte lamper. Der er lavt til loftet og der sker en masse i det rum i forvejen. Derfor ville jeg forsøge at gøre det mere diskret og ikke fremhæve med sort/mørk maling.
5
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Hewlett » 7. mar 2021, 21:53

Jeg havde også malet bjælkerne hvide, eventuelt med en meget mat maling.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. mar 2021, 05:46

Æble skrev:Jeg ville male dem hvide og så købe de sorte lamper. Der er lavt til loftet og der sker en masse i det rum i forvejen. Derfor ville jeg forsøge at gøre det mere diskret og ikke fremhæve med sort/mørk maling.

Jeg tænkte over det i går og jeg tror også at jeg lander på hvid nå de ikke kan stå rå. Der sker nemlig meget som du siger.

Altså skorstenen skal også lige males som væggen og der skal ikke hænge tøj der, men havde ikke nok maling og får først i morgen. Det samme med den hvide stribe ved vandvarmeren.

Men jeg tror at hvid/hvid er vejen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf JoyNips » 8. mar 2021, 08:02

Jeg ville overveje en lys grå farve, fx noget birkehvid. Så står de en smule frem, men er stadig lyse og “lette”.
Kan dog godt være det clasher lidt med vægfarven? Måske så mere noget greige?
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. mar 2021, 09:46

Jeg kom til at tænke på st vi skal have sat lister på langs alle bjælker- og resten af loftet. De skal være hvide fordi loftet er hvidt. Jeg tror jeg at hvide bjælker kommer til st give mest mening visuelt.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 11. mar 2021, 15:56

Så kan jeg byde ind med lidt nyt. I dag lykkedes det at få opsat de nye døre og det nye vindue.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 12. mar 2021, 06:51

Weekenden skal bruges på at filte og male :rulle:

Er i gang med det rum, der skal blive til mit soveværelse.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf TomKah » 12. mar 2021, 11:02

Det ser rigtig godt ud, Irma.
Jeg skal bruge weekenden på at mure fugtsikringsisolering på en kældervæg.
Og så har jeg fået afsat mine børn til påske så vi får 10 dage til gds arbejde. Jeg bliver ikke sådan en der sender børn i institution mens jeg holder ferie. Jeg holder ferie for at arbejde mens børnene tager på ferie selv.

Vi regner med at flytte weekenden efter påske - så der er meget der skal gøres. Endelig overtagelse af nuværende hus er maj
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. mar 2021, 12:06

Det er godt med weekendprojekter :D

Vi skal male loft- alt bliver hvidt, og det sidste der mangler i den mørke farve på væggen og skorstenen.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 12. mar 2021, 19:49

Pyha, nåede lige ned og filte den sidste væg i soveværelset. Så nu er jeg klar til at grunde væggene i morgen... Starter dagen med en tur i Harald skrald for at købe vævfylder.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7790

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Filipai » 13. mar 2021, 08:31

Vi skal sætte min kærestes køkken i stand i denne weekend, med overskydende bordplader fra mit køkkenprojekt. Nu er den fantastiske ide kommet til at forlænge køkkenet med et enkelt element . Køkkenet er dog så tilpas gammelt at det nok bliver mission impossible at finde et element der matcher resten . Så har i nogen gode ideer til hvad man kunne sætte ind som element?
Det er et Hvidt køkken (eller det bliver det efter vi maler fronterne), og elementet kommer til at så som det sidste element, og er placeret ved siden af en opvaskemaskine.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf MOGA » 13. mar 2021, 09:05

Filipai skrev:Vi skal sætte min kærestes køkken i stand i denne weekend, med overskydende bordplader fra mit køkkenprojekt. Nu er den fantastiske ide kommet til at forlænge køkkenet med et enkelt element . Køkkenet er dog så tilpas gammelt at det nok bliver mission impossible at finde et element der matcher resten . Så har i nogen gode ideer til hvad man kunne sætte ind som element?
Det er et Hvidt køkken (eller det bliver det efter vi maler fronterne), og elementet kommer til at så som det sidste element, og er placeret ved siden af en opvaskemaskine.


Vinkøleskab? Slagterblok?
0

Tilbage til "Bolig"