Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4213

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fræksak » 2. jul 2020, 17:04

IrmaPigen skrev:Så er mine beige Hekla fliser fra Mosaikhjørnet kommet.

I princippet kunne de lægges nu. Hvis det altså ikke lige fordi det VVS'erne lavede i sidste uge var utæt og har lækkert vand :rulle:


Argh!! :rulle:

Vi havde faktisk lidt samme oplevelse. I sidste uge var VVS'eren var her og lavede de aller-allersidste småting (nu er vi også over 3,5 mdr. for et badeværelse, så nu synes vi faktisk også det har varet længe nok) - og dagen efter sagde min datters veninde pludselig "hvorfor er her så vådt på toilettet??". Der sivede så en masse vand ned oppefra det badeværelse, vi har fået lavet. Så de måtte af med de rørkasser, der lige præcis var blevet sat op og skruet fast, og bruge en halv dag på fejlfinding. Jeez altså.

Hvad er planen for dit? Har de fixet det og hvor længe skal det tørre?
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 3. jul 2020, 12:25

Fræksak skrev:
IrmaPigen skrev:Så er mine beige Hekla fliser fra Mosaikhjørnet kommet.

I princippet kunne de lægges nu. Hvis det altså ikke lige fordi det VVS'erne lavede i sidste uge var utæt og har lækkert vand :rulle:


Argh!! :rulle:

Vi havde faktisk lidt samme oplevelse. I sidste uge var VVS'eren var her og lavede de aller-allersidste småting (nu er vi også over 3,5 mdr. for et badeværelse, så nu synes vi faktisk også det har varet længe nok) - og dagen efter sagde min datters veninde pludselig "hvorfor er her så vådt på toilettet??". Der sivede så en masse vand ned oppefra det badeværelse, vi har fået lavet. Så de måtte af med de rørkasser, der lige præcis var blevet sat op og skruet fast, og bruge en halv dag på fejlfinding. Jeez altså.

Hvad er planen for dit? Har de fixet det og hvor længe skal det tørre?


Mit skal nok bare stå og tørre ud.

Jeg burde nok leje en affugter. Omvendt har jeg dog ikke en murer der står klar parat til at lægge fliserne.

Vi har lukket på hovedhanen til brugsvandet. Og VVS'erne skal lige komme og lave det tæt. Det bliver første step.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 5. jul 2020, 15:09

Så kan jeg også være med...
Min far og jeg er gået igang med projekt entre, - hoveddøren blev skiftet for 4 år siden, og så kom vi bare aldrig videre med inddækning osv. - men nu fik jeg sparket den gamle i bagen så vi kan komme igang, - og projektet blev så lidt mere omfattende, for når man er igang kan man lige så godt gøre det ordentligt ;)
"cigarkasse"væggene og listerne på den, plus loftet, bliver malet hvidt.
På væggen ved siden af hoveddøren kommer en gipsplade op, som går hen over døren også, for at gøre væggen pæn der, over lofthøjde i entreen, over trappen går væggen op til skråvæg, og tidligere ejer + min eksmand har begge brækket i væggen for at se hvad der var bag, så det skal lappes.

jeg har været i fuld gang med at trække tapet af væggene. Væggene er gasbeton, og er ikke særligt gode/stærke, så på væggen ind mod stuen kommer der nok også et lag gips op, og så kommer der ny karm og dør i, alt i hvidt. Nyd fodpaneler, gerigter, og skyggelister. Og nyt vinylgulv.
og så kommer der filt på væggene, og jeg tror der kommer en farve på væggen overfor trappen, og væggen ind mod stuen.
Så ønsker jeg mig bare en ny og pænere trappe, men dét er der ikke råd til nu.

Glemte før-billeder af selve entreen, men der sad bare noget hvis strukturtapet, og så var der det store garderobe stativ der kan ses inde i stuen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 5. jul 2020, 15:39

Nå har aftale med en murer mandag i uge 29
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 20. jul 2020, 17:38

I dag har mureren lagt fliser i det rum, der skal være køkken.

Der bliver fuget i morgen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. jul 2020, 18:02

Det ser godt ud Irma!
Jeg er lidt i vildrede, ifht gulv. Tanken var at smide et billigt vinyl på, og så må det holde nogle år, og så kunne det skiftes i forbindelse med at jeg også havde råd til udskiftning af trappe.

Men min far er (heldigvis) sådan en der vil gøre det hele godt og ordentlig fra starten. Og han foreslår et tarkett vinyl klikgulv, som også er super holdbart og slidstærkt.
Og nu vakler jeg imellem det og at smide fliser på gulvet.
I hjørnet under trappen er der et gammelt flisegulv, som ikke er brudt ordentligt op, og bunden af trappen hviler også på det. Så det skal vi uanset ind og bryde op og smide et lag cement på.
Trappen kan dog skrues løs i bunden.
Men udfordringen er også bare 1. Salens beboere.
Vi har en dame boende til leje, og 2 af børnene har værelser deroppe. Det taler klart for tarkett gulvet.
Jeg har også overvejet gulv at mikrocement, som jeg synes er vildt flot. Men tørretid er en udfordring.

Og ellers har vi (læs: min far) nået en del.
Min far har smidt et lag gips op på væggen til ydermuren, primært for at udjævne skævheder.
Og ditto forstærkende gips på væggen ind til stuen.
Den sidste hele mur er fuldspartlet 2 gange, og skal ha en sidste gang imorgen, inden den er klar til filt.
Min svoger har været forbi og fræset stikkontakterne ind i væggen, før sad de i karmen.
Plus han har fikset noget ulovlig samling, og lavet nye lampe udtag i loftet. Fanme godt med en eletrikker i familien.

Døren ind til stuen bliver udskiftet. Der kommer ogps by karm i. Det betyder at der lige skal saves 5 cm af væggen over nuværende karm, for at en alm standard passer ind.
Men den løsning er væsentlig billigere end at købe karm og dør i nuværende mål.

På den anden siden af væggen, i stuen, skal der også gips forstærkning op.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf TomKah » 21. jul 2020, 18:11

Har du undersøgt hvad en trappe koster, Pomfrey?

Jeg ved ikke hvor meget de er steget i pris siden 2009 hvor vi fik en kvartsvingstrappe men vi gav 46000 kr for den inkl montering. Det er simpelt hen de bedste penge vi har givet for noget i denne hus. Det er selvfølgelig mange penge men i et hvor meget folk smider efter køkkener er det jo ikke ret meget.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 22. jul 2020, 15:01

Så er fliser i køkkenrummet også fuget. Og det ser fantastisk ud. Jeg er virkelig glad for at jeg valgte om fra grå flise til brun flise.

Jeg skal spartle i weekenden og jeg skal koncentrere mig om køkkenrummet.

Når det så er klar kan vi gå i gang med at samle køkkenelementerne.

Det føles sq helt psyrealistisk at være nået hertil :fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf TomKah » 22. jul 2020, 16:07

IrmaPigen skrev:Så er fliser i køkkenrummet også fuget. Og det ser fantastisk ud. Jeg er virkelig glad for at jeg valgte om fra grå flise til brun flise.

Jeg skal spartle i weekenden og jeg skal koncentrere mig om køkkenrummet.

Når det så er klar kan vi gå i gang med at samle køkkenelementerne.

Det føles sq helt psyrealistisk at være nået hertil :fløjt:


Tillykke!!! Har køkkenet stået og ventet 1,5 år siden du oprettede tråden? Hvor er det vildt!

Vi er pt igang ned nedbrydning af køkken. Vi er ved at fjerne gulvfliser og skal til at bryde gulv op i weekenden.
Det værste er kæmpe stor smedejernspejs som vi pt ikke kan få ud. Prøver at ringe til en skorstensfejer i morgen. Det er godt nok træls.
0
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf MOGA » 22. jul 2020, 17:34

IrmaPigen skrev:Så er fliser i køkkenrummet også fuget. Og det ser fantastisk ud. Jeg er virkelig glad for at jeg valgte om fra grå flise til brun flise.

Jeg skal spartle i weekenden og jeg skal koncentrere mig om køkkenrummet.

Når det så er klar kan vi gå i gang med at samle køkkenelementerne.

Det føles sq helt psyrealistisk at være nået hertil :fløjt:


Skal du egentlig bo der eller regner du med at sælge, når lejligheden er færdig?
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 22. jul 2020, 17:56

MOGA skrev:
IrmaPigen skrev:Så er fliser i køkkenrummet også fuget. Og det ser fantastisk ud. Jeg er virkelig glad for at jeg valgte om fra grå flise til brun flise.

Jeg skal spartle i weekenden og jeg skal koncentrere mig om køkkenrummet.

Når det så er klar kan vi gå i gang med at samle køkkenelementerne.

Det føles sq helt psyrealistisk at være nået hertil :fløjt:


Skal du egentlig bo der eller regner du med at sælge, når lejligheden er færdig?


Jeg skal da helt sikkert bo dér...
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jul 2020, 19:00

TomKah skrev:Har du undersøgt hvad en trappe koster, Pomfrey?

Jeg ved ikke hvor meget de er steget i pris siden 2009 hvor vi fik en kvartsvingstrappe men vi gav 46000 kr for den inkl montering. Det er simpelt hen de bedste penge vi har givet for noget i denne hus. Det er selvfølgelig mange penge men i et hvor meget folk smider efter køkkener er det jo ikke ret meget.


Ja, jeg har tjekket op på det, og det koster fra ca. 35.000 kr for den type trappe jeg ønsker mig.
Og det er mere end jeg har råd til at bruge p.t.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf TomKah » 22. jul 2020, 19:32

Madam Pomfrey skrev:
TomKah skrev:Har du undersøgt hvad en trappe koster, Pomfrey?

Jeg ved ikke hvor meget de er steget i pris siden 2009 hvor vi fik en kvartsvingstrappe men vi gav 46000 kr for den inkl montering. Det er simpelt hen de bedste penge vi har givet for noget i denne hus. Det er selvfølgelig mange penge men i et hvor meget folk smider efter køkkener er det jo ikke ret meget.


Ja, jeg har tjekket op på det, og det koster fra ca. 35.000 kr for den type trappe jeg ønsker mig.
Og det er mere end jeg har råd til at bruge p.t.


Ok. Jeg håber du finder en løsning, du bliver glad for. Jeg skrev det kun fordi jeg synes det ville være synd at lægge så meget arbejde i rummet uden at afsøge muligheden for at blive helt tilfreds.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. jul 2020, 19:36

TomKah skrev:
Madam Pomfrey skrev:
TomKah skrev:Har du undersøgt hvad en trappe koster, Pomfrey?

Jeg ved ikke hvor meget de er steget i pris siden 2009 hvor vi fik en kvartsvingstrappe men vi gav 46000 kr for den inkl montering. Det er simpelt hen de bedste penge vi har givet for noget i denne hus. Det er selvfølgelig mange penge men i et hvor meget folk smider efter køkkener er det jo ikke ret meget.


Ja, jeg har tjekket op på det, og det koster fra ca. 35.000 kr for den type trappe jeg ønsker mig.
Og det er mere end jeg har råd til at bruge p.t.


Ok. Jeg håber du finder en løsning, du bliver glad for. Jeg skrev det kun fordi jeg synes det ville være synd at lægge så meget arbejde i rummet uden at afsøge muligheden for at blive helt tilfreds.


Jeg tror nu heller ikke jeg bliver utilfreds med resultatet som sådan, lige nu har jeg bare set mig irriteret på trappen :D
Sådan kan jeg ha det i perioder. Jeg har mange andre ønsker/projekter jeg godt kunne tænke mig at få ført ud i livet, så det handler jo også om prioritering af økonomi, tid, overskud.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
TomKah
Indlæg: 4189
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf TomKah » 22. jul 2020, 19:55

Madam Pomfrey skrev:
TomKah skrev:
Madam Pomfrey skrev:
TomKah skrev:Har du undersøgt hvad en trappe koster, Pomfrey?

Jeg ved ikke hvor meget de er steget i pris siden 2009 hvor vi fik en kvartsvingstrappe men vi gav 46000 kr for den inkl montering. Det er simpelt hen de bedste penge vi har givet for noget i denne hus. Det er selvfølgelig mange penge men i et hvor meget folk smider efter køkkener er det jo ikke ret meget.


Ja, jeg har tjekket op på det, og det koster fra ca. 35.000 kr for den type trappe jeg ønsker mig.
Og det er mere end jeg har råd til at bruge p.t.


Ok. Jeg håber du finder en løsning, du bliver glad for. Jeg skrev det kun fordi jeg synes det ville være synd at lægge så meget arbejde i rummet uden at afsøge muligheden for at blive helt tilfreds.


Jeg tror nu heller ikke jeg bliver utilfreds med resultatet som sådan, lige nu har jeg bare set mig irriteret på trappen :D
Sådan kan jeg ha det i perioder. Jeg har mange andre ønsker/projekter jeg godt kunne tænke mig at få ført ud i livet, så det handler jo også om prioritering af økonomi, tid, overskud.


Din trappe ligner den vi havde de første 5 år vi boede her, så jeg lider med dig. Den er ikke nogen skønhed selvom den sikkert er funktionel nok.
1

Tilbage til "Bolig"