Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 28. feb 2019, 12:06

Her kan vi poste billeder af vores respektive projekter. Så vi kan lade os inspirere og ikke mindst selv følge udviklingen. Der er også plads til snik snak mellem fotos, så længe det er relevant snak.

Hos mig er der endelig hul igennem mellem køkken og stue.

Der er også lavet nyt afløb og unidrain i badet. Har dog ikke pt foto af det hele af det.

Om ikke så længe ryger de sidste radiatorer af, for nu er det varmt nok. Forhåbentlig bliver der råd til gulvvarme over det hele.

Det blir en total lækker ny lejlighed all over med nyt el, nye gulve, nyt bad, nyt køkken og nye indbyggede klædeskabe. Glæder mig så meget til jeg kan rykke ind.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af IrmaPigen 2. mar 2019, 05:34, rettet i alt 3 gange.
5
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Fælles istandsættesestråd - med billeder

Indlægaf MOGA » 28. feb 2019, 20:16

Hvilket køkken endte du med at vælge, Irma?
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættesestråd - med billeder

Indlægaf IrmaPigen » 28. feb 2019, 21:00

MOGA skrev:Hvilket køkken endte du med at vælge, Irma?


Har købt et Bordo Black køkken fra Kvik.

Fin kvalitet til en rigtig god pris, synes jeg.

På højre side skal jeg have et højskab med ovn i, integreret køle fryseskab, 3 skuffemoduler a 80 cm og 3 overskabe a 80 cm.

Venstre side skal der være et 100 cm skuffemodul, (hul til en vaskemaskine), et vaskeskab på 80 cm, en integreret opvaskemaskine og et 60 cm skuffemodul.

En sort stor vask (underlimet) et sort blandingsbatteri og en mobil afløbsbakke og massiv egetræsbordplade til begge sider.

Alt det (ekskl hårde hvidevarer) får jeg til 42 kilo.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættesestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 1. mar 2019, 13:38

I dag skal jeg selv se lejligheden efter væg mellem stue og køkken er fjernet.

Glæder mig megameget. Indtil videre har jeg kun set det foto jeg har lagt her.

Solen skinner og så kan jeg rigtig få lov til fornemme, hvor meget lys, det giver.
1
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Fælles istandsættesestråd - med billeder

Indlægaf Tobywan » 1. mar 2019, 15:16

IrmaPigen skrev:På højre side skal jeg have et højskab med ovn i, integreret køle fryseskab, 3 skuffemoduler a 80 cm og 3 overskabe a 80 cm.

Venstre side skal der være et 100 cm skuffemodul, (hul til en vaskemaskine), et vaskeskab på 80 cm, en integreret opvaskemaskine og et 60 cm skuffemodul.

En sort stor vask (underlimet) et sort blandingsbatteri og en mobil afløbsbakke og massiv egetræsbordplade til begge sider.

Alt det (ekskl hårde hvidevarer) får jeg til 42 kilo.


Har du overvejet 2 ovne. Almindelige varmluft (evt. med damp eller dampskud) plus en kombiovn.

Personligt kunne jeg aldrig gå tilbage til kun at have een ovn igen + det er lækkert at få dem op i højden :)
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættesestråd - med billeder

Indlægaf IrmaPigen » 2. mar 2019, 05:47

Tobywan skrev:
IrmaPigen skrev:På højre side skal jeg have et højskab med ovn i, integreret køle fryseskab, 3 skuffemoduler a 80 cm og 3 overskabe a 80 cm.

Venstre side skal der være et 100 cm skuffemodul, (hul til en vaskemaskine), et vaskeskab på 80 cm, en integreret opvaskemaskine og et 60 cm skuffemodul.

En sort stor vask (underlimet) et sort blandingsbatteri og en mobil afløbsbakke og massiv egetræsbordplade til begge sider.

Alt det (ekskl hårde hvidevarer) får jeg til 42 kilo.


Har du overvejet 2 ovne. Almindelige varmluft (evt. med damp eller dampskud) plus en kombiovn.

Personligt kunne jeg aldrig gå tilbage til kun at have een ovn igen + det er lækkert at få dem op i højden :)


Jeg er nødt til at prioritere mine økonomiske midler benhårdt fordi alt skal laves. Så jeg kommer ikke til at prioritere to ovne. Indbygget vinkøleskab er også droppet. Til gengæld laver vi strøm i skabet under ovnen, så jeg evt kan købe et brugt og sætte løst ind.

Og det er vitterligt alt der skal laves. Lige pt står der kun en betonskal.

Det så mega godt ud med den nedbrudte væg. Det bliver et fantastisk rum med lys fra begge sider :love2:

I dag skal vi lige mødes med mureren, som skal godkende det som Vvs'eren har lavet i løbet af ugen. Ved samme lejlighed afmonterer Vvs'eren de sidste radiatorer og rørene dertil.

Samtidig skal jeg tale om køkkengulvet med mureren. Jeg er lidt i tvivl om jeg vil have mikrobeton eller klinker. Nu hvor jeg har valgt et mørkt køkken ved jeg, at gulvet skal være i den lyse ende af skalaen. Under alle omstændigheder skal der lægges gulvvarme og støbes.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf LaScrooge » 2. mar 2019, 06:45

Hvor er der fedt at følge med i så stort et projekt! Glæder mig til at se billeder i takt med at det skrider frem.

Hvor meget gav du for lejligheden og hvad regner du med, at værdistigningen bliver med det færdige resultat?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. mar 2019, 07:29

Vi har en udestue i sommerhuset som er lang og smal og ret umuligt at bruge til noget sådan for alvor. I første omgang så fjernede vi en havedør som var i gavlvæggen og lavede bare væg og brugte det til et kontorhjørne. Så tænkte jeg at vi jo allerede er igang med at istandsætte sommerhuset step ny step og så kunne vi da ligeså godt få lavet det step. Mest fordi alt andet der skal laves er vi ret usikre på hvordan skal være :fløjt: Så sidste sommer bankede min mand gulvet op, støbte et nyt, lavede klar til en ny væg osv.

Til jul fik vi så lavet det færdigt med nyt gulv, ny væg, nyt loft og franske døre. Det er blevet et super rum og virkelig anvendeligt. Stadig kontor for nu. Vi har talt om at en gang skal der enten nye vinduer i fordi det er gulv til loft, eller lave en løsning hvor halvdelen er blændet. Så kan det bruges til andet end bare kontor og der kan sættes en seng ind og det kan bruges som et ekstra værelse. Det sidste er ikke aktuelt nu, men vi overvejer på sigt om det skal være et sommerhus der skal bruges til udlejning og er flere værelser jo attraktivt
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 2. mar 2019, 14:20

LaScrooge skrev:Hvor er der fedt at følge med i så stort et projekt! Glæder mig til at se billeder i takt med at det skrider frem.

Hvor meget gav du for lejligheden og hvad regner du med, at værdistigningen bliver med det færdige resultat?


Jeg gav 1,525 mio. Den var udbudt til 1,595 mio.

Jeg regner med at kunne sælge for 2,2 mio, når jeg er helt færdig.

Jeg regner med at bruge 250.000 kr. til istandsættelsen. Det er så kun muligt pga rigtigt gode relationer.
3
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 2. mar 2019, 14:24

FletpArkett skrev:Hvor stor er lejligheden? Og hvilket gulv skal du have lagt?


Det er en 3v på 89 kvm., men de 9 kvm er altan.

Regner med parketgulve, da det IMO passer bedst til bedst til betonbyggeri. Jeg vil helst have egetræs parket og så have det hvidolieret.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 3. mar 2019, 07:43

IrmaPigen skrev:
FletpArkett skrev:Hvor stor er lejligheden? Og hvilket gulv skal du have lagt?


Det er en 3v på 89 kvm., men de 9 kvm er altan.

Regner med parketgulve, da det IMO passer bedst til bedst til betonbyggeri. Jeg vil helst have egetræs parket og så have det hvidolieret.


Egentlig kunne jeg også godt tænke mig at bevare de gamle døre, og så male dem op og sætte Arne Jacobsen dørgreb i børstet stål på.

Jeg kan godt lide tanken om der dog er bevaret noget fra sælgers tid eller som er oprindeligt og originalt fra lejligheden, og jeg vil helst have helt glatte døre, dog bare i hvid (de nuværende er glatte i mørkebrun finer).

Men der er nogle virkelig små sjove dørkarme, og hvis jeg ændrer dem, så er det ikke sikkert dørene passer ind i. Omvendt har tanken om at bevare de meget minimalistiske dørkarme som et lille originalt særpræg, også strejfet mig.
Senest rettet af IrmaPigen 3. mar 2019, 08:01, rettet i alt 1 gang.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 3. mar 2019, 07:58

IrmaPigen skrev:
LaScrooge skrev:Hvor er der fedt at følge med i så stort et projekt! Glæder mig til at se billeder i takt med at det skrider frem.

Hvor meget gav du for lejligheden og hvad regner du med, at værdistigningen bliver med det færdige resultat?


Jeg gav 1,525 mio. Den var udbudt til 1,595 mio.

Jeg regner med at kunne sælge for 2,2 mio, når jeg er helt færdig.

Jeg regner med at bruge 250.000 kr. til istandsættelsen. Det er så kun muligt pga rigtigt gode relationer.


Der er vist nok lige solgt en to værelses i foreningen til omkring 1,9 mio.

Overboen har solgt med overtagelse til sommer, så der skal jeg lige ind og tjekke prisen, når der er lyst skøde.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 4. mar 2019, 09:19

Jeg fik desværre ikke taget billeder mens der var hul i badeværelsesgulvet.

Men her kan man se at der er støbt op igen og er ved at blive lukket omkring nye afløb og rør.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af IrmaPigen 4. mar 2019, 09:32, rettet i alt 2 gange.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 4. mar 2019, 09:22

Så har jeg lige taget et foto fra stuen ned mod der hvor der skal være køkken, så man kan få en fornemmelse af hvor langt rummet bliver
Senest rettet af IrmaPigen 5. mar 2019, 19:34, rettet i alt 2 gange.
3
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 5. mar 2019, 19:27

Så er der købt ny bruser.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3

Tilbage til "Bolig"