Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 30. apr 2023, 10:50

Oak123 skrev:
Fruity skrev:Nåh. Jeg har lige sendt dit svar til tømren. Han har skrevet, han ikke havde troet det var deres løsning - og det var da ok, men så ikke rigtigt godt ud, så det ville han ikke lave. I stedet ville han lave et ordentligt hjørne til os. (Han laver også snedkerkøkkener, men har sagt ok til Ikea—løsningen, pga alt det andet, vi så skal have lavet i køkkenet, som han gerne vil. Faktisk er han vist snedker og ikke tømrer :genert:)

Der er altså ret mange af Ikeas løsninger, han ikke er tilfreds med :lol: Han har også hævet køkkenet og tilføjet skuffer i soklerne. Tilføjet et lille skab, hvor der ellers skulle dækkes af. Og anvender materialerne anderledes, så vi kan få en indbygget løsning.

Jeg forstår ikke helt, hvad det er, han gør og siger, men satser på, det bliver fint :genert:

Nu kom vi i hvert fald lidt videre!
Tak!!!


Velbekomme :)

Så ved han da hvad Ikeas plan var. Men hvis han vil ændre på designet, og lave en anden hjørneløsning, så er det også lidt svært for dig at vide hvad han skal bruge til det :)


Det må han selv slås med. Bare jeg ender med et køkken :cool:

Hvis jeg selv skulle forsøge mig, ville jeg sidde grædende på gulvet. Det er seriøst sort snak for mig.

Og det er egentlig vildt. I mine unge dage arbejdede jeg to år i en møbelbutik, hvor jeg ofte samlede møbler til udstilling. Det var bare hyggeligt. Men kigger på det der fra Ikea og føler mig helt lost!
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18866

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf PaleSeptember » 30. apr 2023, 12:53

En tømrer. Tømreren.

Tak :genert:
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 30. apr 2023, 15:25

PaleSeptember skrev:En tømrer. Tømreren.

Tak :genert:


Haha. Det er aldrig til at vide, hvad der sker på
min telefon :lol:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. maj 2023, 09:02

FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Mit kontor får en omgang her i påsken. Vi bygger endnu en indbygget reol, lidt andre dimensioner end den i stuen, men samme koncept. Jeg skal have nyt skrivebord, have sat et par stole og et lille bord ind og der skal males. Farven bliver Jotun soft skin


Så langt så godt. Lister, kanter og greb mangler endnu. Og der skal males, men det bliver forhåbentligt her i påsken. Nyt skrivebord må vente, jeg ved ikke helt hvad jeg vil have endnu nemlig.


IMG_0328.jpeg

Mit kontor er snart færdigt. I går blev mit skrivebord færdigt. Det er blevet malet i samme farve som væggene
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Fruity » 28. maj 2023, 22:35

Vi er nu ved at få lagt epoxy gulv i køkkenet. Det er godt nok en mærkelig proces - og svært af se, det bliver pænt.

Men nu ser det i det mindste hvidt ud - og jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12522

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 4. aug 2023, 18:11

Så er turen nået til altanen - jeg er ved at male den.

Den trængte godt nok til maling. Tror ikke den har fået maling i 20 år. Derudover har jeg brugt den til lager for byggematerialer. Så den har bare set træt ud.

Mangler at male det sorte træværk op (der sidder malertape på det sorte træværk på billederne) Og loftet skal males hvidt og så skal gulvet males også (forventer at male gulvet i en meget mørk grå farve) .

Smider også lige et før billede for at illustrere forskellen. På før-billedet kan man også se det sorte træværk. Træbordet var et sælger efterlod og stolene er nogle ekstra min kæreste have stående. Det bliver udskiftet med et bord i sort kunsttræ og nogle sorte stole (stolene kan skimtes ind gennem døren til stuen).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
IrmaPigen
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12522

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 5. aug 2023, 09:58

Så er træbeklædningen malet en sidste gang, og det pyntede at få malertapen af.

Om en måneds tid, når den grå maling er hærdet, kan jeg male det sorte træværk (det kræver jeg sætter tape på de grå plader). I mellemtiden kan jeg så få malet loftet op.

Nu fortjener jeg da vist også lige en kop kaffe :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13076
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3546
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56186
Kontakt:

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Ado » 18. aug 2023, 06:04

Så er vi tæt på at være i mål med gæstebadeværelset. Jeg elsker det!

Før-billeder:

Billede

Billede

Billede



Efterbilleder:

Billede

Billede

Billede
18
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2940

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Kilix » 18. aug 2023, 11:01

Shit nogen smukke fliser, Ado! Ej hvor er det blevet laekkert!
1
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6282

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf MrsHyacinth » 18. aug 2023, 14:30

Ujævnt, lakeret og malet trægulv, der var blevet helt ekstraordinært grimt før og efter en seriøs impulshandling.

Det kan anbefales at leje en gulvsliber fremfor at insistere på at fikse det med en rystepudser :genert: :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6282

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf MrsHyacinth » 18. aug 2023, 14:34

Det er reelt ikke så gråt/hvidt i farven. Det her billede er mere retvisende om end det er lidt lysere i virkeligheden. Tror det bliver fint efter sidste slibning og en gang lak eller olie.

Nogen anbefalinger? Det må gerne forblive lyst og have en lidt varm glød.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
TomKah
Indlæg: 4209
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4346

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf TomKah » 18. aug 2023, 15:43

MrsHyacinth skrev:Det er reelt ikke så gråt/hvidt i farven. Det her billede er mere retvisende om end det er lidt lysere i virkeligheden. Tror det bliver fint efter sidste slibning og en gang lak eller olie.

Nogen anbefalinger? Det må gerne forblive lyst og have en lidt varm glød.


Det er en smags sag. Personligt når vi snakker fyrretræ så er jeg mest til lud og hvid olie. Men lud. Altid lud anset hvad du så gør efterfølgende.
0
Brugeravatar
MrsHyacinth
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 25. aug 2018, 07:00
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6282

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf MrsHyacinth » 18. aug 2023, 16:01

TomKah skrev:
MrsHyacinth skrev:Det er reelt ikke så gråt/hvidt i farven. Det her billede er mere retvisende om end det er lidt lysere i virkeligheden. Tror det bliver fint efter sidste slibning og en gang lak eller olie.

Nogen anbefalinger? Det må gerne forblive lyst og have en lidt varm glød.


Det er en smags sag. Personligt når vi snakker fyrretræ så er jeg mest til lud og hvid olie. Men lud. Altid lud anset hvad du så gør efterfølgende.


Lud + olie har jeg også gode erfaringer med. Tør ikke køre lud og sæbe med knap 3-årig, der elsker at køre med store maskiner :tie:
1
Cosi
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 152
Likede indlæg: 2256

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Cosi » 8. okt 2023, 19:10

Projekt terrasse nr. 2 og skur er nu ved at være færdig :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16416
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1416
Likede indlæg: 30550

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf TinaW » 23. jan 2024, 11:45

N, men vi skal have lavet en del ved huset her hen over forår og sommer.
Vi skal have ny luft til vand pumpe som erstatning for den luft til luft, der stod af i efteråret.
Vi skal have lagt nye fuger på de tre sidste sider af huset, der skal efterfyldes hulmursisolering, der skal nye tagrender på og så skal vinduerne have nye lister (dannebrogsvinduer) udvendigt.
Vi har to vinduer nede i kælderen der skal skiftes og så overvejer manden om der skal lægges gulvvarme i de tre rum i stueetagen, hvor det kan lade sig gøre samt om vi skal få sat en dør i ud til haven fra køkkenet i stedet for det vindue, der er nu.
Vi har haft en uvildig energi konsulent forbi og gennemgå huset og meget af ovenstående er hans råd. Manden havde frygtet at skulle have helt nye vinduer og at taget skulle skiftes indenfor et par år, så han synes det er nemt sluppet.
0

Tilbage til "Bolig"