Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 23. jan 2019, 11:34

Vi er gift, er begge fyldt 30 og har et lille barn - alligevel er det bare som om et realkreditlån gør én bare lidt mere voksen. Og sådan et har vi fået til at betale vores drømmehus :lun: Vi overtager herligheden d. 1/5.

I starten kiggede vi egentlig mest på huse af lidt ældre model, men da ingen af os har tommelfingrene skruet helt rigtigt på, så tog vi ud og kiggede nogle nyere også. Huset her fik jeg åndenød og hjertebanken over første gang jeg så det i levende live. Det er indrettet smart, der er det plads vi skal bruge, og det er kvalitet. Men jeg kan også godt se der er nogle ting, hvor vi skal indrette os lidt klogt for ikke at komme til at mangle plads eller blive irriterede over de udfordringer der er ved enkelte elementer af huset - blandt andet et køkken uden supermeget opbevaringsplads, men til gengæld med lidt trang gulvplads.

Tråden her vil jeg bruge til at ping-ponge ideer med mig selv (og dem der har lyst til at følge med) - pinterest er fedt, men jeg glemmer tit at det er der, og synes det er håbløst til at holde styr på de virkelig gode ideer. Vi har en målsætning om ikke at købe noget nyt til huset, men at lave alt selv eller købe genbrug. For første gang har vi helt frie hænde og kan male, dekorere og bygge som vi har lyst til :dåne:
19
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 23. jan 2019, 11:38

Plantegningen ser sådan ud:

Plantegning.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 23. jan 2019, 11:44

Projekter, jeg sysler med pt.:
- En form for møbel til stuen, der kan inkorporere plads til både vores kæmpe bogsamling, spilsamling og min mands pladespiller. Måske et hjemmegjort et? Tænker noget a la en indbygget bogreol med skabe forneden, men jeg er i tvivl om det bliver for voldsomt når stuen ikke er så stor.

- Børneværelse til vores datter - Montessori style. Inkl. hus-seng og et vægmaleri :lun:

- Køkkenindretning. Det bliver nok noget med at investere i rulleskuffer, da der i køkkenet mest er underskabe, som absolut IKKE er fordrende for at holde orden i noget som helst. Det er samme problem i entre og walk-in, hvor der mest er hylder.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf kidkomb » 23. jan 2019, 11:49

Stort tillykke Neenah! Hvor er det dejligt for jer :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf JoyNips » 23. jan 2019, 12:09

Spændende! Tillykke med købet!

Mht bogreol, så tjek instagrammeren Livingonabudget ud, de har lavet en DIY indbygget og det ser faktisk rimelig overskueligt ud. Alternativt så jeg forleden nogen, der havde bygget skabsplads rundt om hivedgærdet på deres seng og de havde bare brugt IKEAs køkkenmoduler (fordi køkkenmoduler er skidegode ifht overskabe). Tror godt at I kunne have en indbygget bogreol ved væggen ind mod soveværelset uden at det bliver for voldsomt. Hvis det er til ren bogsamling kunne I jo også overveje at lave den i halv dybde?

Vi er vildt glade for vores indbyggede bogreol. Selvom vi ikke rigtig bruger den til bøger, vi har bogsamlingen på kontoret og bruger mere reolen til dekoration. I kan jo også overveje, hvis I skal bruge et af værelserne til kontor, så at bygge en bogreol dér og så holde stuen fri for alt for meget opbevaring?
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 23. jan 2019, 12:13

JoyNips skrev:Spændende! Tillykke med købet!

Mht bogreol, så tjek instagrammeren Livingonabudget ud, de har lavet en DIY indbygget og det ser faktisk rimelig overskueligt ud. Alternativt så jeg forleden nogen, der havde bygget skabsplads rundt om hivedgærdet på deres seng og de havde bare brugt IKEAs køkkenmoduler (fordi køkkenmoduler er skidegode ifht overskabe). Tror godt at I kunne have en indbygget bogreol ved væggen ind mod soveværelset uden at det bliver for voldsomt. Hvis det er til ren bogsamling kunne I jo også overveje at lave den i halv dybde?

Vi er vildt glade for vores indbyggede bogreol. Selvom vi ikke rigtig bruger den til bøger, vi har bogsamlingen på kontoret og bruger mere reolen til dekoration. I kan jo også overveje, hvis I skal bruge et af værelserne til kontor, så at bygge en bogreol dér og så holde stuen fri for alt for meget opbevaring?


Tak :kys: Jeg har været omkring hendes løsning :gogo: Pt. har vi bare en stor bogreol i vores hobbyrum/gæsteværelse, og der kunne den i princippet godt blive ved med at være, men jeg synes der er noget æstetisk fint over sådan en stor reol - men måske netop også mere til dekoration (og til pladespilleren). Måske man kunne lave noget hvor de nederste hylder/skabe er dybere end de øverste?

Jeg tror at sofaen skal stå forholdsvist tæt på væggen ind til soveværelset, for væggen overfor er det eneste sted hvor der er plads til et fjernsyn, så jeg tror måske det vil se lidt crowded ud?
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf JoyNips » 23. jan 2019, 12:21

Neenah skrev:
JoyNips skrev:Spændende! Tillykke med købet!

Mht bogreol, så tjek instagrammeren Livingonabudget ud, de har lavet en DIY indbygget og det ser faktisk rimelig overskueligt ud. Alternativt så jeg forleden nogen, der havde bygget skabsplads rundt om hivedgærdet på deres seng og de havde bare brugt IKEAs køkkenmoduler (fordi køkkenmoduler er skidegode ifht overskabe). Tror godt at I kunne have en indbygget bogreol ved væggen ind mod soveværelset uden at det bliver for voldsomt. Hvis det er til ren bogsamling kunne I jo også overveje at lave den i halv dybde?

Vi er vildt glade for vores indbyggede bogreol. Selvom vi ikke rigtig bruger den til bøger, vi har bogsamlingen på kontoret og bruger mere reolen til dekoration. I kan jo også overveje, hvis I skal bruge et af værelserne til kontor, så at bygge en bogreol dér og så holde stuen fri for alt for meget opbevaring?


Tak :kys: Jeg har været omkring hendes løsning :gogo: Pt. har vi bare en stor bogreol i vores hobbyrum/gæsteværelse, og der kunne den i princippet godt blive ved med at være, men jeg synes der er noget æstetisk fint over sådan en stor reol - men måske netop også mere til dekoration (og til pladespilleren). Måske man kunne lave noget hvor de nederste hylder/skabe er dybere end de øverste?

Jeg tror at sofaen skal stå forholdsvist tæt på væggen ind til soveværelset, for væggen overfor er det eneste sted hvor der er plads til et fjernsyn, så jeg tror måske det vil se lidt crowded ud?


Åh ja, det kan jeg godt se. Jeg tror, jeg ville være lidt varsom med alt for meget "åben" opbevaring i stuen, den ser ikke så stor ud?

Vores skabe er lidt dybere end hylderne, jeg kan lige måle når jeg kommer hjem.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 23. jan 2019, 12:28

JoyNips skrev:
Neenah skrev:
JoyNips skrev:Spændende! Tillykke med købet!

Mht bogreol, så tjek instagrammeren Livingonabudget ud, de har lavet en DIY indbygget og det ser faktisk rimelig overskueligt ud. Alternativt så jeg forleden nogen, der havde bygget skabsplads rundt om hivedgærdet på deres seng og de havde bare brugt IKEAs køkkenmoduler (fordi køkkenmoduler er skidegode ifht overskabe). Tror godt at I kunne have en indbygget bogreol ved væggen ind mod soveværelset uden at det bliver for voldsomt. Hvis det er til ren bogsamling kunne I jo også overveje at lave den i halv dybde?

Vi er vildt glade for vores indbyggede bogreol. Selvom vi ikke rigtig bruger den til bøger, vi har bogsamlingen på kontoret og bruger mere reolen til dekoration. I kan jo også overveje, hvis I skal bruge et af værelserne til kontor, så at bygge en bogreol dér og så holde stuen fri for alt for meget opbevaring?


Tak :kys: Jeg har været omkring hendes løsning :gogo: Pt. har vi bare en stor bogreol i vores hobbyrum/gæsteværelse, og der kunne den i princippet godt blive ved med at være, men jeg synes der er noget æstetisk fint over sådan en stor reol - men måske netop også mere til dekoration (og til pladespilleren). Måske man kunne lave noget hvor de nederste hylder/skabe er dybere end de øverste?

Jeg tror at sofaen skal stå forholdsvist tæt på væggen ind til soveværelset, for væggen overfor er det eneste sted hvor der er plads til et fjernsyn, så jeg tror måske det vil se lidt crowded ud?


Åh ja, det kan jeg godt se. Jeg tror, jeg ville være lidt varsom med alt for meget "åben" opbevaring i stuen, den ser ikke så stor ud?

Vores skabe er lidt dybere end hylderne, jeg kan lige måle når jeg kommer hjem.


Det er også det jeg er lidt betænkelig ved. Det kan hurtigt komme til at se alt for voldsomt ud. Den er kun et par og tyve kvadratmeter.

Tak, det må du gerne :kys: Har nemlig lige luret på jeres bogreol i din tråd - den er så fin :lun:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf LaScrooge » 23. jan 2019, 12:36

Hvor ser det lækkert ud! Det har det hele - terrasse, skur, bryggers, to badeværelser, masser af soveværelser, stue OG alrum! :dåne: Tillykke!
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf vibbsen » 23. jan 2019, 12:53

Årh :blomst: :klap: ...Tillykke..Og velkommen til "de voksnes rækker"........Jeg købte min første lejlighed i 1997...Og har siden købt og solgt adskillige boliger, og er efterhånden ret dreven når det gælder om at handle fast ejendom.

Og ingen af mine efterfølgende ejendomshandler har genskabt den der helt særlige følelse som det var den gang i 1997 da jeg købte min allerførste lejlighed. Og dermed sådan virkelig blev "voksen" med kreditlån (Som den gang var et obligationslån på 8 % :tie: ) Det er en fantastisk følelse. Som man kun oplever en gang i livet. Det bedste jeg kan sammenligne det med er den aller-aller-første tur man kører uden andre i bilen efter man har fået kørekort....Den der følelse af at være VIRKELIG voksen....

Og jeg kan da også - som mange årig husejer - afsløre at det overhovedet ikke er det samme som den "Så ved man bare man er voksen" følelse som gennemstrømmer en når man finder ud af hvor pis-hamrende dyrt det er at få den lokale slamsuger ud fordi toilettet er stoppet, og man - på trods af at man har siddet og rodet i sine egne pøller (for dette sker ALTID når man lige har været ude og lave en ordentlig bumme-lumme) med en gul gummihandske for at se om det måske kunne "sætte gang i sagerne" :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Lulu » 23. jan 2019, 13:04

Hvis jeg kan finde ud af at sætte et billede ind, så skal jeg nok tage et billede af vores bogreol også, der fylder hele endevæggen i vores stue. Ellers sender jeg dig måske bare en PM på Facebook. Vores stue er med sine ca 35 m2 noget større, men der kan være virkelig meget i sådan en bogreol. Vi har ikke andet opbevaring i stuen.

Mht tv kunne I jo også overveje en arm der kan bevæge sig i mange led til tvet. Vi har sådan en arm der kan foldes ud i tre led og få fjernsynet til at dreje 180 grader.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf IrmaPigen » 23. jan 2019, 15:30

Det er rigtigt at det giver voksen-pondus.

Jeg husker godt min skræk og benovelse, da jeg som 26 årig købte min første ejerlejlighed i Valby. Og jeg var endda selv ejendomsmægler.

Jeg følte mig MEGET voksen, måske også fordi jeg købte lejligheden pga jeg valgte at bryde ud af et forhold. Han vidste ikke jeg rykkede. Så det var ligesom også en manifestation af jeg ikke gad finde mig i hans pis.

Jeg var lidt hårdt spændt op det første år men så lettede det ligesom, og det endte med jeg også boede i den mens jeg læste min bachelor.

Det var med et stik i hjertet jeg solgte min ungpigelejlighed i 2017.

Tilykke med købet.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24633
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36798

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Daine » 23. jan 2019, 15:56

Hvor er det et fedt hus Neenah :love: Tillykke med det - og med at være kommet “ind i de voksnes rækker” :lol: Jeg er vild med al den plads I får, med de ekstra værelser. Og bryggers lige op af køkkenet, det er også fedt!

Jeg ville, sådan helt personligt, være forsigtig med at sætte en mega reol op i stuen. Jeg kan godt se din tanke med det, og den der er Joynips hus er virkelig også flot, men jeg tror det vil blive for voldsomt, for tungt, til jeres ikke så store stue :gruble:
Var det mig, ville have en mindre 2-fags reol med yndlingsbøger/musik/pladespiller og så en “sjov” reol (du ved den slags med forskudte hylder) til nips ... og så placere dem på hver sig væg. Det kan bringe noget balance ind i rummet.
Resten af jeres bøger, musik, spil mv ville jeg så sætte ind på kontoret.

Skal jeres datter have værelset med indgang fra køkkenalrummet? Ellers kunne det også være en mulighed at lave et multirum derinde med bøger, musik, spil og leg.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Lulu » 23. jan 2019, 16:21

received_310480049599822.jpeg


Det lykkedes.

Som du kan se så giver 10000+ på Voksenpoint ikke automatisk point nok til at der er ryddelig på reolen. Ej heller at bøgerne bliver stående, men det har muligvis noget med børn der løber og larmer at gøre også.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7372

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 23. jan 2019, 17:46

Daine skrev:Hvor er det et fedt hus Neenah :love: Tillykke med det - og med at være kommet “ind i de voksnes rækker” :lol: Jeg er vild med al den plads I får, med de ekstra værelser. Og bryggers lige op af køkkenet, det er også fedt!

Jeg ville, sådan helt personligt, være forsigtig med at sætte en mega reol op i stuen. Jeg kan godt se din tanke med det, og den der er Joynips hus er virkelig også flot, men jeg tror det vil blive for voldsomt, for tungt, til jeres ikke så store stue :gruble:
Var det mig, ville have en mindre 2-fags reol med yndlingsbøger/musik/pladespiller og så en “sjov” reol (du ved den slags med forskudte hylder) til nips ... og så placere dem på hver sig væg. Det kan bringe noget balance ind i rummet.
Resten af jeres bøger, musik, spil mv ville jeg så sætte ind på kontoret.

Skal jeres datter have værelset med indgang fra køkkenalrummet? Ellers kunne det også være en mulighed at lave et multirum derinde med bøger, musik, spil og leg.


Det er SÅ fedt. Og så er der indbyggede skabe både i entre og "walk-in" - dét er fedt.

Jeg tror jeg er enig - det bliver nemlig rigtig tungt. Vi har snakket om kun at ville have et enkelt møbel derinde, ud over sofa, sofabord og tv.

Vi ved ikke helt hvor hun skal have værelse endnu. I starten er det nok rarest at det er tæt på os, men i det værelse står der lige nu en ret fed bar, som vi håber sælger ikke rigtig gider slæbe med sig :genert:

I vores hus lige nu, som også har fire værelser, har vi et kontor (fordi jeg indtil videre har haft hjemmearbejdsdage), hobbyrum/gæsteværelse, børneværelse og soveværelse. Jeg drømmer lidt om et aktivitetsrum med klatrevæg, tumlemadrasser og sådan noget :-D
2

Tilbage til "Bolig"