Bitz

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 616
Likede indlæg: 12751

Re: Bitz

Indlægaf sigge » 16. jan 2019, 07:17

Santa skrev:Min erfaring fra mine yngre dage, hvor pris trumfede alt, så bliver et billigt, masseproduceret stel som de vidste, som regel altid ridsede og der går nemt skår i dem.

Så hvis du er ude efter en bedre kvalitet, burde du gå efter fx Royal Copenhagen. De har livstidsgaranti på brud og skår, og man kan enten købe det som anden sortering eller brugt, så er det ikke så dyrt.
Men det HOLDER.
Og ellers ville jeg gå efter Würtz' (originale!) udgave af det store stentøj.

RC giver desværre ikke livstidsgaranti længere. Nu er der kun 2 års brudgaranti. Jeg har dog hørt (men ikke selv oplevet), at nogle isenkræmmere vælger at give forlænget garanti, men RC selv gør det ikke.
2
You can't spell awesome without me.
Myth
Kort karma: 13
Likede indlæg: 503

Indlægaf Myth » 16. jan 2019, 07:42

Santa skrev:Min erfaring fra mine yngre dage, hvor pris trumfede alt, så bliver et billigt, masseproduceret stel som de vidste, som regel altid ridsede og der går nemt skår i dem.

Så hvis du er ude efter en bedre kvalitet, burde du gå efter fx Royal Copenhagen. De har livstidsgaranti på brud og skår, og man kan enten købe det som anden sortering eller brugt, så er det ikke så dyrt.
Men det HOLDER.

Det er IKKE rigtigt. De har 2 års brudgaranti, derefter bortfalder garantien.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 10067

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. jan 2019, 07:47

sigge skrev:

Men det HOLDER.

RC giver desværre ikke livstidsgaranti længere. Nu er der kun 2 års brudgaranti. Jeg har dog hørt (men ikke selv oplevet), at nogle isenkræmmere vælger at give forlænget garanti, men RC selv gør det ikke.

Jeg tror faktisk at de ændrede netop det efter at de rykkede produktionen til Thailand
1
HelseDullen
Trappestige
Kort karma: 202
Likede indlæg: 3938

Indlægaf Trappestige » 16. jan 2019, 07:59

Jeg er nok også for nærrig til RC, anyway. Selv hvis jeg kun skal have skåle eller dybe tallerkner, løber det op i flere tusinde. Og jeg har stensikkert smadret dem alle om få år. Det kunne være dejligt, hvis jeg bare kunne bestille løse tallerkner til mit stel, men de sælges kun i hele sæt i EU og vi har alt for mange af de flade.

Jeg opdager at Harald Nyborg, af alle lige har haft et helt stel til 250 kr. Desværre revet væk i hele landet de sidste par måneder, både online og i butikker og de har allerede svaret mig på mail her til morgen at det ikke kommer igen. Det var ellers rigtig pænt til prisen, indtil jeg finder på noget andet. Øv.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Trappestige

Indlægaf Trappestige » 16. jan 2019, 08:02

Men hvordan er det nu med RC, var det to udskiftninger pr. enkeltdel indenfor to år eller op til to skift? :gruble: Og får man en ny brudgaranti på den nye, udskiftede del? For så er det ikke helt så slemt.

Edit: Et skift pr. del står der.
Senest rettet af Trappestige 16. jan 2019, 08:11, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1164
Likede indlæg: 10150

Indlægaf Rapfisk » 16. jan 2019, 08:03

Jeg er sikker på, at det musselmalede bliver vildt flot til det hvide, men hvorfor ikke hvidriflet? Det er de samme tallerkener bare uden dekoration, og de er meget billigere.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Trappestige

Indlægaf Trappestige » 16. jan 2019, 08:10

Rapfisk skrev:Jeg er sikker på, at det musselmalede bliver vildt flot til det hvide, men hvorfor ikke hvidriflet? Det er de samme tallerkener bare uden dekoration, og de er meget billigere.

Mit nuværende stel er som på billedet. Jeg har måske 15 spisetallerkner og næsten lige så mange frokost, der er hele og uden skår. Det ville være dumt at udskifte hvidt stel til hvidt stel. Enten skifter jeg det hele til noget helt andet, ellers skal jeg finde nogle skåle eller dybe tallerkner der kan passe ind. Kan umiddelbart kun forestille mig at sort mega vil passe til.

Jeg må i tænkeboks. :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 563
Likede indlæg: 8222

Indlægaf Stitch » 16. jan 2019, 08:29

Jeg synes ret godt om Ellen Degeneres nye stel. :) De har det i bl.a. Imerco.
Det findes i flere farver.

https://www.royaldoulton.eu/design-partners/ellen-degeneres

Jeg kan især lide disse to:
Polar Blue Dots 16 Piece Dinner Set - Ellen DeGeneres
Billede

Taupe Stripe 16 Piece Dinner Set - Ellen DeGeneres
Billede
0
"You know, Hobbes, some days even my lucky rocketship underpants don't help."

Tilbage til "Bolig"