Bitz

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Trappestige
Kort karma: 204
Likede indlæg: 3942

Bitz

Indlægaf Trappestige » 15. jan 2019, 20:25

Er der nogle der har det stel? Jeg er mest lun på det sorte stel, men er bange for om de bliver så grimme at se på efter et års brug, at jeg bliver træt af dem. Jeg tænker mht. ridser efter bestik.

Alternativt- er der så nogle der har bud på et andet stel i samme prisklasse der er pænt? Det behøver ikke være sort, det er kun Bitz’ jeg synes er pænt i sort.

Vi har efterhånden fået smadret alle 18 af vores dybe tallerkner, så jeg vil gerne have nyt selvom jeg elsker mit stel. Mest fordi jeg ikke længere bryder mig om almindelige dybe tallerkner, jeg kan bedst lide små skåle.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 350
Likede indlæg: 7758

Re: Bitz

Indlægaf Misantropen » 15. jan 2019, 20:32

Trappestige skrev:Er der nogle der har det stel? Jeg er mest lun på det sorte stel, men er bange for om de bliver så grimme at se på efter et års brug, at jeg bliver træt af dem. Jeg tænker mht. ridser efter bestik.

Alternativt- er der så nogle der har bud på et andet stel i samme prisklasse der er pænt? Det behøver ikke være sort, det er kun Bitz’ jeg synes er pænt i sort.

Vi har efterhånden fået smadret alle 18 af vores dybe tallerkner, så jeg vil gerne have nyt selvom jeg elsker mit stel. Mest fordi jeg ikke længere bryder mig om almindelige dybe tallerkner, jeg kan bedst lide små skåle.

House Doctor har noget i samme prisklasse. Jeg har ingen erfaring med det, men jeg synes noget af det er pænt.

Må det være brugt?
0
    Billede
    Trappestige

Indlægaf Trappestige » 15. jan 2019, 20:50

Misantropen skrev:
    Trappestige skrev:Er der nogle der har det stel? Jeg er mest lun på det sorte stel, men er bange for om de bliver så grimme at se på efter et års brug, at jeg bliver træt af dem. Jeg tænker mht. ridser efter bestik.

House Doctor har noget i samme prisklasse. Jeg har ingen erfaring med det, men jeg synes noget af det er pænt.

Må det være brugt?

Jeg bryder mig ikke om House Doctors. Det er også ujævnt i kanterne og jeg forestiller mig at det derfor vil være en pestilens mht. opvaskemaskinen.

Allerhelst vil jeg jo bare gerne købe Bitz’, men ikke hvis de sorte tallerkner er hvide efter et års brug med bestik. Jeg ved ikke om det sker, da jeg ikke har set dem i brug.
    0
    Brugeravatar
    Mistermor
    Kort karma: 526
    Geografisk sted: Randers
    Likede indlæg: 9856

Indlægaf Mistermor » 15. jan 2019, 21:03

Min kæreste fik æggebægre og skåle i julegave på job. Der er ligefrem et mærke påklistret hver eneste del, hvorpå der står, at tingene vil blive ridset ved brug, og det er meningen.
    1
    Trappestige

Indlægaf Trappestige » 15. jan 2019, 21:09

Mistermor skrev:Min kæreste fik æggebægre og skåle i julegave på job. Der er ligefrem et mærke påklistret hver eneste del, hvorpå der står, at tingene vil blive ridset ved brug, og det er meningen.

Åh, det gider jeg ikke. :(

Så må jeg på jagt efter nogle skåle der kan gøre det som dybe tallerkner til mit nuværende stel. Eller bare bestille 12 mere af de dybe hjem og vente med at beslutte mig for et nyt stel til der kommer noget andet.
    0
    Brugeravatar
    Misantropen

Indlægaf Misantropen » 15. jan 2019, 21:38

Trappestige skrev:
    Misantropen skrev:

Må det være brugt?

Jeg bryder mig ikke om House Doctors. Det er også ujævnt i kanterne og jeg forestiller mig at det derfor vil være en pestilens mht. opvaskemaskinen.

Allerhelst vil jeg jo bare gerne købe Bitz’, men ikke hvis de sorte tallerkner er hvide efter et års brug med bestik. Jeg ved ikke om det sker, da jeg ikke har set dem i brug.

Jeg synes også de er for skæve og ujævne(på den dårlige måde :lol:)

Grunden til at jeg spurgte om det må være brugt er fordi man tit kan finde billige stel af stentøj i genbrug og lignende. De varierer selvfølgelig i stil og udseende, men mange gamle stel har den fordel at de er vældig hårdføre :D
    0
      Billede
      Brugeravatar
      Misantropen

Indlægaf Misantropen » 15. jan 2019, 21:48

Ikea, H&M og Zara har forresten også stel i stentøj i samme prisklasse som Bitz.

(Zara har udsalg lige nu :D)
      1
        Billede
        SurSødSovs
        Kort karma: 343
        Likede indlæg: 4312

Indlægaf SurSødSovs » 15. jan 2019, 21:58

De bliver ridsede. Det er træls.
        1
        Trappestige

Indlægaf Trappestige » 15. jan 2019, 21:59

Misantropen skrev:Ikea, H&M og Zara har forresten også stel i stentøj i samme prisklasse som Bitz.

(Zara har udsalg lige nu :D)

Vidste ikke Zara solgte tallerkner. Nu faldt jeg for dette smukke, auberginefarvede. :love: Der står dog ikke info om det, så ved ikke om det kan gå i opvasker så tør ikke tage chancen. Men hold nu op, farven er smuk!
        Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
        2
        Trappestige

Indlægaf Trappestige » 15. jan 2019, 22:06

Ej, så vil jeg alligevel tage chancen og købe det og så er de dybe udsolgte. Øv! :lol:
        0
        Brugeravatar
        Santa
        Kort karma: 412
        Likede indlæg: 11993

Indlægaf Santa » 15. jan 2019, 22:08

Min erfaring fra mine yngre dage, hvor pris trumfede alt, så bliver et billigt, masseproduceret stel som de vidste, som regel altid ridsede og der går nemt skår i dem.

Så hvis du er ude efter en bedre kvalitet, burde du gå efter fx Royal Copenhagen. De har livstidsgaranti på brud og skår, og man kan enten købe det som anden sortering eller brugt, så er det ikke så dyrt.
        Men det HOLDER.
        Og ellers ville jeg gå efter Würtz' (originale!) udgave af det store stentøj.
        0
        FletpArkett
        Kort karma: 78
        Likede indlæg: 1476

Indlægaf FletpArkett » 15. jan 2019, 22:12

Jeg synes Broste Copenhagen har lavet et langt federe stel i stentøj...(der ikke bliver ridset) Fås i 3 farver. Personligt er jeg fan af den i farven sand, men det er jo et spørgsmål om smag. Prisen ligger lidt over Bitz men det er vist ikke meget.
        1
        Trappestige

Indlægaf Trappestige » 15. jan 2019, 22:16

Santa skrev:Min erfaring fra mine yngre dage, hvor pris trumfede alt, så bliver et billigt, masseproduceret stel som de vidste, som regel altid ridsede og der går nemt skår i dem.

Så hvis du er ude efter en bedre kvalitet, burde du gå efter fx Royal Copenhagen. De har livstidsgaranti på brud og skår, og man kan enten købe det som anden sortering eller brugt, så er det ikke så dyrt.
        Men det HOLDER.
        Og ellers ville jeg gå efter Würtz' (originale!) udgave af det store stentøj.

Jeg købte RC krus sidste år fordi jeg ville begynde at samle på stellet, men fortrød. Vi har stadig 12-14 spise- og desserttallerkner af vores nuværende, hvide stel så jeg kunne sagtens bare købe RC’s dybe og mixe, men jeg er nok bare træt af de blomster tror jeg. Og det kan ikke betale sig med det helt hvide, da det alligevel ligner det vi har nu.
        Det jeg har er der i øvrigt også livstidsgaranti på, dog ikke i DK. Det er lige så god kvalitet som RC, de har lavet porcelæn siden 1400-tallet, men vi smadrer seriøst alt alligevel.
        0
        Trappestige

Indlægaf Trappestige » 15. jan 2019, 22:21

FletpArkett skrev:Jeg synes Broste Copenhagen har lavet et langt federe stel i stentøj...(der ikke bliver ridset) Fås i 3 farver. Personligt er jeg fan af den i farven sand, men det er jo et spørgsmål om smag. Prisen ligger lidt over Bitz men det er vist ikke meget.

Det er også virkelig pænt og jeg har overvejet det. Men min hjerne kan ikke med ujævne kanter, desværre.
        1
        Trappestige

Indlægaf Trappestige » 15. jan 2019, 23:06

Nå, nevermind. Intet stentøj til mig. Læste lige flere anmeldelser om at de laver en frygtelig lyd med bestikket da de er uglaserede. Kan ikke lide de glaserede.

Må gå med RC Mega mussel skåle eller dybe så. Det skal nok blive fint til mit hvide stel. :gogo:
        1

Tilbage til "Bolig"